• Ta bort häftklammer på manualer

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#317970  by Tamagon

Finns det ngn som böjt lös häftklammer på en manual för att den ska hålla sig bättre.
Vad tkr ni om det här? (Det går ju pilla tbax den eller tom pilla dit en ny) :-w
 #317982  by smid

Jag tycker att det verkar onödigt. Kanske går att byta om den gamla går sönder, men hur skulle den bli trasig?
 #318009  by Tamagon

Om omslaget börjar släppa altså att det rivs lös mellan häftklammrarna så att säga, eller om sidor är mkt veckat/ byngligt går det kanske räta till de sidor som ser taskiga ut var för sig, inte så att jag är rädd att häftklammern ska gå sönder :lol:
 #321622  by Ufouria

Är det svårt att pilla dit en ny, bokstavligen ny, häftklammer på en manual? Hur gör man bäst - genom att själv pilla i den eller att försöka träffa med en stoor häftapparat så att man når in till mitten?

Har nämligen en manual i nyskick men häftklammern är rostig. :(
 #321624  by smid

Vi har en på jobbet som kan häfta i mitten på A3-papper. Ser ut som en vanlig häftapparat i två delar...

Image

Lär väl vara svårt som fan att få klammern på mitten ändå :(
 #321625  by instinqt

Man ska helst träffa de ursprungliga hålen.

Pilla i den för hand och böj ihop den med någon tång mellan tygbitar eller något annat i sann ghetto modificateur-anda!
Last edited by instinqt on 30 Aug 2010, 16:02, edited 1 time in total.
 #321638  by Ufouria

Kanske skulle öva på en sliten manual.
& passa på att sno originalklammern. :D

Edit: Det funkade! \:D/

Hittade en tysk manual som jag hade tänkt slänga. Thats what German manuals are for! :lol:
 #321641  by instinqt

Ser framför mig när experterna sitter där, 150 år fram i tiden, med sina förstoringsglas och konstaterar att det är en tysk häftklammer :lol:
 #321644  by Ufouria

Haha.. ja säkert! :lol:
Så nu har jag amerikansk-tysk manual.

Edit: Någon som är sugen på en rostig USA-klammer? Skänker den mot fraktkostnad.
 #321721  by nes_nerd_no_1

Tssss... Som sagt, byter man ut häftklammern så är det ju inte orginal sen! Fan vad jag skulle ligga sömnlös pga den vetskapen, om jag hade bytt ut klammern på ngt av mina spel... ;)
 #321926  by smid

Verkligen, när man trodde att det inte kunde gå längre än prislappstråden... Häftklammertråden! :D

Instagram #sndb.se