• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#531411  by Ufouria

Spelade nyss Jurassic Park för första gången. Trodde det skulle vara lika hemskt som Mission Impossible men möttes av ljuvlig musik. Bara musiken gör att det kan vara värt att spela igenom det. Dock förstod jag inte vad det gick ut på. Ska man bara gå omkring och plocka upp de där "äggen" eller?

Edit: Vid 0:50 och lite framåt.. musiken påminner sjukt mycket om den i något annat spel. Men vilket? Kan vara något Camerica (guldkassett) spel. :-k
 #531421  by poppe

Låter heter ocean-loader (+något nummer) och var en klassisk introlåt till flera C64-spel. Det är mer umpf i C64-versionen (finns också på youtube).
 #531437  by Tronin

Testade precis Batman för första gången (har iofs nog testat det på emulator för 100 år sen) och fastnade direkt. Bra spel och skön musik :good:
 #531463  by Tronin

Tror jag ger mig för ikväll. Svårt att spela med en arm i mitella ^^ Men ska definitivt fortsätta lira Batman när jag kan använda båda händerna ordentligt.
 #531822  by GHFear

Lirar lite Rodland!
På emulator såklart. :) Älskar verkligen musiken. <3
 #532097  by Ashaman

Hazze: det är ett ruggigt kul spel!
GHfear, aldrig spelat rodland, är det kul?

I min konsol sitter för närvarande Probotector:) kul spel!
 #532678  by GHFear

Ashaman wrote:Hazze: det är ett ruggigt kul spel!
GHfear, aldrig spelat rodland, är det kul?

I min konsol sitter för närvarande Probotector:) kul spel!
Rodland är skitkul :) lite speciellt.... men roligt!

Probotector säger du? ;) Du vet om att det är Contra va? "Contra Hard Corps" heter spelet :)
Men det godkändes in i europa eftersom spelet va för hemskt... Så dom bytte ut alla karaktärer mot robotar och döpte om spelet till probotector.
Jag gillar fortfarande spelet... men originalet är snäppet roligare eftersom man är roligare karaktärer. TESTA DET! :D
 #532760  by Miller

Tillbaka till MTPO, har som vanligt problem med Sandman och Macho Man, försöker ta mig upp till Tyson utan att förlora en match, sen får vi se... Har inte ens gett mig i kast med Tyson igen, klarade honom förra sommaren men det tog tid. Ett av mina mål i livet är att klara MTPO utan att förlora en match, alla tours. Jag tycker det svåraste med spelet är att reagera, inte för att man har dåliga reaktioner utan för att man ganska exakt vad som kommer (Nightmare Train, Swing punch osv.) men man sitter som på nålar och blir för ivrig, egentligen ska man bara reagera men IMO så är det svårt. Måste spela mera...
 #532777  by Ufouria

Jag gör oftast misstaget på Tyson att jag agerar för fort innan han slår. Oftast är det en viss tid mellan varje slag men efter typ den 4:e eller 5:e (minns inte exakt) går det ibland långsammare. När han väl visat att han ska slå så är det nästan försent att ducka då det tar några millisek för grabben att röra sig.
 #532825  by Miller

Yes, det misstaget gör vi alla och vad jag vet är det random när han tar en längre paus. och jag tror inte det finns en exakt tid när t.ex. Nightmare Train eller Macho Man's spinpunch kommer ut, man vet bara ungefär när för de stannar av lite och så blir man hispig. Måste nog ta det mer lugnt tror jag och bara satsa på reaktion...
 #532870  by Ashaman

GHFear wrote: Rodland är skitkul :) lite speciellt.... men roligt!

Probotector säger du? ;) Du vet om att det är Contra va? "Contra Hard Corps" heter spelet :)
Men det godkändes in i europa eftersom spelet va för hemskt... Så dom bytte ut alla karaktärer mot robotar och döpte om spelet till probotector.
Jag gillar fortfarande spelet... men originalet är snäppet roligare eftersom man är roligare karaktärer. TESTA DET! :D
Får testa Rodland, blir emulator, menmen.. :)
Jo, hade koll på att det "bör" vara contra.. Det är nog det jag brukar kalla Probotector, alltså, Contra! Ligger bättre i munnen om inte annat ;)
Det sitter fortfarande i Nes:et, men Willow ligger ovanpå. Har lite problem ärligt talat att hitta rätt i bergen där....
 #532877  by blaobear

Vi var ett gäng som lirade igenom Eufouria i tisdags, underbart bra spel!!!

Thus far ligger det och Gimmick i delad ledning bland nesspelen för mig, tar gärna fler tips på spel av liknande stil/stuk/form
 #533811  by segis

Håller på med Gun Nac, kommit till sista bossen men hade knappt nå liv klar så.. börja om från början av level 8 -__-'
 #533821  by Nils

Donkey Kong. Snacka om guilty pleasure-spel. Bana 2 är så otroligt dåligt designad med ändå kommer jag tillbaka till spelet för att det är så beroendeframkallande.

Oftast spelar jag typ 10-15 min, dör of rage-quitar.

Fick iaf över 200.000 en gång. Jag ger inte upp!
 #535768  by Nils

Provade Solar Jetman. Otroligt välprogrammerat men tyvärr inte lika bra som spel.
 #539120  by Ufouria

Gav Robocop en andra chans men det var inte skoj. Robocop 3 tyckte jag var helt okej men ettan var sämre. Går ju inte ens att hoppa. Stelare spela får man leta efter. Musiken var iofs lite trallvänlig. Dock så verkar det vara samma musik genom hela spelet. Fick den på huvudet efter ett tag.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 81

Instagram #sndb.se