• gamereproductions/nesreproductions.com beställning

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vart ska vi beställa?

NESreproductions
9
82%
GAMEreproductions
2
18%

 #33604  by Luzur
 
billigare att köpa nått USA skit spel för typ 9:- å skicka :lol:

 #33624  by J. Lilja
 
WERY wrote:
Bonomaul wrote:Om man skickar honom PAL kassetter (tex Zelda), går romen i 50hz med rätt speed på ljud och musik sen då?
Mvh / En som inte har begripit hälften av den tekniska skillnaden mellan PAL och NTSC ännu. 8)
Det beror på om regionschippet på carten är PAL eller NTSC. Vill du vara säker så kanske du ska modda carten innan. Du byter då ut hela chippet mot ett amerikanskt och sen är carten NTSC
Det beror också på om ROM-filen klarar av PAL. Alla spel klarar inte av att köras i PAL, det hänger inte bara på kassetten. Men om du vet vilken ROM-fil du vill ha bränd på kassetten kan du ladda hem den från nätet och testköra den i PAL-format i en emulator. Om spelet funkar där kommer det funka i ditt nes också. Jag köpte ju t.ex. Sweet Home sist, och det funkar kalasbra på mitt moddade. Jag trodde t.o.m. att det gick i rätt hastighet eftersom det flöt på så bra, men sen såg jag en video av originalet och insåg att det skulle gå mycket fortare. Men det var fortfarande spelbart och kändes helt naturligt på mitt PAL-nes.

Det är ju för övrigt inte direkt smidigt att hålla på och byta ut regionschippen i kassetterna. :roll:

Bono: Nej, hastigheten på ljudet och musiken kommer att saktas ner lika mycket som resten av spelet. (Fast jag kan ju ha missförstått din fråga nu ;))

 #33642  by Bonomaul
 
J. Lilja wrote:Bono: Nej, hastigheten på ljudet och musiken kommer att saktas ner lika mycket som resten av spelet. (Fast jag kan ju ha missförstått din fråga nu ;))
Ja, kanske du gjorde ja. ;) Alternativt formulerade jag mig som en sinnesslö babian. Ljud & musik skulle det ju stå. :lol:

Men sammanfattningsvis så spelas spelen upp i PAL så till vida att romen klarar av PAL alltså, har jag förstått rätt då?

EDIT: Men vad ända in i häklefjäll! Lyckades igen!! BILD & musik ska det ju vara. :lol:

 #39099  by Filurkatten
 
En fråga, är det någon här som har tänkt sig beställa nu i höst?

 #39624  by Filurkatten
 
Är det någon som vet om det är svårt att hitta en sådan cart som killen på

http://nesreproductions.com/

vill ha för att göra ett Final Fantasy 3?

"This game requires a special version of Super Mario Bros 2. If you look at the bottom of the cart, all the pins must be there. Most are like like SMB3 (with the middle pins missing). You need to find one with them in place."

Han säger att det spelar ingen roll om SMB2 är PAL eller ej.

 #39643  by Bonomaul
 
Nej, det ska nog inte vara några svårigheter. Just SMB2 har jag ju inte tänkt på, mne många tidiga spel hade ju inte det där glappet i mitten, så min gissning är att förstautgåvan av SMB2 inte hade det.

 #39662  by Filurkatten
 
Jo, jag tänkte likadant.

Han skrev nyss i ett mail att han hade kanske hittat en cart som är rätt.
Så med lite tur så. :P

 #39673  by Widar
 
FF3 är helt klart ett av de absolut bästa spel jag spelat på NES! Är på slutkampen, måste ta tag i det där någon dag innan jag glömmer hur det funkar.

 #39675  by Filurkatten
 
Jag har bara spelat det på emulator så det skall bli intressant.

Får hoppas att han hittade en donor åt mig nu med. :P

Instagram #sndb.se