• World Cup - BC4´s Tävling nr. 31 (2 mars - 8 mars) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #140356  by BelfegorC4
 
Dags för ett sportspel. Nintendo World Cup

Image

Inställningar
välj vilket lag som helst.

Regler
Flest mål i första matchen vinner (störst målskillnad alltså :yes: )
Spelet får spelas via NES, famicom, Emulator (NES)
Inga fusk som gamegenie eller andra saker
Bildbevis krävs av vinnaren

instinqt's specifika regel i tävlingen
(jag har alltså använt självmålsbuggen i fallet ovan, mest för att understryka att det är hyfsat tråkigt att inte ha en regel mot den explicit utskriven i "tävlingsbeskrivningen").
Så nu finns regeln med ;)

Highscore
instinqt - 99
Smygarn - 87
 #140382  by Faxandu
 
Minns att jag läste om det här spelet i Nintendo Magasinet eller om det var Super Power och de sa att "Gubbarna hade korvar som ögon". :lol:

Har spelet så får väl kanske göra ett försök
 #140443  by Smygarn
 
Gjorde ett försök och jag vann med 66-1. Ett tips till alla som ska spela är att vara beredd med kameran. Efter slutsignal syns bara resultatet i ca fem sekunder innan bilden försvinner och pga detta hann jag inte ta bild :( Men jag ska göra fler försök
 #140499  by instinqt
 
Orkar inte ta 99-0

Image

BTW, tycker att vi ska skriva explicit att man inte får använda självmålsbuggen...annars blir försten till 99-0 vinnaren (för spelet slutar räkna mål vid 99) ;)

(jag har alltså använt självmålsbuggen i fallet ovan, mest för att understryka att det är hyfsat tråkigt att inte ha en regel mot den explicit utskriven i "tävlingsbeskrivningen").
 #140511  by Smygarn
 
Nej jag har inte spelat det så mycket, visserligen hade jag det som barn men det var ingen favorit. Det är väldigt enkelt att göra mål. Bara man vet hur gubbarna rör sig så är det hur simpelt som helst även för en som aldrig har spelat det tidigare

BelfegorC4 Kan du inte göra upp en regel till tävlingarna som säger att man inte får posta sina resultat försen en eller kanske två dagar innan tävlingens slut? Då tror jag att deltagandet i tävlingarna skulle bli större eftersom många känner att det inte är nån mening att spela om höga resultat kommer in i början (se bara ovan). syftet med tävlingarna är väl att så många som möjligt ska damma av spelen och spela. Jag tänker defenitivt inte posta fler resultat så tidigt längre
 #140517  by Smygarn
 
Kan så vara i vissa fall.. Men överlag så tror jag iaf att det drar ner deltagandet med höga scores i början. Många tänker säkert, det är ingen ide att ens försöka för det där resultatet klår jag aldrig. Tror inte många blir "peppade" till att spela om dem ser resultat dem själva vet att dem inte kan slå
 #140534  by instinqt
 
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att somliga ser självmålsgrejen är en del av spelet och därigenom skulle det inte anses vara fusk. Så en TYDLIG gränsdragning (vilket "eller andra saker" inte är...vad menas med 'saker'?!) rörande vad som är tillåtet och inte är väl att föredra, så att man inte förlitar sig på att alla ser på fusk på exakt samma sätt.

Inte direkt så att det tar nämnvärt mycket längre tid att göra riktiga mål...det är bara lite mer riskabelt (det här är alltså en SERIÖS poäng-post, vilket den andra inte var):

Image

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk
 #140601  by Ufouria
 
Hehe... mina resultat fastnade inte ens på papper. Målskillnad 0 (0 - 0) efter första halvlek.

Gick ju inte att göra mål.
Dumt att man inte kan byta spelare som man kan i Ice Hockey och Blades of Steel.
Förstår inte heller varför motståndarna låg oröliga på planen. Mysko. :s
 #140605  by instinqt
 
De är (tyvärr) bara medvetslösa tills det blir mål :)

Det är rätt skoj när hela Kamerun ligger utslaget på marken (alla utom målvakten då). Då känner man hur fair play rinner genom ådrorna samtidigt som man står o passar i målgården och bara hånar målvakten :)

Sanna: Det finns många sätt att göra mål. Du kan göra bicicletas från egen målgård, du kan skjuta snett så målvakten boxar den varpå du tar den direkt på volley och bara smackar in den.

Eller så kan du helt enkelt utnyttja att målvakten är en tjockis genom att springa "runt" honom och tajma skottet till precis när han börjar möta dig (när man gjort det 130-140 gånger så blir tajmingen rena barnleken) :)
 #140608  by Chefren
 
Sjukt bra spel! Finns inget som klår att göra en bissa-kletas (stavning?) rätt i nyllet på målvakten så att han flyger åt helvete. Musiken är fantastisk också!
http://www.youtube.com/watch?v=xOk5XUOeD7E
 #140637  by Smygarn
 
Efter halvtid stod det 41-0 Resultatet blev detta \:D/ Det går att göra mål på 5 sekunder, snabbare tror jag inte går.. Så max antal mål borde bli exakt 99st. Det är en dålig bild för jag hittade inte kameran så jag fick ta mobilen

Image
Last edited by Smygarn on 03 Mar 2009, 20:17, edited 1 time in total.
 #140734  by instinqt
 
!(%!/&%(! Det gick skitbra...fram till 2:00 i andra halvlek. Då gick allt åt skogen.

Image

Två försök till sen får det räcka. Ska fan över 90 iaf. Hade 48-0 i halvtid. Känns som att man börjat bli van vid att bara sitta och göra mål...
 #140737  by instinqt
 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!H/&"JWQA :FU :FU DHGK"#&"JJ"&JK"/KJ"/¤JK"#/¤J VA JAG HATAR DET HÄR SPELET!!!!!

AAAAHHAHA! Ny taktik. En halvlek. 10 minuter paus, sen en halvlek. Nu jävlar!! NU JÄVLAR!!!!!!!!!!!!!! AHAHAHHA! *SNUDD PÅ PSYKBRYT*

I MUST BREAK YOU DAMN GAME!!!!!!!!!!! BREAK!!!!!!!!!

Instagram #sndb.se