Moderator: Moderatorer
nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick!Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"!
Lakanman wrote:Den du beskriver är den näst sista, men svåraste bossen.nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick!Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"!
Lakanman wrote:Hade du verkligen tagit alla dom gömda skatterna fram till honom???nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick!Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
nes_nerd_no_1 wrote:Jo jag tog alla fram till den bossen. Tyckte den var svår. Var så nära några ggr att klara den så vart jag arg och stängde av som när jag var liten . Hmm svåraste var nog skatten på skeppsbanan. Vet inte vilken bana det är riktigt men det är typ djungel. Man ser att det finns en väg upp till höger. Jag hade ren jädra flax och klara det på första försöket. Vet inte om man kan försöka flera gånger om man ramlar ner.Lakanman wrote:Hade du verkligen tagit alla dom gömda skatterna fram till honom???nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick!Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Skickligt av dig, men om du har lyckats med det så borde väl inte den bossen vara något större problem för dig?
Vilken/vilka skatter tyckte du var svårast att hitta?
Jag har fortfarande bara hittat 2
nes_nerd_no_1 wrote:Hmmm.. skeppsbanan? Menar du när man är på piratskeppet och ska rida på kanonkulan?Tycker det är konstigt att inte fler köpte det faktiskt. Riktigt bra spel. Bland dom bästa tycker jag..
Jag börjar få den uppfattningen att det är lätt att hitta vart vägarna till skatterna finns, men att det är satans svårt att lyckas ta sig in i dom halvgömda dörrarna
Hmm... dålig beskrivning kanske... Ni som har spelat det vet väl vad jag menar?
Underbart spel är det iaf!
Ni som både samlar & spelar MÅSTE bara ha det här spelet!
Oftast brukar ju ovanliga spel suga pung (tex Lion King, Yoshis Cookie, Peea A Boo Poker mm) men här har vi något så ovanligt som ett ovanligt OCH underhållande spel!
"You gotta have a Gimmick"