• Vilket spel till NES är sämst (minst bra) enligt DIG?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #362169  by Ufouria
 
De är rädda för utmaningen i Dragon's Lair och ledsnar snabbt när det inte går så bra. :badgrin:
Precis på samma sätt som jag tycker rpg spel är dåliga för att jag ledsnar snabbt då jag fastnar.

Ski or Die är däremot inte så trist. Tyckte det var helt ok som barn iaf. Snöbollskriget var väl skoj.
 #362554  by synt4x
 
Blades of Steel kan ni väl inte säga är ett dåligt spel? Tycker det är ganska kul att lira mot en polare nån gång då och då. Visst det är väl inget man drar fram varje dag men det kan ändå vara kul en halvtimme.

Och Turtles må vara svårt, men dåligt vet jag inte om det är. En del designval de har gjort är väl inte de bästa men kontrollerna fungerar perfekt och det är roligt att spela tills man kommer till delen efter man har desarmerat bomberna i dammen. Där tappar jag alltid intresset. Men jämfört med andra spel på NES/Famicom...

Metroid kan jag hålla med om lite i alla fall. Det är ganska tråkigt att spela idag när man har spelat Super Metroid och GBA spelen. Designen är dock relativt bra, förutom att man inte har någon karta. Det är mest grafiken man blir trött på eftersom den är så simpel och ser likadan ut överallt. Men det är ändå rätt så imponerande att de lyckats få ett så pass stort spel att få plats på en Disk System diskett. Om jag inte minns fel så hörde jag på Retronauts att spelet är lite över 50kB. Det är därför grafiken är som den är.
Om man spelar Metroid ett tag så man har blivit starkare och uppgraderat sig osv så är det faktiskt inte så dåligt. Det är lite som Bomberman till NES, att det börjar segt men när man har uppgraderat sig så blir det mycket roligare.
 #362596  by Omega Supreme
 
Jag minns den tiden när man satt och laddade Paper Boy till C64:an och faktiskt tyckte det var ett jädrigt bra spel. Så att det släpptes flera år senare till NES kanske inte gör spelet helt rättvisa...

Jag tillhör även de stackarna som köpte Xevious nytt back in the day och hävdar solklart att det är det absolut sämsta NES-spelet ever. Även fast jag var tokig i Nintendo spelade jag Xevious extremt sparsamt.
 #363116  by *Andreas*
 
Fick Werewolf i julklapp ett år.. och var nära att ge tillbaka till de som köpte det för att det sög så hårt :p har fortfarande aldrig gillat det - usel kontroll, abnorm musik och ljudeffekter och över lag ett dåligt spel.
 #364005  by 3gengamern
 
Musiken är väl den bästa aspekten med det spelet, låten som spelas när man befinner sig i varulvsform tycker jag är riktigt grym. Baksidan är att samma musik spelas på alla banor och då ledsnar man efter ett tag.

Tror inte någon har nämnt de två Simpson-spelen ännu. Tråkiga licensspel från en tid då licensspel faktiskt kunde vara bra. Spelkontrollen och bandesignen är väl det som förstör mest. :nogood:
 #364012  by Ufouria
 
Simpsons Space Mutants är OK även om den hamnar bland de sämsta spelen.

Bart Vs the World däremot - här snackar vi djup dynga, iaf om man inte är ett Simpsons-fan. Undrar om inte det är värre än Xevious t om.
 #364024  by Pinge
 
fast i Bart vs the world e man i Kina, sen tror jag man e i typ egypten, sen ngt polar ställe...


och det spelet e inte sååå dåligt, betydligt bättre än Space mutants.. och hästlängder för Dragons lair
 #364167  by Ludu
 
Världen består av Kina, Nordpolen, Egypten och Hollywood. No more no less.

Mitt ständigt återkommande klagomål på Metroid är att man måste stå och ladda upp liv manuellt efter att man dött. Om det bara fanns en del stationer utspridda som maxade livsmätaren automatiskt som i de senare spelen hade spelet blivit allmänt trevligare med hästlängder. Det är riktigt kul, inget snack om saken, men då man kommer till ett svårt ställe är det drygt att varje nytt försök består av 70% grindande för att ha fullt liv.

