• Dokumentär om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#141702  by Simon_ifrån_Delsbo

Vampire wrote:Jag fick filmen igår. Jag fick inget mejl heller så, att han skulle skicka den. Men nu har jag den iaf, men ingen kopia på cd tyvärr. Så då blev det ingen youtube film..
Jag har en känsla av att hela projektet har skrotats, jag kan ju ha fel förstås
Jag känner precis samma sak!
 #141705  by Tawny

efter mitt googlande så fick jag känslan av att det var ett skolprojekt, men han har slutat på den skolan nu..
därför inte hans email funkar
 #141706  by björn.t

Skulle vara kul att se lite historia ack ack hoppas hoppas
 #141714  by Vampire

Den verkar faktiskt som mejlen funkade. Jag provade att mejla honom igen för kanske en vecka sedan. Och det mejlet fick jag inte tillbaka att adressaten saknades.
Det finns ju en liten chans att det hela var en slump när jag inte fick nåt mejl tillbaka och filmen kom kort därpå ändå.
 #142216  by Chefren

Synd om projektet gått i graven. Kan iof hålla med om att det inte direkt reste sig i brallan av trailern heller.
 #142559  by Martin

Finns dock som sagt en ihopklippt 30 minutersversion. Vore kul att se den, men fick aldrig något svar. Ska kolla med en av kamerakillarna som jag brukar springa in i ibland.
 #142569  by Chefren

Vad är det för lirare i trailern? Vad hände med tobbe och jonas från gamla super power som skulle vara med liksom?
 #142592  by Martin

Trailern spelades in innan de gjorde intervjuarna. Det var väl antagligen mer som ett arbetsdokument för att sätta tonen och inriktningen. De intervjuade också mig, Marko, Owe, Jarhamn m.fl.
 #142630  by Nagai

Skulle inte alla vi här på Nesdb kunna göra en egen dokumentär då? :good:
 #142643  by Kreese

Vampire wrote:Jag fick filmen igår.
Vilken film pratar du om?
 #142671  by Vampire

Kreese: Allt står i tråden ;)

vhs videon Nintendo Videospel presenteras av Ulf Elfving
Där finns en hel del roliga kommentarer om spel från den svarta serien. Nästan skrattretande löjligt berättat.
Den har förmodligen snurrat på som en reklamvideo i en affär.
 #142679  by Simon_ifrån_Delsbo

Vart kan man ladda ner den filmen? Är lite sugen på att se hur den var!
Last edited by rogerxy on 11 Mar 2009, 15:08, edited 1 time in total. Reason: Quote
 #142742  by Chefren

Är du också från super power? Har bara två gamla nummer men det fanns nog en martin där också. :yes:
 #142754  by Vampire

Simon_ifrån_Delsbo wrote:Vart kan man ladda ner den filmen? Är lite sugen på att se hur den var!
Den finns på ett vhs band som jag har. Så du kan inte ladda hem den riktigt än.. måste få in den på datorn först. Det var lixom det som Tord skulle göra åt mig och så fick han använda materialet om det passade i hans dokumentär.
Jag såg att man kunde köpa mackapärer på tradera för att föra över filmen till datorn. Jag får se om jag får råd nån dag..
 #142792  by BarbieOnWeed

Datorn måste ha mer är 3 GHz eller mer för att klara
720x 576. Funkade heller inte att spela in till en usb-disk.
Så jag hade inte stor nyttan av den,
får bli när det kommer en ny dator i huset.
 #142994  by Vampire

3 ghz?? va fan. Jag som bara använder bärbara är ju inte i närheten av det.
Går det alltså inte då?
 #143346  by BarbieOnWeed

Min är på 2,6 och den klarar bara 320x 240
men bilden är inte bra med så låg upplösning.
Det är med mpg2. Kör du över det okomprimerat
så är det möjligt att det går.
Tänk bara på att det tar väldigt mycket plats på hårddisken.
Har för mig att det var 1 gig per minut.
 #149346  by Frezy_man

Fortfarande ingen som hørt något från tråden?

Denne tord tilsammans med två andra gubbar tog sig till Skøvde før intervju med mig också. De høll på att stanna hær hela natten. Jag blev intervjuad i några timmar, hehe :P
Vore ju kul att se om materialet kommer fram någon gång \:D/

Det verkade som om Tord redan på den tiden hade ganska fullt upp och de visste inte nær de skulle få tid att fullfølja dokumentæren.
 #149602  by yip_man

Jag har fullgod redigeringsutrustning och kan ta på mig att föra över den till dvd/BD eler liknande
 #149880  by Martin

Ingen tur på min front, fick svar idag:
Tjabba, srry för det übersega svaret... Jag vet inte just nu vart (vilken hårdisk) dokumentären finns... Tror det är bättre om du kontaktar Tord Danielsson alt Dennis Lindgren för att arrangera en titt :)
Tord och Dennis verkar än svårare att få tag på...
 #174929  by Martin

Någon har lagt upp reklamfilmerna (eller snarare informationsfilmerna) med Ulf Elfving. Sjukt rolig, han är mer som en utbildande kommentator:
http://www.youtube.com/watch?v=b-vOTiKr07g
http://www.youtube.com/watch?v=jPbqGYRZ8Xg
http://www.youtube.com/watch?v=drermFGnlks
 #174930  by Wezper

vet nån la upp dom där filmerna med elfving förrut på forumet. Rätt roliga :good:
 #174956  by helios

"Akta er för spindlarna", har alltid trott att det var krabbor.. även "den enögda isbjörnen" har jag trott var utrustad med solglasögon. Jaja Ulf har utbildat mig idag ](*,)
 #176604  by Vampire

Martin wrote:Någon har lagt upp reklamfilmerna (eller snarare informationsfilmerna) med Ulf Elfving.
Informationsfilmerna? Är det ett finare ord för reklamfilmer

Någon = Jag. Eftersom jag ville sprida filmen
 #176697  by MXS

• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Instagram #sndb.se