Äntligen! Jag köpte Classic Bubble Bobble till GBC på Barnens hus 1999. Det var det första GB-spelet jag köpte efter att ha fått ett Gameboy Color i julklapp tillsammans med Pokémon Röd (i blå kartong konstigt nog). Det köptes pga nostalgi från då jag och storebror spelade det tillsammans på NES hos några bekanta ett par år innan. Tyvärr var det inte riktigt samma sak att sitta själv så jag har aldrig tagit mig igenom allt. Väldigt konstigt egentligen då både banorna och lösenorden är väldigt korta så det passar utmärkt att köra ett par banor nu och då
Hur som helst startade jag från början och har kört 4-5 svängar, ca 10 banor åt gången. Jag vet inte om jag blev bättre eller om banorna bara blev lättare och lättare

Trots att det bara fanns 4 låtar på banorna tyckte jag om musiken, speciellt på bossarna
Jag rekommenderar det, bli inte lurade av den fula boxarten
PS: Mitt minne svek mig inte! Jag hittade en pytteliten lapp långt nere i bakfickan på GBC-väskan

TSBC överstruket med GCCD under så vart än de lösenorden leder kom jag åtminstone så långt. Det står även TDM och QTC som jag misstänker är till det vedervärdiga Yoda Stories... SOM jag faktiskt klarat ut för längesen

image.jpg
Edit: ? ? ? Jag testade koderna och en ledde till en boss jag aldrig mötte den här genomspelningen

Round 34 stod det och när jag klarat honom kom jag till Round 43. Mitt yngre jag måste ha stött på nån genväg