• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#583757  by Vippe

Spelade genom Mega Man 3 häromdagen... spelet flöt inte på speciellt bra faktiskt... Var ganska många ställen där spelet gick så långsamt att jag hann gå på toa under tiden. Ska det verkligen vara så? Var så länge sen jag spelade det så kommer inte ihåg..

Blir avis på er som har Probotector.. varför ser man aldrig ngra sådana till försäljning för? ^^
 #583821  by Vippe

Spelade genom 2an dagen innan så det var nog därför jag märkte av den stora skillnaden. 1aj letar jag fortfarande efter... :(
 #583826  by hansolo

Sanna wrote:(sämst och segast av dem alla)
Där har du fel! 3an har grymmast banor och bäst soundtrack. Dock är slowdownsen lite besvärliga ibland!
 #583844  by Robotwo

Trean har dom väll ändå lyckats fått upp farten lite extra i? :)
Speciellt när dom adderat "slide moven".

Megaman 5 hadde också rätt bra flyt.
 #584249  by Vanguard

Det är så att man blir lite tårögd Sonefors :)

En kollega till mig blev tvingad av sin hör och häpna spelrecensent till kvinna att kasta ut sitt snes och nes i förrådet trots att de har en liten unge nu och det var med argumentet att "gamla konsoler ska man inte ha ikopplade". Tragiskt att grabben ska tvingas att spela call of duty före super mario bros. Kan man slå larm till socialen om sådant? :P
 #584285  by Sonefors

Han är fem år :) Helt fantastiskt, lärde honom DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT som han fick skriva in själv så klart (jag lärde mig mycket om alfabetet tack vare koderna i Kid Icarus), så nu har han klarat Medusa tre ggr. Dock har han inte klarat första banan än ;)
 #584299  by smid

Låter som jag :lol:

Har iofs klarat till 3e eller 4e banan, men det är väl bara en tidsfråga innan ungen slår mig, jävla KI...
 #584309  by Toktotte

Riktigt härligt att höra, Sonefors :)

Mina syskonbarn är bitna av de lite äldre spelen också, speciellt brorsdottern (5 år) som vill spela SMB3 varje gång hon är här. Som längst har hon kommit till bana 1-6 utan hjälp hittills!
 #584539  by Sonefors

Grymt! Lillebror äger bara KI samt SMB/Tetris/WC och har bara klarat sista banan på KI med kod samt 1-1 i SMB. Men då spelade han för första gången i förrgår förutom den gången jag var barnvakt för nån månad sen. Då testade vi bara några spel. Snart så spöar han väl mig på SMB, jag är kass på det :lol:

Härligt med ungar som älskar NES :)
 #588620  by annonsblocket1

Eliminator boat duel NORMAL, så arg man blir när man når "bossen" 2 gånger med 2 "liv" och inte klarar han en enda gång, hahaha :(

Vad gör jag för något fel, flertalet av mina upgrades försvinner men ack så roligt spel :D
 #588833  by Ufouria

Spelar Ufouria :birdo: så nu hoppas jag att ingen kniper mitt hyrspel på Tradera då det är på den kassetten jag spelar på :lol:

Minns inte vart Gil (den segaste av dem alla har jag för mig) håller hus. Hmm.. kan han tänkas finnas på snö/isvärlden? Minns dock inte hur man kom dit.
 #590778  by segasonic

Ja, det är grymt! :good:
 #594484  by JBH

Sitter och spelar Mr.Gimmick och lyckas inte klara bossen på bana 5.
Det är en liten svart plupp i en maskin med laserkanon som skjuter snabbare och snabbare desto fler gånger den blir skadad.

Någon som har tips/tricks som man kan använda sig av här för att segra?
(Är medveten om att bossen sedan har en andra form som en slags spindelrobot också...)

EDIT:
Nevermind, klarade den nu genom att få tag i lite bomber att använda innan striden :D
 #597394  by smid

Sitter och försöker spela Probotector 2 med två britter. Dom är ganska bra men det sket sig på banan med stupen, sjukt svårt när man lirar co-op...
 #599356  by Toktotte

New Goshbusters (som brorsdottern säger att det heter) II. Oerhört bra spel. De första minuterna var jag skeptisk men det växer rejält efter ett tag!
 #600932  by Miller

lirar mtpo igen, försöker klara världscupen utan att dö men lyckas alltid dö på olika (suck...) motståndare. kom till macho man tidigare i morse men har tappat timingen på hans snurrslag, då rinner det iväg fort. men snart så! o sen tyson igen då... har bara klarat honom en gång, dags o försöka igen. sen tänkte jag lira igenom dr. chaos
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 81

Instagram #sndb.se