• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #95776  by Martin
 
Omega Supreme wrote:Det verkar som att jag har dragit det korta strået!

Jag beställde min bok från vulkan i torsdags för 11 dagar sedan och den har inte dykt upp ännu....skoj.....

Är det någon annan som har samma problem??
Leverans från Vulkan tar 2-3 veckor. Fast mina 60 st. fick jag faktiskt lite tidigare än jag trodde (hade räknat med att få dem veckan efter BIT Live).

 #95778  by Martin
 
Vigdul wrote:Han numrerade inte mitt exemplar i alla fall.
Tappade räkningen efter ett tag. :oops:

 #95833  by Vigdul
 
Martin wrote:
Vigdul wrote:Han numrerade inte mitt exemplar i alla fall.
Tappade räkningen efter ett tag. :oops:
Ja men det gör inget. Som kompensation blev jag kallad "powerplayer"!

 #95854  by Retroroger
 
kanonbok :)

nu ligger den fint i en plastficka :) och insatt i hyllan jämte NES spelen :P

 #95882  by Gixen
 
Vigdul wrote:
Martin wrote:
Vigdul wrote:Han numrerade inte mitt exemplar i alla fall.
Tappade räkningen efter ett tag. :oops:
Ja men det gör inget. Som kompensation blev jag kallad "powerplayer"!
Jag blev både power player och numrerad 8)

 #95961  by Vigdul
 
Retroroger wrote:kanonbok :)

nu ligger den fint i en plastficka :) och insatt i hyllan jämte NES spelen :P
All denna inplastningsperversation! Det är ju äckligt med plast, det får mig att tänka på Laura Palmer i första avsnittet av twin peaks.

För övrigt, vad skulle det hjälpa mot? Det är ju ljuset som är den största fienden. En översvämning? Domedagen?

 #95963  by Vigdul
 
Vigdul wrote:
Retroroger wrote:kanonbok :)

nu ligger den fint i en plastficka :) och insatt i hyllan jämte NES spelen :P
All denna inplastningsperversation! Det är ju äckligt med plast, det får mig att tänka på Laura Palmer i första avsnittet av twin peaks.

För övrigt, vad skulle det hjälpa mot? Det är ju ljuset som är den största fienden. En översvämning? Domedagen?
Förlåt, jag menade absolut inte att racka ner på dig och ditt sätt att förvara saker. Du är inte den enda som plastar in om man säger så. Jag tycker bara det ser så fult ut med inplastade saker.

 #95969  by Bonomaul
 
Men det var ett väldigt kul inlägg, det behöver du inte be om förlåtelse för. :)

 #95973  by Tawny
 
plast känns så härligt futuristiskt :)

 #95985  by Vigdul
 
Bonomaul wrote:Men det var ett väldigt kul inlägg, det behöver du inte be om förlåtelse för. :)
Förlåt för att jag bad om förlåtelse då.

 #95991  by Gixen
 
Läste boken inatt. Riktigt intressant, så det gjorde du mycket bra Martin! :)

 #96016  by BelfegorC4
 
Vigdul wrote: För övrigt, vad skulle det hjälpa mot? Det är ju ljuset som är den största fienden. En översvämning? Domedagen?
Skyddar mot damm :)
Hemska fingeravtryck etc etc.

 #96039  by trettioårskrisen
 
Fick mitt ex idag, tackar tackar.
Bra och intressant läsning indeed.

 #96159  by Pinge
 
Tawny wrote:plast känns så härligt futuristiskt :)
lever du kvar på 40talet?! :lol:

 #96184  by nes_nerd_no_1
 
Lova att aldrig ALDRIg lämna det här forumet Pinge! Du bjuder ju på minst två skratt om dagen iaf! :lol:

 #96200  by Pinge
 
jag lovar att inte göra en patetisk "hejdå" tråd när/om jag dra iaf ;)

nu kanske du satte skrattet i halsgropen med alltid ngn annan som kosta på sig ett leende antar jag! :wink:

Till NNN--> ps: ta det inte på allvar nu vännen I know your story, du har min respekt!

Edit: Ni är många härinne som ger mig dagliga skratt också! frugan brukar fråga "vad flinar du åt?" när jag sitter o snurfar runt här på forumet

 #96204  by nes_nerd_no_1
 
pinge80 wrote:jag lovar att inte göra en patetisk "hejdå" tråd när/om jag dra iaf ;)
...och där kom dagens andra skratt! :lol: :lol: :lol:


;)

 #96206  by Tawny
 
ja det är mycket känslor på detta forumet :)
en del får en att skratta, och en del kan man bli sur på, och en del blir man rörd av..
nesdb - en essence av livet självt!

 #96211  by Pinge
 
Tawny wrote:ja det är mycket känslor på detta forumet :)
en del får en att skratta, och en del kan man bli sur på, och en del blir man rörd av..
nesdb - en essence av livet självt!
Tawny om du inte är den som gör mig rörd eller får mig att skratta?? vad blir du då?!
:lol:

Skojja bara mannen! eller?!? *kram*

 #96227  by Vigdul
 
Släpptes verkligen snake rattle n roll så sent som det står i boken? Det stämmer inte överens med mitt minne.

 #96271  by Tawny
 
pinge: du får lära dig att skratta åt mig och inte med mig... ;)

vigdul: kolla databasen :)

 #96497  by Vigdul
 
Tawny wrote:pinge: du får lära dig att skratta åt mig och inte med mig... ;)

vigdul: kolla databasen :)
Jag har nu kollat upp det i databasen och kan konstatera att datumet stämmer överens med det som står i Martins bok. Det är väl mitt minne som vacklar. (Såvida det inte står fel i databasen och Martin har hämtat sin information därifrån förstås.)

 #96500  by Vigdul
 
BelfegorC4 wrote:
Vigdul wrote: För övrigt, vad skulle det hjälpa mot? Det är ju ljuset som är den största fienden. En översvämning? Domedagen?
Skyddar mot damm :)
Hemska fingeravtryck etc etc.
Damm kan man undvika genom att ha spelen i ett skåp med dörrar. Det skyddar för övrigt mot dagsljus. När det kommer till fingeravtryck... Vore det inte lättare att använda plasthandskar istället för att plasta in varje spel? (om man nu är så petig).

 #97245  by Omega Supreme
 
Nu har även jag fått min bok!

:)

 #97247  by Omega Supreme
 
Glömde säga att jag har läst ungefär hälften och tycker som alla andra att det är en väldigt bra bok Martin! :)

 #97274  by BelfegorC4
 
Vigdul wrote:Damm kan man undvika genom att ha spelen i ett skåp med dörrar. Det skyddar för övrigt mot dagsljus. När det kommer till fingeravtryck... Vore det inte lättare att använda plasthandskar istället för att plasta in varje spel? (om man nu är så petig).
NES samlingen skyddas på samma sätt som min myntsamling :)
Med plastboxar och bomullshandskar :lol:

 #97290  by Vigdul
 
Är du seriös, använder du verkligen bomullshandskar?

 #97298  by Tawny
 
had eman haft rodland och panesians spel i nyskick hade man kanske inte tafsat på de med nyrunkade händer...

 #97301  by nes_nerd_no_1
 
Inte? :oops:


;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Instagram #sndb.se