Talespin är halvtrevligt först men redan på andra banan blir diagonalskotten något man inte hänger i julgranen. Det kan kanske vara som Kid Icarus att det är otroligt svårt i början men att det blir lättare och mycket roligare när man väl får tag på lite uppgraderingar. För tillfället är dock Talespin inte en av favoriterna..
 #364972  by Erik S
 
Top Gun-The Second Mission är riktigt dåligt, i princip ospelbart. Silent Service är inte heller någon höjdare direkt.
Rad Racer... sååå enformigt och trist :nogood:
 #364990  by Bucket
 
Har antagligen inte ett korrekt 'sämsta' spel men så långt som jag kommit i mitt samlande,
så måste svaret just nu vara Konami's golf spel vid namn 'Jack Nicklaus : Greatest 18 Holes Of Major Championship Golf'
 #365009  by Miller
 
AppleOfAdam wrote: Mitt ständigt återkommande klagomål på Metroid är att man måste stå och ladda upp liv manuellt efter att man dött. Om det bara fanns en del stationer utspridda som maxade livsmätaren automatiskt som i de senare spelen hade spelet blivit allmänt trevligare med hästlängder. Det är riktigt kul, inget snack om saken, men då man kommer till ett svårt ställe är det drygt att varje nytt försök består av 70% grindande för att ha fullt liv.
Detta håller jag med om. Man får spela utan att dö helt enkelt :D Nej men allvarligt, jag tycker det är ett problem. Jag hittade dock ett sjyst ställe direkt till vänster efter man åkt ner i Ridleys hiss, där hoppar fiender runt som ger typ 40 HP, har du Screw attack tar det inte mer än en minut så är du fulladdad! Även korridorerna innan man plockar upp nya föremål fungerar ypperligt för att skaffa mer HP snabbt (gå fram och tillbaka och använd screw attack mot fienderna som dimper ner från taket - flera ger ~40 HP).

Jag har försökt spela Metroid flera år men alltid lessnat, delvis på problemen du nämner. Men i julas klarade jag ut det. Man får helt enkelt hitta omvägar som gör såna här skavanker mindre jobbiga. Ett perfekt spel är det då inte, Metroid. Men bra är det allt.
Last edited by Miller on 17 Jan 2011, 19:56, edited 1 time in total.
 #365017  by Bucket
 
R.J wrote:Inte för att jag gillar golf spelen till nes men de krossar ändå alla fotbolls spel... Typ Jalecos Goal! Ush vilken dynga det är alltså.
Inte spelat några fotbolls-spel till NES (bara John Elway's Quarterback och det är reko) än men Golf spelen är rakt igenom dryga imo.
(Kanske ändrar min åsikt när jag väl gjort det? ;))
 #365019  by Miller
 
Sanna wrote:Dock spelar jag hellre Dragon's Lair eller Turtles än Metroid.
Jag vet inte vart jag ska börja. Turtles, okej, det kan ju åtminstone liknas med ett spel. Men Dragon's Lair? Varför? Nu måste du motivera :)
 #365023  by smid
 
Hur kan du säga att Tennis är dåligt Sanna? Vet inte hur många timmar jag spelat det som liten, behöver inte betyda att det är bra kanske :$ Jack Nicklaus Golf är också ett spel jag hade som liten, mest för att pappa ville ha det. Han spelade det helatiden och jag spelade mot honom för att vara snäll. Det va coolt för sin tid och är bra än enligt mig, för att vara ett golfspel.

Buckethead: Testa Nintendo World Cup, det är ett spel som åldrats med stil :)

Några som är värdelösa och som jag aldrig kommer att gilla är Defender of the Crown eller Swords and Serpents :(
 #365093  by Pinge
 
Soccer e nog det SS spel som åldrats absolut sämst... och ett av dom sämsta till NES ö.h.t
 #365164  by Pinge
 
sant... jag gillade soccer mer än volleyball när det begav sig, idag e det tvärtom...även om volleyball inte ens kommer upp på top 150....
 #365194  by Erik S
 
pinge80 wrote:Tecmo Cup e ju svinbra! :yes:

döremot så e Goal och Kick.Off inga höjdare...
Nej. Tecmo Cup. Inte. Bra. ](*,)

Nintendo World Cup är det roligaste fotbollsspelet till NES, eftersom det kommer korvar ur ögonen på spelarna man tacklar :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se