• Hur var det man klippte sandgubben i Mega Man?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #7164  by Lakanman
 
Jag vet att vi har skrivit om det men kan inte hitta det igen. Jag har satt igång och kört 1:an. Första bossen man möter på Willys bana är ju den där som delar upp sig och flytar över sig till andra sidan rummet. Hur var det man tog kol på den lättast?

 #7166  by nes_nerd_no_1
 
I MM1 så dödar man alla bossar enklast genom att pausa precis när dina kulor träffar gubben och sedan trycker du upprepade ggr på pausknappen så kommer ditt skott ta flera gånger på gubben ist för bara en gång.

Borde ju funka på honom oxå... :)

 #7167  by Nystroem
 
Du ska använda vapnet du får av Elec man på honom, försök att använda dig av tekniken som Anders beskriver här ovan, då är han enkel som fan. Kolla på time attacken om du inte förstår hur du ska göra.

 #7171  by Lakanman
 
Kalas.. tack ska ni ha

 #21517  by rocc
 
Det ær ju trots allt mycket stilrenare att læra sig hoppdansen mot
honom. Tror att det ær de två næstsista klossarna som man hoppar øver
i ett ænda hopp.

 #21587  by BelfegorC4
 
nes_nerd_no_1 wrote:I MM1 så dödar man alla bossar enklast genom att pausa precis när dina kulor träffar gubben och sedan trycker du upprepade ggr på pausknappen så kommer ditt skott ta flera gånger på gubben ist för bara en gång.

Borde ju funka på honom oxå... :)
hosthostFUSKhosthost

 #21591  by Widar
 
BelfegorC4 wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:I MM1 så dödar man alla bossar enklast genom att pausa precis när dina kulor träffar gubben och sedan trycker du upprepade ggr på pausknappen så kommer ditt skott ta flera gånger på gubben ist för bara en gång.

Borde ju funka på honom oxå... :)
hosthostFUSKhosthost
Njaaa... hårfint. Är mer en exploit. :)

 #21592  by BelfegorC4
 
Ok det köper jag =)
Men det är inte snällt att utnyttja buggar för att klara av spelet :P Tappar sin charm. Nintendo spel var byggda så att spelaren skulle bli sur och kasta kontrollen. Det är därför Nes:et fortfarande håller efter så många år. Byggd att klara av alla sorters misshandel :D Medan en PS2, GC, WII, PS3 dör om man tappar dom :(

 #23048  by nes_soldier
 
klart man måste lära sig hoppdansen! det är ju något av det roligaste i hela spelet!

är sandgubben lättare eller svårare när han återuppstår i 3:an? minns inte riktigt...

 #23075  by rocc
 
nes_soldier wrote:klart man måste lära sig hoppdansen! det är ju något av det roligaste i hela spelet!

är sandgubben lättare eller svårare när han återuppstår i 3:an? minns inte riktigt...
Han är allt svårare..

 #23172  by Riwallen
 
När tiden begav sig när man ägde detta spel och nötte det tills man spydde så kom jag aldrig till den hemska boss.

Vet att jag alltid hade bara någon träff kvar på aset så dog jag.
Därav bytte jag bort spelet emot Shadowgate och en rosa distpedal (Som jag skrev i någon annan lustig tråd)

 #23478  by Gixen
 
rocc wrote:
nes_soldier wrote:klart man måste lära sig hoppdansen! det är ju något av det roligaste i hela spelet!

är sandgubben lättare eller svårare när han återuppstår i 3:an? minns inte riktigt...
Han är allt svårare..
Sköt precis ihjäl sandman i 3:an, och jag tyckte nog att han var lättare

Dels för att kuberna går långsammare i 3:an och sen kan man slajda oxå.
Kanske lite svårt när han skickar kubernma i studsande rader, men efter nå´n gång så lär man isg hur man ska göera.....

Instagram #sndb.se