• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#504071  by Nusse91

Klarade av Turtles 1 för första gången idag : ). Jag har varit arg på det spelet väldigt länge, men sen idag gav jag det ett nytt försök. Inte allt för svåra bossar, däremot jobbiga banor.
 #504078  by Ludu

Grattis =D>

Fick du någon slutfilm? När jag väl klarade ut det blev det nån bugg, så istället för att dö hoppade Shredder upp igen och hamnade i en oändlig loop av att smocka Donatello i fejjan. Jag kunde inte röra mig eller trycka nånstans :s Jag dog inte heller så jag fick nöja mig med det som eftertext :good:

Jag får ge det ett andra varv nån gång så småningom :yes:
 #504090  by Nusse91

Thanks!
Det var väl inte mycket till slut egentligen men visst, det var en liten ending i alla fall : ). Vill inte spoila något, det blir inte lika kul då om du ger dig på spelet senare och vet hur det slutar.
Last edited by Ufouria on 19 Mar 2012, 19:36, edited 1 time in total. Reason: Vänligen citera inte senaste inlägget
 #504219  by Miller

Yessssssss klarade Castlevania utan att få Game over. Okej, fegade på med Holy Water men det går ju knappt att klara spelet med det så, vad göra? Bossarna blir tämligen enkla men banorna är fortfarande superkluriga. Avskyr sista banan, klarade den enbart på tur denna gång. Nu blir det vidare till nästa spel, kanske ska ge Blaster Master en chans till ikväll...
 #504295  by Miller

Mja, tycker Dracula är lagom svår, den boss jag ogillar mest är Frankenstein för om man missar att låsa ner hunchback så blir det rätt durt, har gjort det några gånger. Death utan Hoyl Water är nog värst dock. Nästa projekt blir att klara spelet med boomerangen.
 #504305  by Ludu

Frankie är verkligen en pina! Där känns varje död så jäkla orättvis så frustrationen är mycket starkare än på de andra bossarna.

Jag har aldrig kört Death med Holy Water :-k Bara korset/bumerangen med powerupen så att man kan kasta två eller tre samtidigt. Det är lättare med HW alltså?
 #504311  by Andreas No 1

AoA: Ja, du kastar HW direkt på honom så dör han mycket enkelt på 2 röda, han hinner inte ens flytta på sig om du är snabb. ;)
 #504455  by Miller

Yep, in i mitten och trigga igång fajten, sen kastar du vatten upp på högra avsatsen så hinner han inte ens komma igång. Inte så kul kanske men satsar man på att klara spelet utan att få game over så får man lira lite smutsigt ;) tror boomerangen är roligast att lira mot Death, ger bäst och mest rättvis utmaning imo. nästa gång, som sagt
 #504594  by Skeletor

Snyggt jobbat med Castlevania! Själv har jag fasnat på Grim reaper, hittar liksom inte mönstret för att slå honom :-k
Last edited by smid on 21 Mar 2012, 11:18, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #505685  by RetroMask

Jag fick för mig att börja spela Section Z runt midnatt i torsdags. Klockan 05 på fredagsmorgonen sitter jag med röda ögon och ritar kartor över hur jag ska ta mig vidare i den sjuka labyrinten man befinner sig i. Det slutar i alla fall med att jag får lämna mitt NES igång över natten för att fortsätta när jag vaknar igen. Till slut lyckas jag i alla fall klara det men hade jag inte ritat kartor allt eftersom, hade mitt guldfiskminne aldrig tillåtit mig att klara detta tror jag. Småkul men enformigt spel.
 #505776  by Sonefors

Grattis! :good:

Minns att jag själv försökte med kartor när man var liten men jag har aldrig klarat spelet. Kanske skulle ge det ett försök nån gång. Ungefär hur lång tid tar det om man inte har en aning om någonting och ritar kartor redan från början?
 #506379  by smid

Jävligt sant retro, ska man skapa en sådan när man känner för att skämmas tro. Nu på äldre dar kör jag bara igenom Probotector med konamikoden, orkar inte svettas som när man va 9 år längre. Dessutom går på tok för många kontroller sönder. Nu har jag börjat spela Kirby lite till och från, får se när man får posta här igen :o
 #506396  by PrylBirger

Ska försöka mig genom Punch-Out igen och se om speeden i fingrarna finns kvar
Nog inte lirat på 1-2 år säkert :)
Blir fallet så kommer jag dra bild på Tyson tiden så kan ni ju försöka bräcka den :D
 #506418  by PrylBirger

Jag drog igenom spelet nu åhh faaasen va dålig man blivit samt att kontrollen funkade lite som den ville..ha ha
Ska dra genom framöver med en bra kontroll
Men här kommer några bilder från spelandet..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
 #506494  by RetroMask

retroliv wrote:Grattis! :good:

Minns att jag själv försökte med kartor när man var liten men jag har aldrig klarat spelet. Kanske skulle ge det ett försök nån gång. Ungefär hur lång tid tar det om man inte har en aning om någonting och ritar kartor redan från början?
Tackar!

