• Behöver tips på mindre kända spel (spelvärda)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #47037  by Vampire
 
Det kanske redan finns en tråd om detta redan, men jag försöker ändå. Annars kanske nån kan länka den tråden? :)

Jag skulle behöva lite tips om nes spel som inte tillhör de vanliga titlarna.
Jag har tex Lone Ranger (NTSC) som jag tycker är kul. Gjort av Konami. Men jag är lite skadad av Konami spel då jag tycker nästan alla deras spel är bra.

Lista gärna spel som går att spela. Jag har blivit lite trött på att köpa en massa spel man aldrig hört talas om, som sedan suger. Blir en aning dyrt i längden :)

 #47045  by helios
 
Varför inte testa dem först i en emulator? Om du gillar dem då, köp :)

 #47048  by Vampire
 
Jag hade hoppats på några snabba svar så att jag skulle slippa gå igenom emulator spel. :wink:
Jag har ungefär 250-300 kassetter. Jag orkar inte ens gå igenom mina egna spel.
Något spel kan väl nån tipsa om?
Gärna ett två playerspel

 #47067  by Ufouria
 
Bra ovanliga NES spel:
- Little Samson (underbart spel, det måste du spela!!)
- Kirby's Adventure
- Ufouria
- Blaster Master
- Darkwing Duck (jag gillar dock inte musiken, men det är ju en smaksak)

 #47096  by WERY
 
Argus (2P alternate player)
Street Fighter 2010-Final Fight
Tecmo Super Bowl (Simultan 2P)

 #47103  by helios
 
Sanna är de spelen verkligen ovanliga? Kommer ihåg att jag spelade alla de spelen utom Uforia som grabb. Jag köpte inte dem men mina polare hade dem.

 #47131  by Ufouria
 
Nja, inte jätteovanliga som i RARE men nog tycker jag det är spel som är underskattade. Jag hade inte spelatnågot av de spelen som barn.

 #47133  by Gixen
 
Robocco Wars, Taito

Finns dock bara till Famicom, men kör du emu så går det ju...
Fanns en youtube-video på det för ett tag sen men den är borta nu. Men jag tyckte det var riktigt bra när jag körde det för typ 15 år sedan...

 #47135  by Vampire
 
Jag kollade upp lite spel på youtube.

Street Fighter 2010-Final Fight Verkade vara grymt bra. Så det ska jag skaffa. Jag tror inte att jag har det själv. Jag borde ha reagerat på titeln på spelet i så fall

Tecmo super bowl har jag. Aldrig testat det för att det är amerikansk fotboll. Kan det verkligen vara bra? :)

Little Samson verkade okej. Det ska jag kolla upp.

Vad är Robocco Wars för typ av spel? Man behöver inte kunna Japanska för det hoppas jag. Jag får se om jag hittar det på famicomkassett eller disk om det finns.

De andra spelen har jag. Spelade och ospelade.

Jag tackar för de tips jag fått så långt

 #47137  by Ufouria
 
Vampire wrote:Tecmo super bowl har jag. Aldrig testat det för att det är amerikansk fotboll. Kan det verkligen vara bra? :)
Hehe, det undrar jag med. Ser ju inte så jätteskoj ut när man tittar på youtube. Fast spelet kommer ofta högt upp på listor på bästa spelen till NES. :P
Det kanske är kul. Som barn gillade jag mycket amerikansk fotboll som var till Intellivision. Spelade det mycket med storebrorsan.

 #47141  by BarbieOnWeed
 
Gixen wrote:Robocco Wars, Taito

Finns dock bara till Famicom, men kör du emu så går det ju...
Fanns en youtube-video på det för ett tag sen men den är borta nu. Men jag tyckte det var riktigt bra när jag körde det för typ 15 år sedan...
Visste att du skulle vara före mig. haha
Riktigt roligt spel.

 #47161  by Ufouria
 
Vampire wrote:Vad är Robocco Wars för typ av spel?
Jag hittade denna korta beskrivning:
Play through 10 stages as a robot that can transform, jump and shoot enemies as a robot, spaceship, and submarine.
Låter som ett skojigt spel. :)

 #47180  by WERY
 
Jo jag vet att Sport spel vanligtvishör till skitspel kategorin men jag har testa sport spel o just Football spelen är bäst. Tecmo Super Bowl har dessutom jättebra musik, i den där typiska Recmo andan. Detta spel är det bästa sport spel jag kört på nes. Gör så här: Kör en preseason på spelet mot datorn eller en kompis. Det räcker för o se hur bra spelet är

Street Fighter 2010: the Final Fight är ett ovanligt Capcom spel med jättebra musik. Det skulle ha kommit till Sverige. Man kan dock bli frustrerad av att vissa utmaningar är väldigt hårda. Jag har kommit till sista banan men inte klarat därifrån o då betyder det att Sanna har chansen o varva spelet o ge mig en utvärdering av hur svår sista bossen var

Argus är japanskt men funkar tillsammans med converter i USA nes om du inte har en Famicom AV

 #47453  by Vampire
 
Argus är japanskt men funkar tillsammans med converter i USA nes om du inte har en Famicom AV
Inga problem. Jag har en massa olika nintendo famicom basenheter och tillbehör.


