• NES R.O.B. - The Robot! + NES M9 Display Deluxe Rob

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#347378  by MXS

Nintendos alldeles egna Robot, vad tycker ni om han, många som har provspelat honom?
Jag har han till Famicom, Gyromite är rätt kul :)

Image

R.O.B´s egna youtubekanal:
R.O.B in action:
Last edited by MXS on 14 Nov 2010, 13:30, edited 2 times in total.
 #347419  by MXS

Grundtekniken är densamma som med Zappern. När TV:n blinkar till så reagerar R.O.B och rör på sig och börjar trycka på sina knappar som i sin tur är kopplade till NES handkontrollen.
 #347446  by WERY

Jag minns ju att Hundägaren demonstrerade ROB på NES20 men det verkade väldigt mekigt och svårt att sätta ihop grejerna och få dom att fungera. Kommer skaffa ROB framöver men har inte inte hunnit ännu. Hoppas jag kan få tag i Stack Up oxå som f ö v är ganska rare om man vill ha det i bra skick
 #347462  by WERY

Fast jag ska bara ha USA versionen av båda. INga franska eller tyska grejer för mig tack :P
 #347526  by 0LD5K00L

Jag kommer nog skaffa en ROB, men mest för att den ser så sjukt snygg ut. Skulle passa perfekt i sin NES-hylla :)

Gyromite skulle vara rätt kul att testa.
 #347529  by smid

Jag fattar inte heller hur ROB funkar riktigt. Men stora kartonger till spelen är aldrig fel.
 #347650  by smid

Den flyttar väl grejer upp och ner i Stack Up eller liknande? Cool men värdelös :)
 #347676  by 0LD5K00L

Roboten fungerar så att den snurrar "gyros" som går att släppa på två olika ställen(som kontrollerar spelare 2's A & B-knappar). Om gyron snurrar kan man lämna kvar den tillfälligt på en knapp(fungerar som att spelare 2 håller inne knappen) samtidigt som man börjar snurra en ny. Pelarna kontrolleras av spelare 2 och så fort en knapp är släppt åker pelaren tillbaka ner.
Image

I Stack-up är det meningen att du ska bygga upp en hög med färgade delar i samma ordning som spelet visar. Du måste använda ROB för att lyfta dem, så spelet vet inte när du har vunnit. Så fort man trycker på START tror spelet att man har lyckats och man belönas med poäng.
Image
 #347716  by WERY

Gyromite är f ö v lätt att hitta och kostar inte så mycket. Jag köpte ett ex för nåt bra tag sen och det är väldigt bra skick :)
 #347728  by smid

Är det spelet med jättestora boxen?
 #347731  by WERY

Gyromite har vanligt box medan Stack Up är ett bigbox spel då det tydligen ska innehålla delar till ROBen. Finns ju ett några bigbox spel till NES med extra saker till. Arkanoid innehåller paddles och Where in time is Carmen Sandiego? en uppslagsbok
 #347742  by smid

Så va det ja, hade för mig att det va något av spelen till ROB. Är dom lika svåra att få tag på som Pat påstår?
 #347769  by WERY

Stack Up är ju hyfsat dyrt i a f så det blir en utgift men ska man ha det i riktigt bra skick så får man vänta sig en del utlägg. Dom andra 2 jag nämnde är lättare att hitta och mycket billigare
 #349013  by MXS

Hyfsat fin samling(!)

Ägaren/samlaren säljer en av de där montrarna som syns på bilden (faktiskt den 2:a, han har redan sålt den första tidigare i år). Denna fina ögonsten ingår i Nintendos Merchandise serie "M-serien". Där man finner t ex M82:an, flera ljusskyltar, pappskyltar m.m.

Så snygg och cool, vilket "vill-ha-begär".

Lär nog sluta högt, här är den aktuella eBay auktionen, avslutas idag:

Image

Image

Image

Instagram #sndb.se