• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

#859535  by Ludu
 14 Oct 2019, 08:47
Snyggt men oxå lite vemodigt att läsa att det förmodligen blir sista gången... Har du spelat det fler varv utöver det senaste och det 2005? :)

Just 110% tror jag dock att jag håller med, jag ser inte mig själv göra det igen.
 #859567  by WERY
 14 Oct 2019, 18:44
Ja 2005 var faktiskt senaste gången jag varvade spelet(första gången jag klarade 110% i spelet) så då blir detta den sista gången. Det enda jag gjort därimellan har varit att testa kassetten, när jag skickuppgraderat mitt samlarexemplar men det är ju inte alls samma sak. På den tiden det begav sig, spelade jag bara igenom spelet och klarade alla ordinarie banor, med varierat poängresultat. 2005 bestämde jag mig för att köra 110% och sedan blev det bara inte av, att spela igenom det igen. Jag hade planer på att göra det men det dröjde ända fram tills nu. Ja, lite vemodigt är det men ibland måste man släppa taget om vissa saker. Jag ser inte detta som ett vanligt Mario-spel utan mer som en avvikande spin-off. Annorlunda är det med dom ordinarie SMB-spelen. De kommer jag att fortsätta spela igenom igen och igen. De har ett annat underhållningsvärde helt enkelt.

Liknande var det med Zelda 3, som jag hade tröttnat på att spela igenom efter ett flertal varvningar, så jag planerade att lägga det åt sidan i 10 år. Det tog dock 15 år innan jag spelade det igen. Jag kan tänka mig att spela igenom det igen. Det går mycket fortare än Yoshi's Island.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Instagram