• Mikrofonen på 2:a player dosan på Famicom!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #38628  by Kreese
 
Vad kan man använda den till förrutom att:

Enkelt att döda kaninerna i Zelda på Famicom!

http://www.youtube.com/watch?v=A2UtC_SwAfY (Rockard som demonstrerar detta)

Jag har hört att man ska sjunga karaoke i x antal timmar för att komma vidare i något spel, nån som vet vilket?

Finns det nån mer funktion på denna mikrofon?
Last edited by Kreese on 02 Nov 2007, 07:39, edited 2 times in total.

 #38635  by Ufouria
 
Hahahah, vad skoj det där med kaninerna.

 #38672  by BelfegorC4
 
Stackarn :( Hans TV klarar inte av att konvertera färgerna korrekt.
Men rolig funktion med mikrofonen. Nästan lika enkelt som att döda dom med pilbägen.

 #38682  by Kreese
 
Detta var inspelat på en träff vi hade hemma hos en kille (Pixel på vintagegames) i Falkenberg. En riktig trevlig träff med massa C64, öl och god mat! :) En del andra spel och konsoler var det ju också. Det var hans TV som inte klarade av NTSC signal ja, vilket var lite trist.

Undrar just om det var ett moddat Famicom, med AV portar på. Ska kolla med Rockard, för jag menar att det skulle funka via RF modulatorn verkar ju lite otroligt.

Fasen nu blev jag sugen på att skaffa ett Famicom också. Det får bli sen, men mitt nästa införskaffningsobjekt blir nog en Famicom Disk System!

 #42183  by nes_nerd_no_1
 
Har oxå fått höra att denna (förrutom för nämnda funktion till Zelda 2) skall fungera till div japanska karaeoke spel.

Och anledningen till att vi inte känner till dessa titlar kan man ju fråga sig efter?
Varför slog inte karaeoke spel lika hårt här i väst som i Japan? Hmmmmmmm :roll:

 #42198  by WERY
 
därför att här i väst fattar man inget så därför slog inte dom andra tillbehören igenom här utan floppade för att sedan bli älskade av oss här o nu

 #42232  by nes_nerd_no_1
 
Så du menar att det är oss här i väst som det är fel på eftersom vi inte uppskattar kareaoke? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!

Hoppas att jag inte trampade någon på tårna nu, men kareaoke??
Wigga´ pleazze...

 #42234  by Filurkatten
 
Karaeoke är super kul när man är full! XD
Som just nu! Karaeoke för hela slanten!

Instagram #sndb.se