• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#292162  by Ufouria

illumi85 wrote:Om du har klarat spelet måste du ha besökt rummet ovanför baren med medicinburkarna och citat: "tandläkarstolen".
Nu har jag varit och kikat.
Måste ha blivit fel. Han som översatte hade nog ingen bild på stolen utan översatte till ett ord som lät bra. :DOG

Nu är jag nyfiken på vad det står i den amerikanska versionen..
 #292308  by instinqt

Star Tropics avklarat.

Kom fram till ljyyyymdskeppet senast jag spelade men då orkade jag inte spela vidare. Idag tog jag tag i det hela, nu är Zoda död och jag funderar på om jag ska spela Zodas Revenge...har för mig att jag började lite smått förut och att starten är sjukt enformig.
Last edited by instinqt on 31 May 2010, 15:37, edited 1 time in total.
 #292313  by Pinge

Nice! har aldrig orkat spela genom ST.. doppade du brevet? :)
Hur lång tid tar det ungefär?
 #293949  by Ludu

Igår lirade jag igenom Megaman1 :) Slutbanorna var inte lika infernaliskt svåra som jag kommer ihåg dem (inte svårare än de andra åtminstone) och Yellow Devil var en dans på rosor :o Mycket lättare att undvika alla bitar än i 9 och 10. Megaman-klonen var dock en plåga..

Nu har jag bara tvåan kvar tills jag har spelat igenom alla med mina NES-kassetter. Jag har kört ett varv på alla för flera år sedan på MM Anniversary Collection men det är inte samma sak ;)
 #293964  by Ufouria

Har du GC versionen av MM Anniversary Collection?
Är väl hopplöst att spela GC versionen av Mega Man spelen då hoppa och skjuta knappen är switchade (och det går inte att ställa om så att det blir rätt)?
 #293966  by Ludu

Jo det är den jag har. Jag störde mig på det först men efter ett tag kändes det rätt naturligt att ha A som skjutknapp :) Men varför de bytte egentligen är bortom mitt förstånd. De kanske tänkte att det är skjutandet som är viktigast och att det behöver den största knappen :yes:
 #293974  by Hullofella

Tog det lilla lugna idag och körde igenom Power Blade!

Först på normal under förmiddagen och lite senare även på expert mode.
Jag gillade det väldigt mycket när jag var yngre, och spelade det ofta hos min bästa kompis (han dog för snart två år sedan, så just detta spelet känner jag lite extra för). Nästan 20 år senare, från det att jag spelade första gången, så uppskattar jag musiken väldigt mycket, den är riktigt bra. Grafik och kontroll är också bra, vapensystemet är intressant (lite skumt med boomerang kanske ...). Sen märks det ju att tillverkarna inspirerats av bl.a Arnold, Terminator, Robocop - allt som var coolt på den tiden - när de kokat ihop story och fiender, och det tycker jag om. Det som är svårast i spelet är nog att vänta med att hoppa till den sista pixeln av plattformen vid de återkommande gapen man ska över.
 #294030  by Smart Cat

Bildbevis, annars räknas det inte :twisted:

Näe, skoja bara. GRATTIS!
Så nu är det inte forever frustration längre. :D

Edit: Såg att du redan hade presenterat bildbevis. Bra jobbat, som sagt.
 #294042  by Erik.L

klarade just shadow warriors för tredje gången, ja eller första gången spelade jag med frassni som klarade så gott som hela sista banan själv.

funderar på om jag orkar börja spela 2an
 #294047  by Pinge

2:an är betydligt trevligare än ettan!
 #294515  by Viktor

Blev inspirerad av Hullofella och Sanna.

Image

Skönt med spel som är precis lagom svåra för att man ska kunna glida igenom dem utan bekymmer men ändå tvingar en att vara på alerten (iaf på normal) :)
Och som sagt, bra gameplay, kontroll, musik osv. Ett gediget hantverk utan några riktiga brister. Och bumeranger är också coola 8)
 #294651  by Hullofella

Image

Blev lite sugen på att spela igenom Turtles 2. Hade ingen kompis att köra med, som sig bör, men tänkte att jag kunde försöka varva det själv.
Jag hade alla continues kvar fram till Strimlarn, sen blev jag såklart träffad av hans äckelpistol stup i kvarten som förvandlar en till sköldpadda och torskar ett liv.
Jag lyckades få ner honom på sista continuen, sista livet (några få pluppar kvar på mätaren) ... allt stod på spel, blev svettig om händerna och slant runt på knapparna, men dog gjorde han :)

Det är nog vad jag gillar mest med nintendospel, att man kan få den där känslan av att vinna eller försvinna, som i tex Punch-Out. Inga saves eller nåt sånt lamt, bara till att spela om hela spelet om man misslyckas och vill ha ett nytt försök (men det är ingen valmöjlighet i det läget) :)
Last edited by Hullofella on 08 Jun 2010, 01:45, edited 1 time in total.
 #294656  by Ufouria

Grattis! Jag håller med dig.

När jag såg bilden anade jag nästan att det var Turtles 2 eller 3. Den där gröna flygmojen (i översta högra hörnet) brukar väl vara med i Turtles spel.
 #295647  by R.J

Metroid.
Lika kul nu som det va för 10-15 år sen.
Fattar inte att man kommer ihåg alla "secrets" och vart man ska fast man inte lirat det på så länge.
Last edited by R.J on 14 Jun 2010, 17:37, edited 1 time in total.
 #296878  by Pinge

Congrats! måste ha tagit lång tid och years of practice :)
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 227

Instagram #sndb.se