Liemannen är helt klart svåraste momentet i hela spelet. Har bara kört igenom det två ggr men har försökt desto fler.

Vem är jag? - Spelrummet, samling och samlarhistoria

Moderator: Moderatorer
 Vi får hoppas att det kommer med i "Vi spelar tillsammans" på sndb. Vore kul om flera spelade det samtidigt.
 Vi får hoppas att det kommer med i "Vi spelar tillsammans" på sndb. Vore kul om flera spelade det samtidigt. Började igår men fastnade på bana 4-1 (tror jag det var) och stängde av då jag var för trött för att spela mer. Hittade inte ut trots att jag spelat det tusen ggr tidigare. Det är nästan att man skulle behöva göra kartor på vissa banor men jag tror det skulle vara mycket svårt att göra det och de kanske inte skulle vara till hjälp. Även bana 5-1 kan vara svår att hitta vägen i även om det gick hyfsat bra.
 Började igår men fastnade på bana 4-1 (tror jag det var) och stängde av då jag var för trött för att spela mer. Hittade inte ut trots att jag spelat det tusen ggr tidigare. Det är nästan att man skulle behöva göra kartor på vissa banor men jag tror det skulle vara mycket svårt att göra det och de kanske inte skulle vara till hjälp. Även bana 5-1 kan vara svår att hitta vägen i även om det gick hyfsat bra.
 Slutmusiken är även den riktigt bra.
 Slutmusiken är även den riktigt bra.
 Tänk att få lira lite NES på jobbet...
 Tänk att få lira lite NES på jobbet... Har gett det spelet tre chanser nu med ca 3 års mellanrum. Tänkte att nu sist för något halvår sedan så kommer jag nog att gilla det. Men icke.. det var precis lika dåligt och tråkigt som jag minns det
 Har gett det spelet tre chanser nu med ca 3 års mellanrum. Tänkte att nu sist för något halvår sedan så kommer jag nog att gilla det. Men icke.. det var precis lika dåligt och tråkigt som jag minns det  Det är ju inte alls samma som i Super Turrican till t ex NES (och Amiga gissar jag) där det är utforskande för att hitta diamanter, extraliv och för att hitta vägen ut. Nej, Mega Turrican är linjärt och banorna är extremt tråkiga och fula. Väldigt mediokert actionspel i mitt tycke. Den där kroken man kan skicka ut är svårmanövrerad och skapar mest irritation. Mega Turrican påminner om och är lika tråkigt som Super Probotector som jag heller inte gillar pga det trista, fula banorna. Gillar heller ännu inte Super Turrican 2 till SNES. Påminner om Mega Turrican. Har dock bara gett Turrican 2 till SNES en chans. Ska ge det en andra chans snart tror jag. Tror jag kanske skulle gilla det första Super Turrican till SNES mer då det påminner om NES versionen. Har dock inte testat det ännu.
 Det är ju inte alls samma som i Super Turrican till t ex NES (och Amiga gissar jag) där det är utforskande för att hitta diamanter, extraliv och för att hitta vägen ut. Nej, Mega Turrican är linjärt och banorna är extremt tråkiga och fula. Väldigt mediokert actionspel i mitt tycke. Den där kroken man kan skicka ut är svårmanövrerad och skapar mest irritation. Mega Turrican påminner om och är lika tråkigt som Super Probotector som jag heller inte gillar pga det trista, fula banorna. Gillar heller ännu inte Super Turrican 2 till SNES. Påminner om Mega Turrican. Har dock bara gett Turrican 2 till SNES en chans. Ska ge det en andra chans snart tror jag. Tror jag kanske skulle gilla det första Super Turrican till SNES mer då det påminner om NES versionen. Har dock inte testat det ännu. Universal Soldier ja, ett maskerat Turrican 1. Har det faktiskt i samlingen, börjar väl bli lite dyrt nu?
 Universal Soldier ja, ett maskerat Turrican 1. Har det faktiskt i samlingen, börjar väl bli lite dyrt nu?  

(dålig bortförklaring men bättre än ingen)
 (dålig bortförklaring men bättre än ingen)
Andreas No 1 wrote: ↑20 Jul 2018, 07:51 Segasonic: Vad jobbar du med?Jag skulle vilja kalla mig för låssmed.Tänk att få lira lite NES på jobbet...

Najs, svårare än DT1? Jag har fortfarande kvar kassetten jag bytte med dig.
  Najs, svårare än DT1? Jag har fortfarande kvar kassetten jag bytte med dig.   Har aldrig klarat det dock, men det kan väl knappast vara särskilt svårt?
  Har aldrig klarat det dock, men det kan väl knappast vara särskilt svårt?   

rakapparat wrote: ↑27 Jul 2018, 09:45 Spelade igenom Super Mario Bros. 2 igår för första gången. Äntligen!Inte en dag för tidigt!

Andreas No 1 wrote: ↑27 Jul 2018, 10:15 SS: Jag menar väl det!Tycker spelen är jämnlätta. Vad var det nu för byte vi gjorde? Jag minns att det skett men inte vad som byttes (mer än kassetten du fick)Najs, svårare än DT1? Jag har fortfarande kvar kassetten jag bytte med dig.
Har aldrig klarat det dock, men det kan väl knappast vara särskilt svårt?