• NES-spel med jultema

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#212245  by macjohan

Det vore ju fränt att spela lite NES-spel med snö och jul nu när december snart knackar på dörren. Någon som vet spel med jultema eller snö? Det enda jag kommer på är nog svartaserien SLALOM

Image
 #212285  by Ufouria

Ja Snow Brother är så nära snö och vinter man kan komma med svårt att få tag på kassett.

Annars har vi ju Ice Climber och Ice Hockey.
 #212318  by elektronhjarnan

Winter Games finns till NES. Fast om den versionen är bra eller ej vet jag inte; jag har inte testat själv.

Edit: Ski Or Die också.
 #212330  by elektronhjarnan

James Pond 2: Codename RoboCod är allmänt julstukat också. Det finns till i stort sett alla format mänskligheten känner till utom just NES.
 #212335  by Pinge

fast nu var det ju just NES han frågade efter :roll:
 #212338  by elektronhjarnan

Ja, men då lär man få leta sig vansinnig, för jul faller säkerligen in under Nintendos gamla censurramar såsom en religiös yttring. Möjligen om det finns något till Famicom då. :roll:
 #212486  by emadal

Det första jag tänkte på förutom Slalom då förstås, det är som Lakanman sade, Home Alone, sen har vi ju Die Hard med. :DOG

Tawny: Ja där har du jultema. :D Undrar dock om de gjort några pengar på de kassetterna, utanför USA då förstås.
 #355896  by MXS

Kanske dags att friska upp denna tråd :)

Själv tycker jag Slalom och Ice Climber är ett bra jul-nes spel!

Eller kanske Snow Bros!

Image Image
 #355913  by MXS

Jaså man får inte tycka om och föreslå samma spel?

Det här var också redan föreslagit, det måste vara det ultimata julspelet,
har ju t o m julgransbelysning. :lol:

Image
Last edited by MXS on 13 Dec 2010, 14:03, edited 5 times in total.
 #355915  by Mango

Som Tawny redan kommit med :DOG

Jag rekommenderar Home Alone! Riktig julstämning :)
 #355937  by Sol

Ski or Die!
 #356058  by WERY

Batman Returns rekommenderas för den som söker spel med jultema men främst vill spela ett bra spel
 #356059  by Mango

Vart finns det juliga i spelet om man får fråga? :o

*Har aldrig kört det* Men hittar inget juligt när jag söker på det :(
 #356060  by WERY

Det utspelas på julen om du har sett filmen och kollar du i storyn på spelet som rullar igång innan spelet startar så framgår det att det är på julen vilket passar bra tidsenligt när Pingvinen är skurken
 #356061  by Mango

Ah okej :) Får ge det en chans i mellandagarna då :good:
 #356277  by Sol

TMHT II har ju en vinterbana! :D
 #356278  by smid

Haha ja med snögubbar som blir läskiga robotar på fjädrar vill jag minnas :lol:
 #356335  by cybermangan

kabuki quantum fighter...han springer ju runt och snärtar med sin tomteluva... ;)
 #356472  by cybermangan

Vad sägs om kickle cubicle då? :P Den lille charmige gubben med röda öronmuffar som skjuter iväg iskuber..
 #356568  by Kveldulver

SMB3 Har ju stört sköna vinterbanor, fast om det är så juligt vette fasen :)
 #356668  by smid

Finns ju ganska många spel med vinterbanor, men speciellt juligt vet jag inte om det är. Snö på julen är inte speciellt vanligt, iaf inte här. Ligger snön kvar så blir detta andra eller tredje julen med snö som jag kommer ihåg...
 #357180  by Gixen

Die Hard utspelar sig under julen (iaf filmen).
Bara att inse att det inte finns några NES-spel med jultema. Man får nog söka sig till andra konsoler om man vill ha det.

Instagram #sndb.se