• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#550729  by Miller

Man lirar ju Ninja Ryukenden ofc ;)

Klarade Bionic Commando, IGEN. Spelade igenom det för första gången för två dar sen, tog det igen nu på 2h, så sjukt kul spel. När man börjat behärska hooken så lyfts spelet verkligen så sjukt många nivåer. Blir fler genomspelningar i framtiden for sure. Nu väntar jag på mitt Metal Storm.
 #550734  by Platonist

Senaste spelet jag klarade (för första gången dvs. spelar ju många spel om och om igen) var....

battletoads.. men jag warpade från lvl 3->5 och från lvl 6-8 ... räknas det ändå? :roll:
 #550739  by segasonic

Klart, du har ju klarat det. Warp är inte fusk ;)
 #550751  by Ufouria

Bionic Commando är riktigt bra! Det var länge sedan jag spelade det sist.

Bli prepared på en besvikelse på Metal Storm. :nogood: Jag blev iaf ruskigt besviken. Fult och tråkigt! Det enda positiva jag har att säga om det är att omslaget är snyggt. Men det är insidan som räknas.
 #550850  by Miller

Har redan lirat Metal Storm och det är lugnt - tycker det är sinnessjukt bra. Först tyckte jag det var segt men man ska inte blanda ihop segt med tråkigt - kräver ju ändå mycket reaktioner och att man spelar smart på banorna. Just bandesignen är helt fantastisk imo, kräver att man stannar och tänker till lite. Bossarna är grymma även de. Ser även fram emot att testa Expert Mode när jag klarat spelet.
 #550866  by Ufouria

& det låter ju bra det! Tråkigt när man sett framemot något bra spel och det visar sig vara skit.

Tyckte banorna och grafiken kändes tråkiga (allt såg likadant ut) och spelet var som du säger segt. Kändes även stelt (tungt), typ Robocop stelt.
 #551361  by Nils

Battle Kid 55 minuter. Förmodligen världsrekord. Nu gäller det bara att göra likadant på Swedes of Speed.
 #551367  by segasonic

Går det så fort får börja spela in dina övningsförsök :yes:
 #551373  by Nils

NTSC NES + inspelning = svartvit bild :(

Och Battle Kid på PAL är inget vidare.

Det finns inget officiellt världsrekord än så det gäller väl bara att äga hårt på Swedes of Speed.
 #551376  by segasonic

Ok, nej Pal är inget vidare :/
 #552955  by Nagai

Varvade nyss Startropics, jag tyckte det var helt okej mycket svårare än Zelda och mycket orättvis för den delen, jag tyckte att man inte fick så mycket items när man dödade fienden så som man får i Zelda, hade jag tur fick man ett hjärta då och då. Tyckte sista bossen var rätt grym.
 #553582  by Nagai

Varvade nyss Ninja Ryūkenden 2 aka Ninja Gaiden 2/ Shadow Warriors 2, det är synd att dem spelen är så himla korta man kan glida igenom spelen på kort tid. Tvåan är dock lite svårare än ettan men det gör ingenting med en tuffare utmaning, nu ska man bara skaffa trean sen så är cirkeln sluten :lol:
 #553641  by Nagai

RetroMask: Jo, vässad tumme har jag allt, spelade Ninja Gaiden mycket som barn bröt nästan ihop vid slutet av spelet, av nån orsak blev det någon bug i spelet när jag dog hos näst-sista bossen så hamnade jag på allra första banan ](*,)
Jag har nog lärt mig alla tekniker som behövs för att ta mig igenom spelen, men trean är ändå värst med att vara orättvis så det spelet kommer bli en rejäl utmaning det har jag bara spelat på emulator och även med sparfiler så blev jag frustrerad av det spelet :lol:
Men det är en helt annan grej om man spelar med Nintendo kontroll :good:
 #553763  by JBH

Kul att du gillade det Goomba :)
Körde du easy eller normal mode?
Och hur många försök tog det att besegra sista bossen?
Kommer ihåg att jag dog massvis med gånger innan jag klarade den.
 #553766  by Goomba

Denna genomkörning blev på easy. Sista bossen var inte så svår direkt efter att man kom på hur man skulle göra men jag antar att den är lite svårare på normal. :D
 #554160  by Nils

Zelda 1 avklarat! Det var faktiskt rätt så bra. Tycker dock att Startropics (me gusta :P) och Zelda 2 är bättre.

Jag ger Zelda betyget 7/10 samt utmärkelsen "Världens mest överskattade spel". Gillar ni Zelda rekommenderar jag verkligen Startropics, som tyvärr är ett av världens mest förbisedda spel.
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 227

Instagram #sndb.se