• Life Force BC4´s Tävling nr 34 (31 mars - 5 april) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #147784  by BelfegorC4
 
Det var längesedan vi spelade en shooter, och ingen vill spela Xevious :/
Så det blir Life Force - Salamander \:D/

Image

Inställningar
ENDAST 1 LIV FÅR ANVÄNDAS

Regler
Får spelas på NES, Famicom, Emulator(NES)
Inga fusk som game genie eller andra saker
Högst poäng vinner
Bildbevis krävs av vinnaren :yes:

Highscore
wazztand - 264,690
Sanna - 246,560
Smygarn - 27,370
Hayabusa - 21,250
xorox_88 - 6,950
GamerN01 - 2,400
 #148155  by Ufouria
 
24,880 fick jag nu på första försöket.

Dog på andra bossen. Dör nästan alltid där. Om jag kommer förbi den så dör jag garanterat det första livet på tredje banan genom att få eld/lava på mig.

Edit: Ja, bara spela tills du dör första gången. Iofs har man väl dött en gång så dör man som en fluga när man inte har några upgrades. Det är mao lätt så länge man inte dör. :lol:
 #148157  by Ufouria
 
instinqt wrote:Undrar...om man ska Gradius-nöta detta lite, hehe... :twisted:
Man behöver ju inte fundera på vem som kommer ta hem denna tävling. ;)
Det skulle iofs vara om Elektronikhjärnan oxå ger sig in i matchen. Han är väl oxå expert på denna typ av spel.
 #148159  by Hayabusa
 
Sanna wrote:24,880 fick jag nu på första försöket.
NEEEEIN!
Sanna wrote: Iofs har man väl dött en gång så dör man som en fluga när man inte har några upgrades. Det är mao lätt så länge man inte dör. :lol:


Mjo. Shoot 'em ups är sådär. Gör att extra liv känns rätt meningslösa. >_>
 #148250  by Ufouria
 
Jag hade nog bara tur för ovanlighetens skull.
Verkar som bossarna ger mycket poäng.

Vad kör ni med för vapen - ripple eller laser?
Jag brukar ta ripple för det låter så mysig när man skjuter (lyssna så får ni höra ;) men laser var nästan bättre.
 #148342  by WERY
 
Sanna wrote:Ja, bara spela tills du dör första gången. Iofs har man väl dött en gång så dör man som en fluga när man inte har några upgrades. Det är mao lätt så länge man inte dör. :lol:
Som jag alltid brukar säga: Man ska köra med bestraffning, i detta fallet trycka på RESET. Man lär ju sig spelet mkt lättare om man bara har ett liv att klara allt på
 #148376  by GNo1
 
Nu jävlar ska jag spela ;)
Blir väl första gången på detta spelet då.. hehe

Edit: Jag ger upp.. jag hatar att spela spel!!! 2400 i poäng.. jag har inget tålamod :badgrin:
 #148407  by GNo1
 
Nä inte mycket.. Har ett Wii som bara står tex.. köpt spel till det men spelat knappt 2 timmar. Likadant PS3:an skulle spelat men har inte orkat =) Allt samlar damm.. :lol:
 #148545  by Ufouria
 
Ååh... vad taskigt. Dog precis innan Salamandern. :cry:
Den är ju så himla lätt så jag hade klarat spelet på ett liv om jag inte kört in ett i förbaskat huvud. Har aldrig kommit så långt tidigare.

Aja, här är iaf min slutpoäng.

246,560
Image
 #149102  by wazztand
 
Äntligen ett spel som jag kan vara med och tävla i! Gammalt favoritspel som jag bara var tvungen att sätta tänderna i.
Dagens resultat: http://bjornell.se/nes/_MG_5778.jpg Sista bossen dödad utan att själv dö en enda gång! Aldrig lyckats så bra tidigare. Naturligtvis dog jag på ett av de rören precis i slutet..
Bildserie finns från 5769 - 5780. Tog lite kort under tiden jag spelade..
Last edited by wazztand on 06 Apr 2009, 10:10, edited 1 time in total.

Instagram #sndb.se