• GameReproductions

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#327565  by 0LD5K00L

Häftigt... :-k
Image :-w
(Ja, jag har gjort detta)
 #328916  by Phyx

Lite OT men kikade lite på FF på ebay.com för att se vad man fick ge för ett fint och snubblade över denna http://cgi.ebay.com/Nes-Nintendo-Game-F ... 3a5ece9dc9
Lite skumt att det enda på bilden är framsidan av kasetten :D och som dessutom verkar mäkta hemmapulad. Verkar ju som att det finns en engelsk översättning av spelet men har nån faktiskt gått så långt som att få ner det på en kassett?
 #328921  by Mango

Ser ju riktigt bra gjord ut :) Men lite fel att dom lagt på nintendo quality seal och inte nämner att det inte är ett originalspel.
 #328928  by Skogur

Det är ju en repro :) sealen har dom ju bara satt dit för att det ska se mer ut som en vanlig kassett.
 #328932  by Widar

Skogur wrote:Det är ju en repro :) sealen har dom ju bara satt dit för att det ska se mer ut som en vanlig kassett.
Stämmer. Jag har haft både FFII- och FFIII-repros. Sålda till någon lycklig nesdb'are för något år sedan. :)

Edit: Och förresten, betala INTE de summorna för repros. De kostar inte mer än runt 25$ stycket om man köper från de som gör dem. Vi körde en sambeställning här för några år sedan. Kanske är aktuellt med en till?
 #328935  by Phyx

Vore kanske något att satsa på. Kollade på http://www.gamereproductions.com och hittade ett par lir man skulle vilja ha. Dock så tryter pengarna som vanligt :/
Är det bra kvalitet på spelen man får föresten? Läste i FAQen på ovanstående sida och där står det att om ett spel krånglar så får man ett nytt, men är det vanligt att dom slutar fungera inom ett tag?
 #329186  by Ufouria

Flyttade inläggen hit där de passade bättre än i Värderingstråden.
 #329272  by Skogur

Jag hänger oxå på om nån vill göra sambeställning fast då vill jag veta nån månad i förväg.
 #330188  by Skogur

Om man köper ett 4 pack erbjudande så kostar det ungefär 170kr per spel :)
EDIT: Dom säljer dammskydd för ungefär 7kr styck.
 #330402  by segis

Undrar om någon kan fixa D-pad hero 2 till mig på ett cart relativt snabbt och billigt :) ska på ett konvent på nästa fredag och skulle vara kul att ha med ett spel knappt någon har hört talas om :)
 #350099  by 0LD5K00L

Bump,

Denna tråden passar nog bäst för detta, jag kanske är lite sent ute men jag gillar verkligen det här från retroUSB:
Image

Lägg märke till SEAL of quality på postern... :DOG
 #350113  by smid

Älskar den.

Instagram #sndb.se