• S: Grisen i säcken!??!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#340824  by Lakanman

Jag tycker ändå det är ett rätt så fint fynd. En del i riktigt bra skick som det ser ut.
 #340842  by instinqt

Jag hade själv aldrig vågat trycka köp nu på något liknande, bra att någon vågar göra sådant. Grattis! :D

Snygg prislapp på Castlevania 2 också, är det skrivet med bläck på den eller är det blått tryck i mitten (vad står det isf)?
 #340843  by Leopardkungens

Det var ju riktigt bra affär, grattis!
Bara Bobble boubble måste vara värt en hel del?
 #340845  by Ufouria

Hade heller aldrig vågat köpa något sådant. Ser det lite skumt/oseriöst ut så tar jag inte risken.

Prislappen på Simon's Quest var som sagt riktigt snygg. :good: De på Lolo 2 oh 3 däremot :nogood:
 #340870  by PH_

TS: Nice!

Sanna: Är det en dålig sak att det inte gick för mer? :S
 #340873  by Ufouria

Ja för säljaren. :DOG

Poängen var att det blev ett fynd eftersom ingen vågade lägga bud då auktionen verkade skum. Hade paketet sålts av en säljare med flera omdömen och som haft bilder på spelen, bättre beskrivning vilka spel som ingick och som svarat på mejl så hade det slutat på +4000 kr.
 #340881  by PH_

Mjo men sen tycker jag att värdet ofta bestäms av hur "dåliga förlorare" de som budar är... Helt sick! Jag missade Little Nemo på tradera häromdan.. det gick för 22kr.

Det Little Nemo jag budade på sist slutade på långt över 200kr för bara kassetten. Nu är 200kr inte mycket för ett spel man vill ha, egentligen. Men skillnaden i pris.. nära det 10 faldiga är ju enbart beroende på hur stor budgivarnas "bud-fetisch" är.
 #340885  by Ufouria

En del nya köpare kan ju få priserna att trissas upp ordentligt. Om två sådana får syn på en auktion så verkar det som att de tror att det bara finns just den och lägger bud som om det aldrig skulle komma en ny chans. Säkert det som drabbade den Little Nemo kassetten.
 #340916  by Mango

Grattis till ett riktigt fynd, lite avundsjuk blir man :) En hel del jag vill ha där!

Apropå höga priser på Tradera.. Ingenting slår blocket, där säljs jättevanliga kassetter för 2-300:- Det värsta är att jag tror folk utan bättre koll köper dem. SMB3 till exempel, tvivlar inte på att det går att få den såld för 200:- eller mer på blocket med lite tur, medan jag köpte min kassett för en femtiolapp.
 #340926  by Mango

Ja självklart, men tycker det är stört med folk som av ren okunskap betalar tre eller till och med fyrdubbelt över det faktiska värdet.
 #340949  by smid

Nja, det vore väl mer stört om folk med kunskap gjorde det. Att folk med okunskap gör det händer flera gånger i veckan :D
 #340957  by PH_

retroliv wrote:Snyggt fynd!

SMB3 är ju f ö bästa spelet till NES så det kan man betala lite extra för :) Jag har f ö ett boxat Nemo som går ut idag på tradden, dock med etikettsläpp.
ah! där ser man.. tänkte lagt ett bud på det för det såg ut att ha den fräschaste boxen av de som fanns ute nu.. ettikettsläppet gjorde dock att jag ändra mig =/
 #340960  by Mango

Jag har också etikettsläpp på ovansidan av mitt Nemo, dock ganska lindrigt. Verkar vara ett vanligt problem med vissa titlar.
 #340961  by PH_

FUCK! Alltid detta jäkla tradera... glömde av ett boxat Blaster Master.. missade skiten med några sekunder pga att jag inte vart inloggad =/

Hm.. ja det kanske är vanligt med ettikettsläpp.. Aldrig tänkt på det/aldrig råkat ut för det själv innan.
 #341246  by Alas

Mangomannen wrote:Ja självklart, men tycker det är stört med folk som av ren okunskap betalar tre eller till och med fyrdubbelt över det faktiska värdet.
Tycjer att priserna för spelen varierar upp och ner under tiden har jag märkt... för nått år sen gick smb3 för +200, medan nu går den för säg +120... samma sak med smb 2... mycket högre för ett tag sen...

Alla dessa spel som (om det är game-world han nu heter) som dunkas upp från tyskland har ju dumpat priserna för scn/eec spelen...
 #343307  by Sol

Det står "bytes ej om förpackningen är bruten", vet inte om jag gillar dem eller inte. Borlänge.... :P DLK... :)

Hursomhelst, apropå fynd. Vad hände här? La ett skitbud på detta spel och tänkte att det kommer jag ändå inte vinna. Ska väl gå för 2000 kr normalt sätt? Jag har aldrig sett SCN-kassetten "live" i hela mitt samlarliv.

http://www.tradera.com/auction/auction. ... =120465754
 #343311  by Ufouria

Det är bara två priser inlagda i vår databas och det är på nya kakskitar. Det är väl ett exemplar som gått för runt 2000 kr. Två budgivare som fick det att stiga från typ 400 kr till 2272 kr. :lol:

070529: 900:- (Forum, nytt med lättare slitage)
090925: 909:- (Tradera, nytt men med hyllslitage på box)

Så 400 kr var nog ett bra pris.
 #345419  by Smart Cat

Sol wrote:Fick hem det igår. Spelet med rött där bak var ett fint Lolo 3.

Inget superfynd denna lådan men jag är ändå grymt nöjd. Allt var SCN, mycket från Borlänge. Finast var Lolo 1, 2, 3, Bubble Bobble, Link & Castlevania 2.
Har de egen region?
Stort grattis

Instagram #sndb.se