• GameReproductions

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#290800  by R.J

Nån som har beställt nått från gamereproductions?
Hur lång tid tog det innan ni fick era spel och fick ni betala nån tull?

(Sitter å väntar på Recca, Sweet home och ett smb2 j.)
 #290802  by Pinge

dom kunde jag gjort åt dig ;)
 #290806  by R.J

Fan... Skickade min beställning för över en månad sen och när jag kollar "Order status" står det fortfarande Order Received....
Pinge80: PMar dig.
 #290848  by MXS

Pinge: Om du fixar Recca hur gör du det då? Löder du på en cart?
Isf på vilken typ av cart? Europeisk/US eller Famicom cart?
 #290983  by Pinge

amerikänsk!

Mxs om du fixar till ett par snygga recca etikett så kan jag fixa en cart till dig för ett mycket förmånligt pris!
 #291550  by Pinge

gör det!
kan börja löda nästa vecka! :)
 #293029  by R.J

Bumpar den här tråden.

@Pinge80 & MXS Låter mycket intresant.
Skulle va kul att ha en Pinge80/MXS repro i samlingen. ;)

Väntar fortfarande på mina spel från GameReproductions.... :-k
Ingen som vet hur lång tid det brukar ta? Han sa att han hade allt han behövde hemma å så.
 #293032  by Pinge

du kan nog räkna med att han tar några dagar på sig att göra iordning spelen sen tar det ju ett tag att få hem skiten, speciellt med ett tullverk emellan!

Jag har inte börjat löda ngt ännu.. hoppas få tid till det snart! sen får vi se om det blir ngn försäljning!
 #308806  by Skogur

Skulle vara ballt att ha Hitler no Fukkatsu: Top Secret​, Sweet Home och Super Mario Bros. 2 som carts
 #308812  by Pinge

alla är möjliga att göra! bara o skaffa dig en lödkolv och en eprombrännare!
 #308814  by Skogur

lödkolv ska finnas i nån låda, vart fixar man det andra?
 #308821  by Pinge

brännare: http://cgi.ebay.com/True-USB-EPROM-chip ... 3428wt_911

lite eprommar:
http://cgi.ebay.com/10x-ST-27C512-EPROM ... 1079wt_911

sen är det en hel del tålamod och en del påläsning som gäller! men fråga inte mig för mkt då jag är en noob! :)
 #308828  by Skogur

Häftigt! dock får jag vänta ett bra tag innan jag startar igång nått med tanke på min inkomst :s
 #309387  by jalla

Det kostar nog mer att köpa allt man behöver för att göra NES repros av dom 3 spelen (Hitler no Fukkatsu: Top Secret​, Sweet Home och Super Mario Bros. 2) jämfört med att köpa dom 3 spelen från någon NES reproduction websida. Och köpa dom 3 spelen kostar nog typ $100 - $120 + frakt vill jag gissa.

På en annan sida, om man köper allt du behöver för att göra NES repros, så kan man ju göra många repros själv, och då sparar man nog pengar :)
 #310574  by yoojimbo

Är det någon som har beställt från sidan? Undrar om det är värt att lägga en beställning :o
 #310594  by MrDomarn

Ursäkta en noob, men hur funkar det eg med repros? Någon bra sida där man kan läsa in sig på vad det är och hur man gör?
 #310806  by Pinge

ragge: kolla in www.nesdev.com där finns allt att lära sig om repros!
 #311163  by jalla

yoojimbo: Jag har bestält ifrån http://www.nesreproductions.com och det funkade fint :) Det är dock flera år sen jag bestälde, så jag vet inte hur det är om man beställer i dag, men jag vill isåfall gissa att det går bra i dag också :)

EDIT: Jag ser nu att man måste skicka inn donor carts, tyvärr :\ Kanske han har någon extra carts han kan använda om man betalar lite extra, men det vet jag tyvärr inte.
Last edited by jalla on 04 Aug 2010, 12:06, edited 1 time in total.
 #311164  by yoojimbo

Aha men jag var ute efter SNES-reprosarna(?) :)
 #311165  by jalla

yoojimbo: Ah ok, då vet jag tyvärr inte. Jag har bara köpt én SNES repro (Secret of Mana 2), men det var et privat köp genom forumet på digitpress.com och inte från någon website som säljer SNES reproductions.
 #311188  by Pinge

gamern: det tycker jag! men fråga inte mig om hur man använder den sen bara ;)
 #313133  by Skogur

Fast det finns ingen sida som säljer Hitler no Fukkatsu: Top Secret som repro :(
 #313150  by Skogur

Jo men det är ju roligare med en speciell cart för varje :)

Instagram #sndb.se