Moderator: Moderatorer
AndiOne wrote:Gixen: Man kunde väl bidra med en egen rom va?Problemet är mer att det krävs en mängd timingswitchar till kretskortet för att det ska fungera som det bör, sök lite på google om det så ser du vad jag menar, jag är alldeles för trött för att orka.
Vore ju jävligt najse o fixa romm`en till de här spelet:
Nintendo World Championship 1990
Super-Marko wrote:Fan va läckert, kunde man beställa den?Liiite sent svar, men bättre sent än aldrig
Läste här på forumet att det gick någonstans..
Manualen var fin, har han hittat på/ skrivit allt själv, antagligen så fanst det ingen original manual? eller box för den delen heller?
keeke wrote:helt klart med såvitt ni kan skicka spelet/spelen vidare till finland?Det är såklart inga problem (antar jag), portot står vi ju för själva så.
Bonomaul wrote:Han tillhandahåller "donor carts" i mån av tillgång vill jag minnas. När vi beställde var tillgången tydligen god eftersom vi inte skickade några.Det beror på om regionschippet på carten är PAL eller NTSC. Vill du vara säker så kanske du ska modda carten innan. Du byter då ut hela chippet mot ett amerikanskt och sen är carten NTSC
Om man skickar honom PAL kassetter (tex Zelda), går romen i 50hz med rätt speed på ljud och musik sen då?
Mvh / En som inte har begripit hälften av den tekniska skillnaden mellan PAL och NTSC ännu.