• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#638140  by segasonic

Alla var värst första gången jag spelade dem, tror ändå att isbanan (4:e) tar täten!
Blev så himla glad när jag äntligen lyckades ha ihjäl (trodde jag!) sista bossen och hon kom upp från ingenstans så att jag dog och fick börja om! :arg:
Jag kommer aldrig att spela det själv igen, kanske testar multiplayer någongång om ett par år.
Vilken bana var svårast för dig?
 #638192  by Ufouria

Som du säger var alla värst första gången man spelade dem. Trodde hela tiden att denna bana är absolut svårast hittills, men egentligen tog det väl lika lång tid ungefär att bli bra på dem. Nu med "facit i handen" efter att ha spelat alla banorna så kan jag säga att ungefär 2/3 av banorna behärskar jag riktigt bra. Banan där man åker på brädan i vattnet kan gå åt skogen ibland (stenarna precis innan mål) om det vill sig illa men kan om man har tur klaras utan att dö. Den är nog en av de mest "osäkra" banorna. Likaså banan med hajarna kunde vara lurig på slutet med fiskarna (fast då fick man ju ett nytt extraliv varje gång man dog så den var ändå okej).

Skulle annars säga att de banorna som krävs att man memorerar är värst, t ex banan där man flyger i flygplanet samt banan där man rider på ormen.

Näst sista (?) banan där man håller i en enhjuling kändes omöjlig först. Det gick lixom inte. Men så bytte jag till en annan handkontroll med bättre styrkors och då blev den banan nästintill den enklaste. Krävs inte att man memorerar eller något utan det är bara att köra och styra.
 #638717  by segasonic

Eliminator Boat Duel på easy, ska testa Expert efter gymmet senare idag.
En grej i "eftersnacket" fick mig att skratta mer än vad jag borde ha gjort :lol:
Ska se om jag kan fota det nästa gång.
 #638772  by segasonic

Klarade det på expert nu också :good:
2013-08-12 17.49.39.jpg
2013-08-12 17.49.51.jpg
2013-08-12 17.49.39.jpg
 #638785  by segasonic

Helt klart värt det!
Spelar du mot en vän blir ni troligtvis ovänner, fast det är ändå värt det :yes:
 #638820  by Ufouria

Så att ni blir ovänner :lol:

Det är jätteskoj. Har för mig att musiken var rätt skön oxå.

Riktigt bra jobbat Segasonic! Inte ett helt lätt spel, definitivt inte på Expert :o
 #638914  by segasonic

Snyggt!
Ska du klara resterande också? :good:
 #638916  by KarlChristianLund

Segasonic: Det var riktigt kul. Testade MM1 men är inte vass nog för att klara det ännu. Lite mer övning :)
Sen är det bara 4:an och 5:an kvar så det lär man försöka sig på.
 #638919  by segasonic

Tror nästan att du måste ha klarat spelet och se eftersnacket in action för att det ska vara kul, smid. Jag skrattade läskigt mycket! :$
Det är de tre bilderna iaf.

Edit: Glöm inte sexan, KCL :good:
 #639143  by segasonic

Igår klarades Aladdin och Blades of Steel. Nu blev det Castlevania :D
Någon annan som lyckats döda sista delen av Dracula med ett piskslag? :o
Mötte honom några gånger först och dog men nu sist gav jag den jäveln ett rapp med piskan precis när han skulle förvandlas. Han dog!
 #639200  by segasonic

När Draculas huvud försvunnit hoppade jag upp och piskade ändå (där det skulle ha suttit) precis innan "stenmonstret" skulle komma fram. Istället kom den röda bollen/kulan fram så jag slapp möta honom.
Så ja, han dog på ett rapp!
 #639209  by Ufouria

Aldrig heller varit med om. Iofs så har jag nog aldrig försökt att slå honom när han ändrar form. Nästan så att man vill dra igenom spelet för att testa. Går ju att testa hur många gånger som helst om man tar livet av sig på stenmonstret om man inte lyckas.
 #639211  by segasonic

Jag tänkte också på det, RetroMask!
Sökte lite på google men hittar inget liknande.
Tyvärr blev det inte inspelat, kanske ska försöka igen ikväll och spela in.
Jag tror att man måste pricka in rappet något så exakt så att det nästan är omöjligt och stå precis en pisklängd ifrån (så att bara den yttersta delen av piskan träffar).
 #639431  by segasonic

Grattis! :D
Jag var också nära att stänga av igår.
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 227

Instagram #sndb.se