• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#318392  by linux

Exakt samma problem som jag har, fast inte med SMB3. Vad jag förstått så kan det vara connectorn, speciellt om man köpt en ny connector kopia.
 #319030  by GNo1

linux wrote:Exakt samma problem som jag har, fast inte med SMB3. Vad jag förstått så kan det vara connectorn, speciellt om man köpt en ny connector kopia.
Original connector :P Myskofel. Har bytt connector med men samma fel. :/
 #319452  by snickerboa

Jag har alltid kört med sådana Rc kablar till mitt nes. Men nu ska jag använda antenn saken (orginalet) så min fråga är hur du hittar rätt jäkla kanal! ? :?
 #319457  by GNo1

Du söker med hjälp av tvns fjärrkontroll eller så finns det väl någon knapp på tvn. På min trycker man bara på menu på fjärrkontrollen så dyker det upp. Testat att läsa instruktionsboken? :DOG
 #319489  by smid

Kör med rf och gör en kanalsökning, hittar du inget så är det fel på kabeln eller nintendot. Varför testar du bara inte om det fungerar på sättet som du behärskar? När du får det bekräftat kan du börja testa andra grejer...
 #319534  by Rickard Ingvarsson

Kan tänja lite på "NES-relaterat" nu men jag undar va det där ämnet som finns i vanliga Platsfickor/boxar heter?
Allså det ämmnet som INTE Finns i boxarna vi förvarar våra NES spel i (som gör att papper/papp blir dåligt med åren).
 #319537  by Rickard Ingvarsson

Humm, naahh, inte det jag menar(?)
Vi hade en diskution om det i en annan tråd för länge länge sen, vill minnas att det hette nått annat..
 #319552  by Rickard Ingvarsson

Det hette nog kanske så ändå, googlade runt lite.
Men jag har för mig att vi kallade det nått annat, skit samma.
Tack för svaret!
 #319939  by 3gengamern

Hej Dr. Mario!

Såg för ett tag sedan ett komplett Willow som låg ute på Tradera. Det som var intressant med just den auktionen var att säljaren i beskrivningen påstod att denna titel som PAL bara släpptes här i Skandinavien och i Spanien. Stämmer säljarens påstående eller var det bara mumbo jumbo?

Har visserligen noterat att det inte finns något PAL-A inscannat i databasen, men om spelet verkligen är ovanligt och av intresse för utländska spelsamlare. Borde inte då snittpriserna på Willow ligga lite högre än vad de gör nu?
 #320677  by smid

Famicomcartsen har ju massa roliga färger, varför är våra så gråa? Alla färgade kan väl inte vara pirater? Vilken är egentligen "orginalfärgen" eller är det meningen att alla ska vara i massa roliga färger? Ser ju lite roligare ut tycker jag...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 111

Instagram #sndb.se