För två veckor sen klarade jag GBA-versionen av Mario Power Tennis. Dvs rollspelsdelen av både singel- och dubbelturneringar med alla minispel och utmaningar avklarade. Det var... förvånansvärt lätt
Min karaktär hamnade på en sån nivå att jag till och med under de sista turneringarna kunde med 100% säkerhet slå äss på varje serve. Det var inte riktigt lika charmigt som Mario Tennis till GBC som jag spelade igenom strax efter millenieskiftet (som detta egentligen bara är en grafikuppdatering av) men det var ändå kul att känna igen ett par ansikten som nu istället var tränare. Tro mig, de är inte minnesvärda men jag spelade verkligen GBC-spelet sjukt mycket och har ett par karaktärer inpräntade.
Det stora problemet jag har är att Camelot ofta snärjer in sig i extremt långa konversationer som sällan leder någon vart. Det är något som återkommer i både golf-spelen och Golden Sun men skillnaden är att en tennismatch går ofantligt mycket snabbare att klara av än en golfrunda eller en RPG-grotta. Det känns som att en tredjedel av tiden går åt till att läsa eller trycka bort textrutor. Annars är det vanlig stabil tennis med ett par intressanta minispel inramad med en klättra dig till toppen-story, varken mer eller mindre.
Jag skulle säga att det är ett väldigt bra spel men om ni bara vill spela igenom en bärbar tenniskarriär rekommenderar jag nog 8-bitarsversionen ändå

Det stora problemet jag har är att Camelot ofta snärjer in sig i extremt långa konversationer som sällan leder någon vart. Det är något som återkommer i både golf-spelen och Golden Sun men skillnaden är att en tennismatch går ofantligt mycket snabbare att klara av än en golfrunda eller en RPG-grotta. Det känns som att en tredjedel av tiden går åt till att läsa eller trycka bort textrutor. Annars är det vanlig stabil tennis med ett par intressanta minispel inramad med en klättra dig till toppen-story, varken mer eller mindre.
Jag skulle säga att det är ett väldigt bra spel men om ni bara vill spela igenom en bärbar tenniskarriär rekommenderar jag nog 8-bitarsversionen ändå