• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#709701  by Ashaman

Grattis Sone! Bra jobbat! Det där vill jag också revanscha! Kom bara till vattenbanan när jag var liten (där man kan vara krabba) hittade aldrig sista nyckeln.. :)
Får ta den med mr Rakis, eller på GÅS kanske :)
 #709713  by Ufouria

Bra jobbat! :good: Blir som sagt väldigt svårt på sista banan, ffa partiet där man i groddräkt ska ta sig förbi lavafontäner och elaka ballonger. Snacka om frustrerande parti.
 #709719  by Sonefors

Tack! När jag startade sista försöket kom jag förbi båda första partierna utan att dö en endaste plupp, då hade jag hunnit träna rätt så länge. ;) Men andra partiet med de där svarta ballongerna och ödlan/grodan är (åtminstone var) förjävlig. Jag spöade även sista bossen på första försöket den gången, övning ger färdighet.

Betyget är en stark 4/5. Från början är det en nostalgisk dröm där man glider omkring, letar nycklar och bara njuter. Svårighetsgraden ökar successivt och ju längre in i spelet man kommer desto mindre minns man. Jag ägde aldrig spelet som barn utan fick hyra det på Videohallen vid speciella helger, t ex de gånger mamma och pappa hade fest hemma med grannarna, valborg, mellandagarna etc. På ett dygn var det omöjligt att komma längre än till banan bland molnen. Min favorit var alltid tågbanan samt Nemos hus där man stöter på biet första gången.

Första gången jag kom till sista banan var faktiskt på jobbet för ett par år sen när jag jobbade natt. Den gången kom jag bara till andra partiet och gav upp efter ett antal continues. Den här gången var jag mer bestämd. Ändå så var jag nära att ge upp. Bara en gång till... Lillebror kom hem och tjatade om Super Off Road (SNES) så det var verkligen sista chansen jag tog det på.

Lyckan är total och jag lägger ett tidigare oavslutat kapitel åt sidan, nöjd och belåten över min prestation, och laddar för nästa revansch.
 #710312  by Grynold

Image

Efter 10 timmar i sträck, då det inte går att spara på kassetten, så klarade jag å polaren just ut Zelda! Första gången då jag knappt spelat det innan heller. Lätt värt det :)
 #710381  by R.J

Grynold: :good: Gratulerar! Ibland önskar jag att man fick uppleva Zelda oskulden igen för det är en underbar resa.

Edit. Kom på att jag faktiskt sparat Dragon Quest 4 bara för det känns gott att veta att jag har ett grymt spel som väntar på mig någon dag.
 #710574  by Lirod

Das Vater och jag klarade idag Super Mario Bros. 3! Det var superkul och riktigt svårt stundtals. Härnäst blir det NES Remix II som också skall klaras till 100%.

:good:
 #711086  by KarlChristianLund

Nu har man flyttat alla prylarna till nya lägenheten så jag drog upp tv:n och NES spelet och dundrade igenom den sista biten på Zelda som jag hade kvar. Fantastiskt som man mindes det.

uploadfromtaptalk1405886887062.jpg
uploadfromtaptalk1405886887062.jpg (48.18 KiB) Viewed 4228 times
 #711222  by Nightstalker

Probotector igen och tiden sjunker fortfarande: 16:41!
-EDIT-
Utan power ups, givet vis.

Castlevania är redigt trevligt och enligt mig ett spel som ger [gamerlvl upp] när man klarar det :good:
 #711227  by segasonic

Har du film på någon av dina rundor?
 #711347  by Nightstalker

Nae, jag tror de försvinner från Twitch efter ett tag? Jag har inte streamat på ett tag.
16:59 på första försöket idag. Jag tror inte att jag behöver öva mer. Bara att hoppas att RNG-gudarna är med mig.

Jag kan ju streama om någon vill se :) säg en tid så kör jag!
 #711440  by osiris

Så där då har man precis klarat av Startropics, aldrig spelat det innan!
Riktigt bra spel! Tog sin lilla tid innan man klarade det, riktigt klurigt och svårt ibland!
Attachments:
IMG_0250.JPG
IMG_0250.JPG (3.83 MiB) Viewed 4183 times
 #711491  by segasonic

Femman är utan tvekan bäst till NES, därefter kommer sexan.
Grymt jobbat! :good:
Ska ni kara nian och tian till Wii/Ps3 sen?
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 227

Instagram #sndb.se