• Ice Climber (3 Juli - 13 Juli) Belfegor´s Tävling Del 5

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #77259  by Linamos
 
Nu har jag rekordet som bräcker er alla. 691010. Jag kom till bana 19.
Jag har bildbevis om det behövs.
God natt!!

 #77264  by Tawny
 
hmm.. 19 känns inte helt omöjligt.. farmade du poäng eller bara körde?

 #77266  by BelfegorC4
 
Tawny wrote:hmm.. 19 känns inte helt omöjligt.. farmade du poäng eller bara körde?
Spelet har oändliga levels Tawny :)
Det bara kör på precis som PRO-AM.
Världsrekordet ligger på 1,292,130
Med speciella regler såklart :P Man får inte farma poäng.

"Special Rules: No excessive leeching allowed! This is due to the fact that until the bonus stage, there is no real timer or threat other then simple human error, to prevent a leech fest. The score does roll over every Million points, so please note that when putting down final score. This game DOES loop after you complete all 32 mountains, and you are free to continue playing onwards until you lose your last life and the title screen comes back up. "

 #77267  by Tawny
 
jo jag vet, men jag tänkte bara på hur jag skulle köra..

 #77268  by nes_nerd_no_1
 
Ice Climber... har aldrig gillat det spelet! Tråkigt, enformigt och helt omöjligt att få eskimoskrället att hoppa som jag vill!

Nä, tacka vet jag Bubble Bobble i sällskap av en god kamrat! Där kan man snacka spelglädje av högsta grad! :P

 #77275  by Pinge
 
jag ska passera en miljon innan den 13:e :)
eller kanske inte, har aldrig kommit längre än typ bana 16 lr 17.

NNN: håller med dig angående BB, fyfan vilket bra spel. älskar att spela det på mamekabbet där jag fått 2.5miljoner på en credit (bana 56 typ)...
måste fan skaffa det till nes, min cart e borta men box o manual finns kvar...

 #77281  by Sörbom
 
Tawny wrote:hmm.. 19 känns inte helt omöjligt.. farmade du poäng eller bara körde?
Läser du inte mina inlägg eller? :roll:

 #77307  by Ufouria
 
nes_nerd_no_1 wrote:Nä, tacka vet jag Bubble Bobble i sällskap av en god kamrat! Där kan man snacka spelglädje av högsta grad! :P
Instämmer till 100%. :D

 #77313  by Linamos
 
Tawny wrote:hmm.. 19 känns inte helt omöjligt.. farmade du poäng eller bara körde?
Jag bara körde. Det är viktigt att klara bonusbanorna. Efter tionde banan får man 70 000 i bonus om man tar alla frukter och fågeln.

 #77323  by Pinge
 
911490
Mountain 19

:D

 #77324  by Ufouria
 
Grattis pinge80! :) Men bättre kan du. ;)

Vill oxå vara hemma och spela något skoj, dock inte IC.
*mummel* ..fortsätter analyserna av kalcium och bröstcancer...

 #77326  by Tawny
 
jag tror pinge fuskar :? :)

 #77331  by Pinge
 
Tawny: Självklart fuskar jag, hur skulle jag annars kunna vinna två tävlingar och leda den här??!!!

Att jag skulle vara en "powerplayer" finns förstås inte i din värld, är väl mer troligt att du skulle syssla med fusk som bara spelar emulerat hela tiden :roll:

Tråkigt att du tvivlar på min ärlighet!

fick förresten över 1miljon nu, mountain 23.
så poängen som står på bilden är: 84840, men jag fick 1084840
http://www.pici.se/299726/

Har ett dassigt klipp från min digicam när countern slår över, ska se om jag kan ladda upp den ngnstans (Tawny kanske vill ha den mailad till sig? )

/Pinge

 #77354  by Tawny
 
men pinge, ta det lugnt, jag var inte helt seriös :)

 #77356  by Pinge
 
Tawny mannen!, jag var inte helt seriös heller :wink:

Vänner??

 #77358  by Tawny
 
hehe, så det kan bli :P

japp friends again ;)

 #77375  by Pinge
 
Belfe: Jo jag är seriös, första gången i något spel nånsin som jag fått poängen att rulla över. Så det är sant. Borde ha blivit 70k till men jag klantade till det i sista bonusbanan jag nådde innan game over.

Fan fåglarna kommer ju som skjutna ur kanoner på nivåerna över 20.

 #77386  by Pinge
 
Tackar!
Jo jag störde mig lite på att jag aldrig gjorde det på Pinball, och jag skulle aldrig orka att nöta en massa om det inte är för en tävling.
Skulle va om jag skaffade en dvd-recorde o gav mig på världsrekordet kanske :)

 #77402  by Linamos
 
Oj då, Pinge! Det var inga dåliga poäng du fått till där. Det orkar jag nog inte försöka slå. Det farliga är att det går ju relativt snabbt att komma upp i höga poäng, det är ju inte timmar vi snackar om. Så det blir ju lätt att man försöker igen och igen och igen. Vet du hur länge du spelade när du fick rekordet??

 #77404  by Pinge
 
Linamos:
först och främst välkommen till forumet!

Jag vet inte hur länge jag spelade, tror det kan ha varit lite över en halvtimme, svårt att uppskatta. Ska kolla nästa gång, om jag kör ngn mer gång, fast det gör jag nog!

Tycker du ska fortsätta kämpa, finns inget som taggar en till höga poäng såsom en bra motspelare :D

 #77594  by Pinge
 
Belfe: nu e det bara några dagar kvar av tävlingen, vad ska vi spela sen?! :D (omröstning med nya roliga spel kanske)

 #77650  by Pinge
 
spelade en omgång på lunchen, tog typ en halvtimme, 900k nånting.... bana 19, den e hyfsat svår i början. där man har en chans på sig att hoppa upp typ.....

Belfe: fått in många tävlingsförslag?? (förutom mina :P )

 #77654  by Linamos
 
Nu har jag slagit mitt rekord. Fick 814260 denna gång. Kom till bana 21. Jag fubbade mig på flera bonusbanor i slutet :cry: . Annars hade jag nog fått mer poäng..

 #77657  by Pinge
 
Linamos, way to go, nästa runda rullar mätaren över :)

kanske orkar en sväng till idag, men frugan gnäller när jag spelar, då kanske man missar nån repris på en dålig såpa på teve....

 #77664  by Pinge
 
proffsen hänger sig snyggt :) gott om tid kvar också 00.2
http://pici.se/pictures/FPaIDYBam.jpg

Instagram #sndb.se