Tack! När jag startade sista försöket kom jag förbi båda första partierna utan att dö en endaste plupp, då hade jag hunnit träna rätt så länge.

Men andra partiet med de där svarta ballongerna och ödlan/grodan är (åtminstone var) förjävlig. Jag spöade även sista bossen på första försöket den gången, övning ger färdighet.
Betyget är en stark 4/5. Från början är det en nostalgisk dröm där man glider omkring, letar nycklar och bara njuter. Svårighetsgraden ökar successivt och ju längre in i spelet man kommer desto mindre minns man. Jag ägde aldrig spelet som barn utan fick hyra det på Videohallen vid speciella helger, t ex de gånger mamma och pappa hade fest hemma med grannarna, valborg, mellandagarna etc. På ett dygn var det omöjligt att komma längre än till banan bland molnen. Min favorit var alltid tågbanan samt Nemos hus där man stöter på biet första gången.
Första gången jag kom till sista banan var faktiskt på jobbet för ett par år sen när jag jobbade natt. Den gången kom jag bara till andra partiet och gav upp efter ett antal continues. Den här gången var jag mer bestämd. Ändå så var jag nära att ge upp. Bara en gång till... Lillebror kom hem och tjatade om Super Off Road (SNES) så det var verkligen sista chansen jag tog det på.
Lyckan är total och jag lägger ett tidigare oavslutat kapitel åt sidan, nöjd och belåten över min prestation, och laddar för nästa revansch.