Ingen som har fler tips? Vad som helst nästan

Edit: Tack Sanna för Robocco Wars beskrivningen

 #47809  by Nystroem
 
Vet inte hur många gånger jag tagit upp det i sådana här trådar nu, men Kabuki Quantum Fighter är ett måste!

Ganska kort och trevligt plattformslir där man slåss med håret! Påminner väl till viss del om det första Batman-spelet, fast är mycket enklare. Och enligt mig är det mycket roligare också. Bra musik!

 #48124  by Tawny
 
barbie rekommenderas inte.

 #48159  by WERY
 
Vampire: jag har ett lite udda shoot em up på tradden, Gyruss där man flyger runt i en cirkel. Säljes komplett på tradera till lågt utrop, se min auktionstråd i säljsektionen

 #48166  by Vampire
 
Nystroem wrote:Vet inte hur många gånger jag tagit upp det i sådana här trådar nu, men Kabuki Quantum Fighter är ett måste!
Jag grävde lite bland spelen och fann det komplett i mycket bra skick. Jag har noll koll på vad jag har egentligen. Men det spelet ska jag spela, kanske redan ikväll? :)

WERY: Jag bjöd på spelet samt några fler du hade. Men det var dyr frakt för ett spel. 37:-?

 #48168  by Filurkatten
 
Om spelet var komplett är ju 37:- i frakt för lite.

 #48215  by BelfegorC4
 
Räkna med att ett spel väger 100-150g utan dammskydd, kartong, frigolit, manual, etc etc. Sen ska man packa det i kartong och bubbelplast.
Nu är vi uppe i 250g-500g prislistan. Och det är 33kr sen 11kr i skymmande tillägg. Jag tror att Herr Wery till och med bjussar på en del av frakten :shock:

 #48224  by WERY
 
Jag använder som standard jiffybag men säljer jag flera spel så går kartong ibland att ordna. Önskar att jag kunde göra på ett bättre sätt men jag har inte en massa bubbelpalstade emballage som bara behöver frakeras :(

Hoppas kunna ändra på detta nån gång

Jag tror att jag kan få iväg ett paket med spel dock för 33;- o då är det lite spel. Frakte nbli billigare om man tar flera spel

 #49049  by rocc
 
Sanna wrote:Bra ovanliga NES spel:
- Little Samson (underbart spel, det måste du spela!!)
- Kirby's Adventure
- Ufouria
- Blaster Master
- Darkwing Duck (jag gillar dock inte musiken, men det är ju en smaksak)
Gillar egentligen heller inte musiken till darwking duck då det är ett
av de få spelen capcom lyckats klanta till musiken på men just nivån
"the bridge/the tower" eller vad den heter är riktigt jäkla bra :)

 #51989  by Stene
 
Spelet Robo Warrior är underskattat tycker jag, inte ovanligt men underskattat!!

 #52411  by MegaSumo
 
RIVER CITY RANSOM

- säger jag bara! Helt sjukt underbart spel.
Typ klassiskt gå-och-slå-spel med RPG element inblandade.
Som om inte det vore nog, så kan man spela två och samarbeta... och man kan spara! Helt underbart.

Går dock bara att få tag på som NTSC tror jag.

 #52412  by Filurkatten
 
Nope, Street Gangs som SCN heter det. ;)

 #52414  by MegaSumo
 
Hehe, ja, googlade precis upp och fick se det jag med, men du hann före att rätta mig! :)

 #52416  by Filurkatten
 
Men jag håller med, det är super skoj! Men alldeles för enkelt och kort tyvärr.

 #52417  by MegaSumo
 
Tråkigt nog lider många bra spel av att vara för korta! ... Men tjao, det hör ju högt replay-value istället! ;)

 #52418  by rogerxy
 
Rad Gravity är ett totalvricket spel som jag hade när jag var liten. Minns att jag nån gång ramlade ner i ett hål i rymd & kom till uppochnervänd värld med ett litet hus & en ko :?
Måste köpa det & spela igenom nu när man förhoppningsvis fattar lite

 #52420  by BelfegorC4
 
Ett spel som är ganska känt men väldigt väldigt bra är Pirates!
Kan även rekommendera Tecmo Cup till dom tråkiga regniga dagarna =)
Last edited by BelfegorC4 on 17 Feb 2008, 23:04, edited 1 time in total.

Instagram #sndb.se