Det tog 6 timmar för mig tror jag. Jag började rita kartor vid sektion 15 kanske. Men sen suger jag på shmups så det kan mycket väl tagit längre tid än vad det borde. Gör ett försök vettja! :)
 #506614  by PrylBirger

Jepp klarade honom utan större problem första försöket
Det stora problemet var att kontrollens styrspak svarade lite som den ville när jag skulle flytta mig för slag under spelets gång. Så blir nog aningen lättare med en bättre kontroll. Men sköj med lite utmaning också..ha ha
Kul att se takterna sitter i lite sen man var 10-12 år
Man har ju inte vart med i Nintendo Klubbtidningen bara för att, utan var ju för man hade snabbast tid på Tyson \:D/
För mig det var 88-89 nångång, en gul tidning. Har den själv nånstans. Var då 11-12 år
Hade tid på 1:29 i andra ronden, klarat på 1:03 som bäst i andra ronden om inte jag minns fel
Men kul att ha vart med som såppas ung i klubbladet på idag ett så kult spel :D
 #506616  by Toktotte

Inte illa att sätta Tyson på skam! :D Spelade aldrig spelet aktivt som ung men har spelat lite på senaste åren, kom till Tyson en gång men där tog det tvärstopp.
Haha, vilken höjdare! Då måste jag helt klart in och rota i klubblanden...
 #506618  by Miller

Grymt Birger. Har själv en dröm om att få tålamod att klara MTPO i en sittning utan o dö, har en känsla av att Tyson pajar den drömmen rätt hårt... ](*,)
 #506671  by PrylBirger

Klarar man de första slagen han gör som gör att man går i golvet vid 1 träff så är det hyffsat enkelt sedan
Gör ju ganska enkla slag efter det, men får man sig en träff i början så åker man ner för räkning :)

Ja kika gärna om du hittar bladet,hittar fasiken inte mitt :(
Men för mig det är ett gult blad och bör vara 88-89 och Martin från Skoghall eller nåt sånt står det
Har du många blad kika igenom flera ifall jag har fel angående färgen också..ha ha
 #506686  by Ufouria

Tiden mellan slagen i början är väl lite random? Det tredje eller fjärde slaget kommer ibland snabbt efter och ibland lite senare (rör sig om någon sekund eller två). Jag är ibland för snabb där med att ducka. Om man duckar precis när han ska slå så är det oftast för sent. Det gäller att ha en bra handkontroll som reagerar snabbt.

Edit: Går det att få TKO på honom i första ronden om man gör ALLT rätt utan miss?
 #506695  by PrylBirger

Jag duckar inte utan hoppar till vänster oftast och slår först med vänstern. För han är ju aningen snabbare i vänstern lille mac :)

Jag har fått ner som snabbast 1:03 i 2:a ronden, går säkert med nån superduper specialare att klara i första
Men kikat via youtube folk som spelat via emulatorer, där lyckas de få stjärnslag direkt i början när de träffar tyson. Vilket inte går på NES är jag 100% säker på, för gjort åtskilliga timmar med den gubben förr och satt och försökte få in så man fick stärnslag tidigt i ronden.
Så de via emulatorer får ju ner honom i första ronden pga "fusk" får man väl kalla det :)
 #506703  by BelfegorC4

Det slog dig aldrig att kolla på Speed Demos Archive eller? :lol:
Mike Tyson: (2:29.xx) Knocking this guy out in round one is probably the hardest thing to do in this game. It requires immense skill and sick timing. Most of the punches are frame perfect or very close to it. Getting a good pattern goes a long way in this fight. Tyson will sometimes pause for around 8 in-game seconds during phase 1 which pretty much is a reset (unless you are doing a single segment, you might wanna try your luck then). The earliest I have ever knocked him down is 00:56 when I got the best pattern which is very rare, and executed perfectly (also rare). Anything 1:07 or under is likely going to result in a round 1 TKO. As long as he throws four or more uppercuts when he gets up you have a shot. Otherwise reset.
http://speeddemosarchive.com/demo.pl?PunchOut_163172
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 227

Instagram #sndb.se