• Söker Hjälp med NES 2/Top Loadern

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#348939  by Majora

Då är det så att jag nyligen har besökt staterna och fick med mig en så kallad top loader hem.
Jag visste redan innan vad det var och att det skulle bli svårt att koppla in den.
Och ja, jag hade rätt.....

Att strömmen var annorlunda visste jag så därför har jag skaffat en omvandlare vad det gäller det.
Problemet kommer när det gäller att koppla in hela alltet i tvn.
Den sladden jag har är identisk med den europeska RF-sladden förutom att dom har bytt ut RF mot bara F.

Så hur gör jag?
Jag kan ju försöka hitta en convertervariant... och det är det ända jag kan komma på.
Dock så har jag läst i ett annat forum att det kommer vara svårt i vilket fall som helst.

Tacksam för svar!:D
 #348964  by Majora

Av någon anledning tog dom den funktionen från top loadern:/
 #348973  by Pinge

det är väldigt få tv i europa som tar Ntsc via antenningången!
Det dom flesta gör är att modda den så att det går att köra A/V via rca precis som på ett vanligt Nes!

är någon härinne som gjort det vet jag, men det e nog inget superenkelt ingrepp!
 #348991  by Ufouria

Denna tråd passar bättre här än i FAQ.

Usch för toploaders! Hatar dem verkligen.. svart-vit bild och brusande ljud. Hur jäkla kul är det att spela MM 6 då?!
 #349207  by mikoto

Det är inte så svårt att modda de om man hållt på med lite kretsar och lödning innan, här finns en guide: http://www.gamesx.com/rgbadd/nes2avmod.htm

Informationen i min Famicom AV moddnings tråd kan också vara användbar tror jag. Jag är lite konstig så jag tycker allt är logiskt bara av att snegla på båda ställena men så behöver det ju inte vara för alla :-)

Här är min tråd: viewtopic.php?f=2&t=8632

Maskinen behöver verkligen moddas för att man ska få någon glädje av den. Hårt men sant.

Instagram #sndb.se