• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#313488  by Ufouria

Duck Tales 2. Skön musik i hela spelet!

Det var åtminstone ett ställe jag inte var på och det var i Skottland där man ska slänga sig ut och hoppa på de där grejerna som flyger (typ hand som håller i en lykta). Gjorde ett försök men nådde inte fram till nästa utan ramlade ner i hålet. Sedan fick det vara.

Är det meningen att man själv ska komma på "gåtan" med stenen som ska ner i hålet? Kändes ju enbart som trial and error. Tur iaf att det inte finns så många varianter att prova.
 #313601  by 3gengamern

Om det är pusslet på Mu du menar så finns det faktiskt i ett av rummen man passerar gröna och röda block på golvet som visar facit.

Tyvärr så finns det en skönhetsfläck i spelets soundtrack och det är låten som spelas i den gömda extrabanan. Ett enda gräsligt kakofoni av pipande ljud.
 #313728  by Ufouria

Jaha, där knatten står? Där såg jag ett golv som såg ut ungefär som rummet där de två "stenarna" skulle ner.
Får kika noggrannare nästa gång.
 #313814  by Ludu

Såja, nu kan jag regelrätt skriva i den här tråden då jag klarat Probotector utan fusk :good:

Perfekt på bana 1 & 2. Perfekt på bana 3 fram tills sista hoppen då jag ville skjuta en som var under mig men kommer åt ned-kanppen innan jag hoppar så jag faller handlöst mot min död #-o
Ett liv på bana 4 nånstans mitt i. Ett liv på bana 5 (blev mosad av en av minibossarna). Dog en jäkla massa på bana 6, använde en continue men efter det var det utan att förlora nåt liv på bana 6-8 :good:
 #313843  by smid

Bra jobbat, kort men intensivt spel! Jag klarade det lätt utan konamikoden som liten, nu har jag dock blivit rostig som fan :$
 #313860  by Ufouria

Duck Tales 2 med alla kartbitar och extra banan. Det var ju stället jag inte orkade ta mig till igår som sista kartbiten fanns..
Det var inte det minsta knepigt att ta sig över dit ens.
 #313874  by Bucket

Jo tack, Fick lust att spela igenom det en gång till för att jag inte var beredd på den superba end-screenen.
Det är ett riktigt bra spel så får ta & köpa mer Mega Man :D
 #313891  by Ufouria

Ja det tycker jag absolut!

Spelade igenom Duck Tales 2 igen på ett liv med alla kartbitar och struntade i att ta diamanter. Tog ju inte särskilt lång tid. Glömde ta tid men tror det var runt 20 min. Speedrun med bästa slutet borde inte ta mer än 10-15 min om man vet snabbaste vägen.
 #314507  by Frezy_man

http://highscoreheaven.webs.com/ducktales2.htm

Jag är WR hållare på speedrun rekordet. Dock inte 100% (alla kartbitar) som är närmare 20 minuter. Men spela in och posta en video - Glömm inte high score rekord. Det behövs :D ditt duck tales 12 miljoner rekord e grymmt :good:
Last edited by Frezy_man on 11 Aug 2010, 19:14, edited 1 time in total.
 #314526  by Frezy_man

En varning. Bossen på Mu island är otroligt random. Det är inte ovanligt att han ska hålla på att krångla ett par minuter innan man får chansen att nita honom =/ Annars är spelet ett enkelt spel att göra speedrun på.
 #314637  by Ludu

Om bildbevis krävs kommer det när jag hittat kortläsaren ;)

Nu har jag klarat Shadow Warriors :D Jag lirade tidigare idag och kom till sista bossens andra form men stängde av pga filmplaner hos en kompis. När jag sedan kom hem klarade jag ut det på ungefär en timme :D Sista formen var ju ett skämt jämfört med andra. Det enda som var riktigt svårt att undvika var då hela huvudet plötsligt flög av :o dock var det inga problem att klara den ändå då jag hade så mycket hälsa. Surast var ändå då jag helt utan specialvapnen fått ner andra formens hälsa till ett streck åså slutar jag koncentrera mig. När jag ska ge min final blow som jag tänker "Han dör innan jag" så blir jag träffad och studsar tillbaka. Innan jag hinner upp honom håller jag mig i luften så projektilerna försvinner inte och jag blir träffad två gånger till och dör. Tillbaka till 6-1 #-o

Det där supersvåra stället på 6-2 blev rätt lätt efter att jag kört det så många gånger. Om man tog det lugnt fram kunde man frigöra skärmen från alla fåglar och knivkastarn, sen bara hoppa över och hugga fågeln i luften. Om man missar studsar man tillbaka på plattformen och har tid nog att hoppa en gång till då fågeln flugit förbi. 3 gånger i rad klarade jag det nu :good: jag tänkte filma strategin men batteriet är i princip slut i kameran och jag ville spara det för att fota eventuell slutskärm ;)
 #314832  by Ludu

...och nu Super Mario bros 3, fast med superwarpen. Jag har klarat alla banor i GBA-versionen så nu ville jag bara ha bowser avklarad på NES. Det kan vara kul att sitta med nån polare och ta sig igenom hela nån kväll :)
 #315691  by Frezy_man

Silvervirvelillusion wrote:Jag har sett Frezy's speedrun av DT2 på SDA för några år sedan. :yes: Good stuff. Synd du hade sådan otur i turen på Mu-bossen.
Själv har jag mest bara försökt på DT några gånger och klarat det på runt 12 min. (Vet att det går att göra mycket snabbare.)
Ah, fast det var den bästa möjligheten jag hade på den bossen på cirka 200 försök. Så jag är glad att resten av spelet gick så pass bra trots att jag visste att jag med stor sannolikhet hade fått köra ytterligare 100 försök innan jag hade fått samma möjlighet igen.
 #316268  by Ufouria

Japp några gånger samt trean men det har jag bara spelat igenom en gång. Får bli nästa gång jag blir NG sugen!

Edit: Tvåan är solklar favorit. Trean kan säkert oxå bli bättre och i nivå med tvåan efter några gångers spelande. :)
 #316593  by Ufouria

Mega Man 6.

Boxar Mega Man is the shit! :yes: Funkar på nästan allt! Han är min nya idol. :birdo:

Stör mig fortfarande på de förbaskade fjädrarna på Plant Mans bana. Sista hoppet precis innan porten så hamnar jag ofta i plurret. ](*,)
 #317442  by Ludu

Panic Restaurant och det var lite av en besvikelse :/ Visst, det var mysigt och trevligt och den lätta svårighetsgraden var inget som störde alltför mycket, men det var ju på tok för kort! 6 korta banor som bara flög förbi. 10 hade ju åtminstone känts normallångt, nu kändes det mer som ett Gameboyspel där längden vart perfekt, men för NES....njaaa...

Men det kan vara trevligt att plocka fram nån gång nu och då och springa igenom i alla fall.
 #317498  by Pinge

jag tycker det är ett trevligt spel! :)
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 227

Instagram #sndb.se