• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#159601  by Pinge

Smartcat: jo det gör man! det är ett ganska störigt spel, sen faller man helt cepeskadat också! :lol:
 #159610  by Ufouria

Tvåan är värre... Första gången jag spelade det höll jag på att psykbrott redan på första banan där man hoppar på molnen. Ni vet när man hoppar upp på ett moln men inte kommer riktigt på toppen utan gubben glider av och man ramlar ner och får börja om från början igen. Tog ett tag innan jag fick in snitsen. Resten av banorna är inte lika frusterande har jag för mig förutom sista bossen som är svår. Kanske skulle ta och spela Iron Sword idag. :-k
 #159709  by Ufouria

Dr Mario på speed low. :$
Blev rackarns svårt på level +18 på medium. Trist att behöva börja om från början (är ju bara en transportstrecka) om man "dör" på t ex level 19.
 #161017  by Ufouria

Tycker du? Jag som tyckte CnD 2 var rätt svårt första gången. :$
Det var några ställen på slutet med stenbumlingar som ramla ner som var svårt. Slutbossen var inte heller busenkel första gången.
 #161254  by Ufouria

Gargoyles Quest II. Mycket välgjort spel och rätt originellt. Hamnar utan tvekan på min topp 10 lista.

Betyg 9/10. Det enda som inte får full pott är musiken. Den är inte dålig men den är inte heller något som man kan sitta och lyssna till utan att spela spelet vilket man kan till t ex Mega Man 2, Silius och Blaster Master.
 #161290  by Shigeru

Klarade Jetsons, trevligt spel, trodde det skulle vara sämre, gillade speciellt bossfighten med 2 aliens, var lite klurigt att komma på att man skulle fånga stjärnorna för att skada de (om man inte kör easymodevariant och använder den där flyggrejen som man kan bussa på folk för att skada de). George har för övrigt den absolut skönaste gångstilen någonsin i ett spel :)
 #161294  by Shigeru

Jao, dog ganska många gånger på vissa partier, framförallt på alienbossen, kändes skumt att sista bossfighten inte avslutade spelet. Var väldigt likt Chip N Dale för övrigt, det här var dock betydligt svårare.
 #161319  by Pinge

jag har knappt spelar jetsons, gillade det inget vidare när jag testade det, kanske får ge det en ny chans!
 #161333  by Smygarn

Jetsonär ganska skoj. Har dock aldrig klarat det men jag har tagit mig hyfsat långt, till en bana där det går omkring leksaker som ser ut att sova (eller vad man ska säga). Har iaf för mig att det är banan efter alla kugghjul :-k
 #161340  by Ufouria

Är det inte kugghjulsbanan som är så himla jobbig. Man blir jagad av hjul och det kommer saker framifrån. Helt klart svårt innan man memoriserat alla hoppen. Man har ju inte mycket tid att tänka på.
Spelet är väldigt långt. Som sagt likt Chip n Dale fast betydligt högre utmaning.
Spelet borde ha passwords.
 #161348  by Smygarn

Jag vet vilket del av banan du menar, det kommer två stora kugghjul bakom George och sedan ska man springa och hoppa över hål där det sitter lådor dumt placerat. Tycker även bossen där är väldigt svår, tog lång tid innan jag lyckades klara den.
 #161370  by Ufouria

Spelade precis igenom Super Turrican. Musiken är världsklass!

Rätt svårt trots att jag spelat det flera gånger tidigare. Tur att man är osårbar när man rullat sig till ett sågblad. Befinner mig i den formen så ofta det går. Så fort det är plan mark så är det boll som gäller. Kommer aldrig ihåg vägen på bana 5-1 och 5-2 utan får irra omkring där ett tag.
 #161398  by Faxandu

Super Turrican är ju riktigt skojj. Måste ta mig tid att spela igenom det spelet någon dag jag med, men har för mig att det är hyffsat svårt.
 #161426  by Javel

Klarade min ärkenemesis, Jokern, idag.

Image

De vanliga slagen är bäst verkar det som, kör man med bumerangerna kommer man liksom ur rytmen. Hoppa in mot Jokern och slå samtidigt, sen landar man precis mitt i honom och så länge man pucklar på honom där tar man inte själv skada. När han byter sida springer man efter och hoppar över skottet. Blixtarna försöker jag inte ens undvika, men de tar bara en energiruta :)

Försökte lite med Blaster Master också men var dödligt uttråkad lagom till vattenvärlden, så det fick vara.
 #161432  by Ufouria

Grattis! Ja, vanliga slag funkar bäst på andra Joker formen. :yes: Slår man honom när han springer emot en tar man inte skada.

Jag spelade precis igenom Bionic Commando. Det är iofs trejde-fjärde gången jag spelar det.
Så snart man lärt sig grepparmen så är det inga svårigheter någonstans. Alla "bossarna" är lätta. Missade iofs cockpitten på första försöket men träffade rätt andra gången. Kul grej!
 #161471  by Pinge

nu blev det politik igen! :DOG

jag och lajbans spelade nyss igenom MegaMan 5, ingen av oss har spelat det mer än 5 minuter förut... tyvärr klarade vi inte dr wilys sista form.... :(

ska göra ett nytt försök i veckan som kommer!
 #161504  by Ufouria

Är det den som försvinner och kommer fram på olika ställen och slänger ut "bollar".
Isf, har jag nästan alltid använt BEAT som sköter jobbet. Då behövs inga energitankar.
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 227

Instagram #sndb.se