• Famicom AV Modification

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #46452  by J. Lilja
 
CRT både tillverkas och säljs fortfarande. Det finns nu CRT med fullt HDTV-stöd. Jag är tveksam till att CRT någonsin lär försvinna helt och hållet eftersom man ofta inte kan jämföra bildkvalitén på en LCD eller plasma med en CRT. Den har överlägsen kontrast och visar svarta färger på ett sätt som LCD och plasma har långt kvar till. Dessutom är CRT'n billigast och enklast att använda (om och än klumpigast :roll:).

 #46453  by BelfegorC4
 
Måste hålla med, har inte sett en enda plasma eller LCD som har övertygat mig om att byta faktiskt. Men LCD borde bli bättre med åren nu =)

 #46454  by Sörbom
 
Ropen skalla, Tjock-Tv åt alla!

 #46459  by J. Lilja
 
Skulle tro att nano-rörs tv lär hinna ta över innan LCD och plasma hinner bli riktigt bra. Ska ju vara överlägset allt om man ska tro på proffsen. :roll:

 #46460  by BelfegorC4
 
Plasman kommer väll aldrig att bli bättre eller? Eftersom det är gammalteknik från 90 talet? =)
edit:
Jag kommer vänta på VR eller Hologram TV =D

 #46546  by WERY
 
Men var köper man såna då? Alla butiker jag varit inne i har sålt ut alla CRT skärmar o säljer bara platt TV

 #46567  by J. Lilja
 
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94653

Du har rätt i att det är svårt att få tag på, men det finns och utbudet borde bli större.

 #46595  by Phredreeke
 
Nåja, det som CRT är bättre på är svärta. Många av sakerna som gör att LCD-tv ser sämre ut beror inte på själva tekniken utan bildbehandlingen. Dessutom kör de flesta SDTV och DVD till sina HDTV-apparater vilket gör att tvn inte kommer till sin fulla rätt. 360 på HD LCD-TV ser definitivt bättre ut än på vanlig SD CRT TV. Till NES skulle jag däremot välja en CRT TV. TV-spel i 480i/576i på HDTV är ingen höjdare.

Själv tycker jag att det är lite löjligt med folk som köper 50 tums Full HD tv för att i huvudsak se vanlig SDTV på. Visst går det se på SDTV på HDTV, men man får inte ut vad tvn egentligen kan prestera.

Nu handlar ju dock tråden om att få ett Famicom att fungera på vanlig tv.

Instagram #sndb.se