• Tips på bra spel för 2 spelare?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#323732  by Mango

Tänkte att jag samlar ihop en liten lista av de förslag som kommit in :) Den som orkar får gärna skriva om några endast finns i NTSC eller annat icke-europeiskt format. Även om man får turas om på vissa av spelen, har inte stenkoll. Några är kanske 4-player också?

Bubble Bobble
Chip n Dale
Chip n Dale 2
Dr. Mario
Mario Bros
Mario & Yoshi
SMB3
Tengens Tetris
Tetris 2
Double Dribble
Ice Climber
Probotector
RC Pro Am
Pro-Am 2
Rush n Attack
Super Off Road
Super Spike Volleyball
Track & Field
Track & Field 2 (armwrestling!! den som förlorar tar hand om disken!)
Blue Shadow
Probotector
Blades of Steel
Ice Hockey
TMNT 2
TMNT 3
Nintendo World Cup
Golf
Anticipation
Double Dragon
Double Dragon 2
Double Dragon 3
Life Force - Salamander
River City Ransom
Super C
Duck Hunt
Tecmo Super Bowl
North & South
Last edited by Mango on 17 Sep 2010, 12:05, edited 3 times in total.
 #323735  by segis

Chip and dale är ett trevligt 2 player spel :) sen har vi ice climbers, ice hockey, blades of steel, turtles 2 :D
är kanske inte direkt lätta spel men roliga iaf ^^
 #323737  by Mango

Chip and Dale har jag precis budat hem av just den anledningen :) Blades of steel har jag inte spelat, vad går det ut på? Turtles 2! Måste införskaffas! Har nött detta spel otroligt mycket :D
Last edited by nes_nerd_no_1 on 07 Sep 2010, 16:38, edited 1 time in total. Reason: citera inte det senaste inlägget i trådarna... :)
 #323749  by Silvervirvelillusion

Bubble Bobble är ett måste!
Blue Shadow
Probotector
Blades of Steel är ett ishockeyspel. Själv rekommenderar jag dock att förstone införskaffa oemotståndliga Ice Hockey.
Klassiska Mario Bros.
Mario & Yoshi är ett pusselspel som är rätt OK förutsatt att man spelar mot en kompis. Ensam är det inte särskilt kul.
Finns säkert fler jag missat, men det är några av de roliga som finns.
 #323750  by smid

Citerar du senaste inlägget så blir folk med grönt alias lite småsura. Men Probotector bör du skaffa, även TMNT3 i kombination med en regionsfri konsol.
 #323753  by Mango

Tack för tipsen! Blir nog till att köpa TMNT 2, Ice Hockey, Bubble Bobble, Probotector och Blue Shadow vad det lider förutsatt att de går att hitta för ett rimligt pris.

Angående citat: Ska tänka på det i framtiden, är mycket nya regler att förhålla mig till :)
Last edited by Mango on 05 Sep 2010, 12:35, edited 1 time in total.
 #323757  by Ufouria

Är sambon en tjej så är jag inte så säker på att hon skulle gilla t ex Probotector, Turtles 2 och 3 eller Blue Shadow, även om jag gör det...

Tror på mer lycka med
Chip n Dale 1 och 2
Bubble Bobble
Ice Climber

Sedan har vi ju Dr. Mario men det kanske man bara kan spela 1 på?
 #323763  by Mango

Jo, det är ju det hon är :P Chip n dale hoppas jag också på, får hem den snart! Dr. Mario tror jag absolut hon skulle gilla eftersom hon gillar pusselspel, men är också osäker på om det går att spela 2.
 #323770  by segis

Hade du haft snes fanns det Tetris attack, fast jag vet inte om det finns något liknande till nes, har bara varit insatt i NES i ett år nu ^^
blue shadow hittar man billigt hur som helst, 100kr på gameshop :)
 #323771  by Mango

SNES har jag tillgång till men är inte något jag prioriterar, har haft den nerpackad uppe på vinden nu ett tiotal år. Hittade Blue Shadow billigt på Gameshop som du sa, tack för tipset!

Edit: De spel som säljs på Gameshop utan info, är de spelbara på svenska konsoler?
 #323838  by segis

Är det inte under import så funkar det i svenskt nes :)
fast jag kan inte garantera SCN, fast har du tillgång till butiken så rekommenderar jag att titta in där, dom har massa kartonger som bara ligger och skräpar, är väl inte höjdar spel men man vet aldrig vad man kan sakna
 #323842  by Mango

Ringde dit och pratade med dom, riktigt hygglig kille som svarade! Tror det kan bli ett besök i butiken nån gång i framtiden.
 #323879  by Lakanman

Anticipation kan vara lite skoj. Fast inte efter ett tag då man kan alla.
 #323882  by Mango

Kollade på ett youtube-klipp med det. Såg ganska underhållande ut :) Hur många olika bilder finns i spelet?
 #323910  by Chefren

Det enda spelet jag lyckats spela med tjejen är Bubble booble och tengen tetris. Har provat en massa andra men hon är för kass :/
 #323957  by WERY

Double Dragon 2
Double Dragon 3
Life Force - Salamander
River City Ransom
Super C
Duck Hunt
Tecmo Super Bowl
 #323959  by Mango

Här rullar det in mer tips än min plånbok klarar av! Har beställt en hel del av spelen ni listat :) Bland annat Dr. Mario, TMNT 2, Blue Shadow och Probotector. Skulle gissa att tjejen bara är intresserad av Dr. Mario liret, men men, får väl bjuda över nån polare på bärs och en allnighter med NES-nötande!
 #323969  by Gsmhacker

Chefren wrote:Det enda spelet jag lyckats spela med tjejen är Bubble booble och tengen tetris. Har provat en massa andra men hon är för kass :/

Image

:badgrin:
 #324110  by smid

SMB3 kan ju vara ganska kul om du låter henne ta alla powerups, ofta är det ju som GSM säger :(
 #324422  by Mango

Föreslog det nyss för min flickvän :) Hon var inte riktigt lika munter på idén. Jag tyckte det lät bra :yes:
 #324452  by Mango

Blir nog till att emulera isf. Har ett par fina handkontroller i SNES-format med usb :) Duger fint. Men det blir ju ändå långt ifrån samma känsla..
 #324466  by smid

Ni kan ju köra första Pro Am. Inte lika kul som tvåan eftersom man får turas om, men 1/10 av priset :)
 #324616  by Skogur

Track and Feild är kul att spela två på :)
EDIT: nu när vi pratar om multiplayer spel, någon som skulle kunna rekommendera något 4-spelare spel?
 #324648  by smid

Jag har för mig att jag spelade fyra pers på Pro Am 2 när jag va liten. Dock fungerar inte flerspelarläget speciellt bra i det spelet, har sett att det blivit rekommenderat här innan. Vad jag vill minnas så hoppar dom andra bilarna ständigt längst ner på skärmen när dom hamnar efter. Alla delar ju på samma skärm och när de andra kommer ur bild så studsar dom in igen, ser lite märkligt ut.

Man förstår om man spelat det eller kollar här:
http://www.youtube.com/watch?v=RCgDB3kyD-g

Instagram #sndb.se