• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#255723  by synt4x

Klarade nyss Super Mario Bros på min riktiga konsol. Utan att använda warp-zones :good:
Har bara klarat det på emulator innan vad jag kan minnas, men mest för att jag inte orkat köra igenom det så ofta när man väl använder riktig hårdvara. Man har ju trots allt lirat det en hel del. Och nu när man kan banorna kan man i princip bara springa igenom dem. Känns riktigt nice på nåt sätt :>

Innan det så klarade jag Ufouria häromdagen. Var lättare än jag trodde men det beror nog mest på att det har passwords så man kan fortsätta senare. Tog fyra sessioner har jag för mig.
 #255734  by Pinge

Nice!
man ska klara SMB på ett liv, alla banor! :)

Ufouria har jag aldrig klarat, borde kanske försöka med det iår!
 #255794  by synt4x

Jo jag dog några gånger i alla fall, så man har ju fortfarande anledning att köra det i framtiden igen :lol:

Dog många gånger i Ufouria också innan jag klarade det kanske ska tilläggas. Men överlag tyckte jag det var relativt lätt jämfört med andra Sunsoftspel jag spelat.

Journey to Silius klarade jag inte förrän tills för nåt år sen bara t.ex. Tog kanske 13-14 år av spelande till och från innan jag till sist hade nött igenom spelet så pass att jag kunde det nästan utantill. Ett par år så hade jag dock inget NES eller några spel då jag sålde det dum som jag var, så då spelade jag det inte mycket. Nu klarar jag det varje gång jag spelar det 8)

Blaster Master har jag fortfarande inte klarat. Men det har jag bara haft några år. Kanske får bli nästa projekt :>
 #255797  by Ufouria

Ja Sunsofts spel är överlag svårare än genomsnittsspelen (Capcom har väl lättast spel).
Fester's Quest är rätt lätt oxå, ungefär som Ufouria. Slutbossen i Ufouria tycker inte jag är helt lätt. Har iofs bara spelat igenom det ett par gånger så den kanske inte är så svår om man har övat några gånger.
 #256609  by Ufouria

Klarade precis Jackal. Tog typ en halvtimme. :lol:

Men det var skoj så länge det varade. Riktigt bra musik och bra spelkontroll.

Ska spela ett till varv lite senare idag. Passa på när jag har den amerikanska NES:en inkopplad. :)
 #256663  by Tawny

Cpt Tuttle wrote:Själv klarade jag Popeye igår...cirka en kvart efter jag fått hem det. :DOG
Snacka om valuta för pengarna...eh? :roll:
tänk dig då att vara 9 och få det i julklapp och behöva vänta c:a ett halvår till sin födelsedag innan man får ett nytt :/
 #256701  by Ufouria

Skulle jag aldrig ha gjort utan lagt ut en annons i Gula Tidningen samt kolla i den om det var någon man kunde byta spel med (för att bli av med Popeye) eller om någon sålde billiga kassetter som man sedan kunde spela igenom och därefter sälja dyrare. :DUCK
 #257636  by Pinge

jag har då aldrig klarat det! jag e kass! :(
 #257669  by Gixen

Då kan du inte ha försökt. Du har evigt liv ju. Om du dör får du börja om på exakt samma ställe, likaså om du använder continue.
 #257684  by Pinge

jag spelade faktiskt det i 2minuter tidigare idag när jag testade USA spelen jag fick hem idag! och jag tänkte " fasen att man inte klarat det här "
kanske man borde satsa på, hade ju Iron Sword som liten och gillade det!
 #257688  by FAndersson

Vet att detta inte alls har något med nuvarande diskussion att göra men ville allt bara flicka in att senaste spelet som jag klarade var Super Spike V'ball.
Väldigt stolt att jag slagit sovjetunionen. :D
 #257690  by Pinge

då är det från IS som jag minns det!

FAndersson: helt rätt! :good: det är vi som är :OT:
 #258397  by Shigeru

Mr gimmick både utan och med alla hemligheterna, trodde det skulle vara lite svårare faktiskt :P Prövat på emulator men då är det så jäkla svårt med tangentbordet
 #260257  by Ufouria

Batman Return of the Joker. Ganska frustrerande spel pga dålig spelkontroll (stor klumpig gubbe) och grötig grafik.
Musiken däremot är tiptopp!
 #261885  by Ufouria

Nu är jag Ufouria mättad för denna gång.
Tycker ufouria är 10 ggr roligare än Mr Gimmick. Jmf med gimmick då inget av spelen släppets i USA och båda är från Sunsoft.
 #261907  by Shigeru

Riktigt sugen på att pröva Ufouria men väntar på att ett fint komplett säljs, Gimmick är alldeles för kort, tar ju typ 20-30 min med alla hemligheter bara, men jag gillar det så länge det varar :P
 #262177  by Smart Cat

Senaste avklarade: Dragon Warrior (I).

Något enformigt, 90% av tiden levlar man bara men det är desto roligare när man kommer vidare i spelet.
Slutbossen var dock något för enkel.
 #264266  by Smart Cat

Jo, iofsig men tänk dig en liten värld. Det tar kanske 5 min att gå från kant till kant i DW1's värld (om inget monster draws near..)
I den lilla världen blir det mest att man går runt i cirkel för att döda "samma" monster. Dessutom när du kommer upp i nivå så blir det mycket dödande för att nå nästa så det gör ju dels att man tröttnar men också att man kanske inte vill levla SÅ mycket för man vill ju göra andra saker också.

I vilket fall som helst vill man ju (efter att ha spenderat ett ansenligt antal timmar på spelet) ha en riktig slutfight, det är ju ändå the BIG boss vi pratar om, och inte bara lite fjutt fjutt så är han död.

Fö är det ju inte bara i rollspel som man levlar. Mer eller mindre alla spel bygger väl på att man ska bygga upp sin styrka för att till sist kunna ta sig an slutbossen :)
 #264284  by Ufouria

Rygar oxå! :)

Håller med, det måste ju vara lite utmaning att döda sista bossen. Man vill inte gärna klara det på det första försöket.
Ju svårare desto större glädje när man klarat spelet.
 #264324  by Smart Cat

Absolut :yes: Rygar också.

Skillnaden är väl att man kan välja hur stark man vill bli i RPG innan man ger sig på slutbossen medan i vanliga spel kan man inte få starkare/bättre vapen än vad som redan är förutbestämt.
 #270786  by Ufouria

Så då var Ninja Gaiden III avklarat. :)
Med facit i hand var det inte så svårt. Men nog var det svårare än de två första i serien iaf. Är ju begränsat med continues i 3:an vilket det inte är i de andra. Även om det inte varit begränsat så tycker jag att det är svårast av de tre. Någon som håller med mig?

Image
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 227

Instagram #sndb.se