Page 1 of 3
					
				Störmoment i annars perfekt spel.
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:07
				by Smart Cat
				I den här tråden efterlyser jag små defekter i spel som bortsett från den lilla störiga saken är helt (eller nästa helt) perfekta. Det här är alltså inte tråden där vi fullständigt sågar spel.
Som ett inledande exempel måste jag få ta Zelda OoT. Jag tycker att det är ett toppenspel i många avseenden men det finns två saker som jag stör mig ENORMT på:
1) Ugglan. Precis när man har blivit insläppt i ett nytt område och kommer i full fart för att undersöka det nya så stannar spelet av för att en töntig uggla ska berätta något jag inte vill veta.
2) Rövi (eller Navi). Enormt irriterande med sitt "Hey, Listen!" eller när h*n ska berätta något annat.
Tycker att båda de här stör flytet i spelandet men sina långa utläggningar.
Vad stör du dig på i vilket spel?
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:11
				by Pinge
				måste säga samma som AVGN
"The horrible......" textrutorna i Simons Quest!
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:22
				by Ufouria
				Slowdowns. Fast det gäller ju de flesta spel mer eller mindre och är värre på vissa partier av spelet (finns en del störande slowdowns i Duck Tales, bl a på Amazon banan)
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:24
				by Bonomaul
				De flygande ögonen i ZII är inget vidare alltså. Annars är ju, som alla vet, det spelet så nära perfektion man kan komma. 

 
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:24
				by Gixen
				Fåglar.
Jag hatar dem i alla spel!
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 21:58
				by Smart Cat
				Bonomaul wrote:De flygande ögonen i ZII är inget vidare alltså. Annars är ju, som alla vet, det spelet så nära perfektion man kan komma. 
De kan jag hantera men inte övriga spelet...
NEJ, det jag egentligen hade tänkt skriva var att jag kan hantera dem men inte de där flygande huvudena som kommer i typ 3:je eller 4:de slottet. De dyker upp i något enstaka rum och flyger ganska långsamt i ett fyrkanstvågmönster och skjuter några blå klot.
 
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 22:06
				by Bonomaul
				Haha, ja dom ja! Fy fan, det har du helt rätt i! Riktigt onda uslingar de där.
En annan grej som jag stör mig på är en passage på bana 6-9 (har jag för mig att det är) i SMB3 där man måste flyga upp med ett ankskal (haha 

) till en passage i taket där man sen ska släppa ned skalet för att få tillgång till röret. Resten av spelet behärskar jag utan problem, men just det där är, relativt, otroligt svårt och störigt.
 
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 22:09
				by Smart Cat
				Bonomaul wrote:Haha, ja dom ja! Fy fan, det har du helt rätt i! Riktigt onda uslingar de där.
Näe, precis och jag fattar inte hur jag ska hantera dem heller för de blir ju ganska många efter ett tag och man måste ju in i det rummet för att hämta nån nyckel som ligger längst ner i en hög med stenblock.  

 
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 22:45
				by Ufouria
				Taggarna i Mega Man spelen, ffa MM 4 (det är därför jag gillar det minst). 
De är iofs mest störande första gången man spelar spelet då man inte vet att när man hoppar ner i ett hål så är där taggar rakt nedanför så att inte dö en snabb död så måste man t ex hålla sig till vänster eller höger. Skit vad arg jag var när jag spelade MM4 för första gången och det var en massa taggar som man inte kunde undvika för att man inte visste att de fanns där förrens man dog.
Wizards & Warriors III: Finns 1 störande moment i detta spel. Det är 3:e Wizards testet. Så äckligt svårt. Men men, har lyckats klara det testet iaf ett par ggr.
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 23:10
				by Lakanman
				Gixen wrote:Fåglar.
Jag hatar dem i alla spel!
Jag hatar dom på riktigt
 
			 
			
					
				
				PostPosted:16 Oct 2008, 23:24
				by Tawny
				jag hatar också fyrkantshuvuden; och sen tycker jag det är störigt att det inte alltid kommer en röd magiflaska på de "hemliga" ställena utan ibland dyker upp en riddare (eller örnriddare)
			 
			
					
				
				PostPosted:17 Oct 2008, 01:38
				by Gixen
				Smart Cat wrote:Bonomaul wrote:Haha, ja dom ja! Fy fan, det har du helt rätt i! Riktigt onda uslingar de där.
När precis och jag fattar inte hur jag ska hantera dem heller för de blir ju ganska många efter ett tag och man måste ju in i det rummet för att hämta nån nyckel som ligger längst ner i en hög med stenblock.  
Länge sedan man konfronterade de huvuderna.....skippar alltid de nycklarna (tror det är två totalt). Har inte tid med sånt, flyger igenom dörrarna istället... 

