• Nes top loader

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #133701  by Nitta81
 
Tänkte höra om nån kan hjälpa mig med detta:

Köpte en Nes top loader ntsc för ett par år sedan men jag får den inte att fungera som den ska. Får bild men inget ljud dock har jag fått ljud på en annan tv men ingen klar bild. Använder en antennkabel från ett svenskt nes och strömadaptern har omvandlare så så långt är det okey.

Är det TV:n som inte stöder ntsc fullt ut eller beror det på antennkabeln?

Alla tips är välkomna :good:
Riktigt sugen på att lira mina ntsc spel nu :P
 #133703  by nes_nerd_no_1
 
Hehe, är det dig som jag har svarat på denna fråga till på både retrosuperstore och Flashback? :)
 #133704  by Nitta81
 
Haha nej jag har envist försökt själv ett antal gånger :yes: Men jag har säkert läst det du skrivit när jag hållt på och donat:-)
 #133706  by nes_nerd_no_1
 
Okej. Då säger jag så här: Du behöver en RF-kabel som stödjer 60 hz både i ljud & i bild, och sådana är, såvitt som jag har förstått, praktiskt taget omöjliga att få tag på.
Du kan iofs köra via en amerikansk VHS-maskin, om du nu har någon sån liggandes... :roll:

Sälj din toploader & köp ett amerikanskt NES istället, alternativt sök upp någon händig som kan modda in en AV-kabel i din maskin! :)
 #133707  by Nitta81
 
Tack då är det slutkrånglat med den då åker den ut på tradera :)
Det är inga problem med ett vanligt ntsc nes då?
 #133708  by nes_nerd_no_1
 
Nej det är inget krångel, fast du kan inte köra med RF-kabel (av samma anledning som med toploadern), så du får skaffa en AV-kabel istället, som kostar runt 29:- ;).

EDIT: Däremot så kan du köra med samma strömadapter som du har till ditt svenska/europeiska NES! :yes:
 #133841  by Chefren
 
nes_nerd_no_1 wrote:Hehe, är det dig som jag har svarat på denna fråga till på både retrosuperstore och Flashback? :)
Du igen! Stalkar du mig eller något? :)

Jag vägrar ge mig. På något sätt måste det gå att lösa det här utan moddning. Jag har exakt samma problem som trådstartaren.
 #133843  by Tawny
 
"trådstartaren" ist'llet för att säga namnet.. vågar jag gissa på att du hänger på flashback? ;)
 #133844  by Chefren
 
Det händer :) Handlar mer om lathet.
Last edited by rogerxy on 10 Feb 2009, 19:06, edited 1 time in total. Reason: Tog bort quote
 #133855  by nes_nerd_no_1
 
Chefren wrote: Du igen! Stalkar du mig eller något? :)
Yepp! Och mitt mål är att få dig att göra dig av med din toploader & få dig att köpa knark & hakkorsflaggor för pengarna (i sann FB-anda)! ;)
 #133861  by Chefren
 
Jag vägrar sälja den! Knark och naziflaggor har jag gott om.

I värsta fall får jag väl modda den då, men säljer den vägrar jag [-(
Last edited by rogerxy on 10 Feb 2009, 19:06, edited 1 time in total. Reason: Tog bort quote
 #133889  by Chefren
 
Någon som vet var man kan få hjälp att modda den då? Jag är fan helt sämst på sådant dylikt.
 #133902  by Chefren
 
Tawny wrote:modda en toploader?
menar du löda in A/V utgång?
Precix. Sorry för otydligheten ;)
Last edited by rogerxy on 10 Feb 2009, 19:06, edited 1 time in total. Reason: Tog bort quote
 #133946  by Tawny
 
nej nej.. löda in är ju också att modda, ville bara veta lite mer detaljerat :)
 #134011  by Chefren
 
Okey! Du är ingen hejjare på sådant?
Last edited by rogerxy on 10 Feb 2009, 21:24, edited 2 times in total. Reason: Tog bort quote
 #134227  by nissling
 
Han är det kanske, men inte jag. Jag är kass på att löda.

Här har du en länk i vilket fall som helst.
http://www.gamesx.com/rgbadd/nes2avmod.htm
Ser lite krångligt ut dock. :-?
 #134808  by Chefren
 
Det är alltför avancerat för mig. Därför behöver jag någon som gör det åt mig :D

Någon nörd här som kan göra det för en låda öl eller nått?
 #134948  by Chefren
 
Fan, jag börjar bli smått desperat. Snart köper jag en VHS på ebay.
 #135035  by Tawny
 
kan inte hjälpa dig :/

men köp nån skräpenhet på tradera och modda? det är ju lätt som tusan med vanliga nes :)
 #135151  by Chefren
 
Tawny wrote:kan inte hjälpa dig :/

men köp nån skräpenhet på tradera och modda? det är ju lätt som tusan med vanliga nes :)
Jag vet, men jag vill ha en top loader för att den fungerar så bra. Så är det ganska coolt också 8)
Last edited by rogerxy on 10 Feb 2009, 19:05, edited 1 time in total. Reason: Tog bort quote
 #135152  by Tawny
 
ok :)
fast jag tycker de är ganska fula.. ser liksom plastiga ut och ser ut som en barnleksak
 #135191  by Chefren
 
Förlåt. Jag ska skärpa mig :cry:
 #135266  by chris_vain
 
Jag har precis samma problem som skaparen. Jag får inte heller ljudet, måste oxå fixa det att A/V modda den, ska skriva ut den sidan nissling länkade till,sen ta med min toploader ner till en snubbe här i karlshamn, han kanske kunde fixa det :)

Kan ju iaf hoppas på det!
 #135270  by Lakanman
 
Video Game Nerd säger i ett avsnitt att top loadern är regionsfri. Stämmer det?
 #135363  by Chefren
 
Fan, man skulle bo i karlshamn och känna folk!

Det stämmer att den är regionsfri.

Instagram #sndb.se