 
			 
			
					
				
				PostPosted:17 Oct 2008, 05:32
				by Wezper
				skjutglada tyskar som aimbotar 

 
			 
			
					
				
				PostPosted:17 Oct 2008, 07:27
				by Smart Cat
				Gixen wrote:Smart Cat wrote:Bonomaul wrote:Haha, ja dom ja! Fy fan, det har du helt rätt i! Riktigt onda uslingar de där.
När precis och jag fattar inte hur jag ska hantera dem heller för de blir ju ganska många efter ett tag och man måste ju in i det rummet för att hämta nån nyckel som ligger längst ner i en hög med stenblock.  
Länge sedan man konfronterade de huvuderna.....skippar alltid de nycklarna (tror det är två totalt). Har inte tid med sånt, flyger igenom dörrarna istället... 
Då måste man ju ha den fe-vänliga versionen
 
			 
			
					
				
				PostPosted:17 Oct 2008, 13:53
				by Ufouria
				Tror att det är i Castlevania III där det finns "flygande huvuden" (eller vad det är) och om man blir träffade av en sån så blir man förstenad och inte kan röra på sig ett tag.
			 
			
					
				
				PostPosted:17 Oct 2008, 14:09
				by Tawny
				Gixen wrote:Länge sedan man konfronterade de huvuderna.....skippar alltid de nycklarna (tror det är två totalt). Har inte tid med sånt, flyger igenom dörrarna istället... 
jag också oftast, men ibland har man inte så mycket magi, och inte heller några extraliv att avvara...
 
			 
			
					
				
				PostPosted:19 Oct 2008, 02:02
				by chris_vain
				Bonomaul wrote:Haha, ja dom ja! Fy fan, det har du helt rätt i! Riktigt onda uslingar de där.
En annan grej som jag stör mig på är en passage på bana 6-9 (har jag för mig att det är) i SMB3 där man måste flyga upp med ett ankskal (haha 
) till en passage i taket där man sen ska släppa ned skalet för att få tillgång till röret. Resten av spelet behärskar jag utan problem, men just det där är, relativt, otroligt svårt och störigt.
Jag måste nog hålla med om att det är nog det värsta i hela spelvärlden, jag hatar verkligen den banan. jag lyckas aldrig flyga upp där med ankskalet, har nog bara lyckats en gång  
 
O sen den där ugglan i OoT då oxå, den vill jag bara ta fram pilbåge eller nåt o skjuta ihjäl 

 
			 
			
					
				
				PostPosted:19 Oct 2008, 19:50
				by Ufouria
				Blaster Master, i det spelet finns det ett riktigt störmoment, eller snarare bugg.
Det är att man kan fastna med Sophia (pansarfordonet) på några enstaka ställen och det går inte att ta sig därifrån, så det är bara att stänga av och börja om från skratch.  
 
Kommer förnärvarande bara ihåg ett ställe och det är i rummet där man tar sig till Area 2 (om jag minns rätt), där längst ner kan man fastna.
 
			 
			
					
				
				PostPosted:19 Oct 2008, 19:53
				by chris_vain
				Sanna wrote:Blaster Master, i det spelet finns det ett riktigt störmoment, eller snarare bugg.
Det är att man kan fastna med Sophia (pansarfordonet) på några enstaka ställen och det går inte att ta sig därifrån, så det är bara att stänga av och börja om från skratch.  
 
Kommer förnärvarande bara ihåg ett ställe och det är i rummet där man tar sig till Area 2 (om jag minns rätt), där längst ner kan man fastna.
Det där fina hörnet har man ju varit med om ett antal gånger om  man säger så. 
Sen har vi dom plattformarna som flyger som man kan hoppa på både på Icemans och första Dr Wily´s bana i MegaMan 1, vissa gånger kan man inte hoppa mellan dom för dom följer helt lustiga mönster,o så ramlar man rätt igenom dom vissa gånger oxå.
 
			 
			
					
				
				PostPosted:19 Oct 2008, 20:04
				by Pinge
				Resident evil 4 Wii edition, ett helt perfekt spel om det inte vore för ormarna som gömmer sig i en del krukor/lådor  

 
			 
			
					
				
				PostPosted:20 Oct 2008, 14:44
				by helios
				Äh bara att slasha lite med kniven juh! Wii edition är verkligen det perfekta resident evil  
 
Samba de Amigo till Wii, kunde ha varit ett kul spel men förstörs helt av den usla kontrollen.
 
			 
			
					
				Re: Störmoment i annars perfekt spel.
				PostPosted:20 Oct 2008, 14:55
				by Dan_the_ironman
				Smart Cat wrote:
Som ett inledande exempel måste jag få ta Zelda OoT.
AAH :( nu är jag  ju tvungen att varva det ikväll bara för att du nämde det :(
Det är nog det bästa spelet någonsin
 
			 
			
					
				
				PostPosted:20 Oct 2008, 16:12
				by Gixen
				pinge80 wrote:Resident evil 4 Wii edition, ett helt perfekt spel om det inte vore för ormarna som gömmer sig i en del krukor/lådor  
Äsch, det är du som inte är alert nog att hinna kniva dem innan de hugger...
 
			 
			
					
				Re: Störmoment i annars perfekt spel.
				PostPosted:21 Oct 2008, 17:41
				by Smart Cat
				Dan_the_ironman wrote:Smart Cat wrote:
Som ett inledande exempel måste jag få ta Zelda OoT.
AAH 
 nu är jag  ju tvungen att varva det ikväll bara för att du nämde det 
Det är nog det bästa spelet någonsin
Ja, bortsett från den där jävla ugglan och RÖVI...
Kan störa mig lite på kameran också...  

 
			 
			
					
				
				PostPosted:21 Oct 2008, 19:59
				by Pinge
				gix: jag hinner kniva dom, men dom e störiga iaf... så jävla störiga... så fort man ska hugga en låda får man hugga som en galning ifall det ligger en maskjävel på bithumör i den... störigt!!!
			 
			
					
				Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
				PostPosted:04 Mar 2009, 20:34
				by Chefren
				Varför ska vissa NES-spel vara så jävla orättvisa? 
Satte mig nyss och spelade Willow. Efter andra staden sprang jag ut i skogen, letade upp statyn, in i grottan, hittade svärdet och allt. Dödade bossen. Men sen ska man tydligen gå ut ur grottan själv? Varför kan det inte bara vara som i Zelda att man hamnar vid ingången automatiskt? Nåväl. Efter att ha letat efter utgången i hundra år kommer det fram en jävla zombie, förvandlar mig till en gris och dödar mig. Jag får börja om i stan med stats och saker som jag hade innan jag lämnade staden från första början! 
VAFAN? 
Varför kan man inte få ha det klarat? 
Varför skickar dom inte ut mig ur grottan direkt? 
Varför ska det vara så enformig grafik så att det är snudd på omöjligt att orientera sig? 
Varför göra såhär mot spelaren? 
Så jävla orättvist! 
Jag lär fan inte spela det skitspelet på ett tag, det är en sak som är säker!
PS. Är det någon som har klarat det här spelet? Blir det bättre i längden? Tycker ändå skogspartierna var lätta att hitta i och då var det faktiskt ett rätt kul spel!
			 
			
					
				Re: Orättvisa i NES-spel
				PostPosted:04 Mar 2009, 20:36
				by Wezper
				
			 
			
					
				Re: Orättvisa i NES-spel
				PostPosted:04 Mar 2009, 20:48
				by Tawny
				dagens i-landsproblem  

 
			 
			
					
				Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
				PostPosted:04 Mar 2009, 20:49
				by Chefren
				Kan man säga. Fattar inte spelmakarna att sådana störande detaljer gör att folk slänger deras skapelser åt helvete?
			 
			
					
				Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
				PostPosted:04 Mar 2009, 21:23
				by rogerxy
				Jag tycker Willow är ett rätt bra spel  
