• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#696842  by segasonic

Är det inte i Olympus ens svärd är kort som en tandpetare?
 #697572  by Longson

Dags att klara av de spelen man kööpt på sig.
Blev darkwing duck och Journey to silius grymma spel!
 #697663  by i<3zelda

Bägge två top spel som man tyvärr inte äger, emulatorer är ju d man provat sig fram på bara tyvärr. Hoppas man stöter på nån på loppis :)
 #698018  by Longson

Ett spel som är ännu bättre än silious och bättre musik. Shatterhands! Lätt en av mina favorit spel!
Attachments:
IMG_5184.JPG
IMG_5184.JPG (1.85 MiB) Viewed 7104 times
 #698610  by Ludu

Till slut så :D Double Dragon är efter mycket om och men avklarat!

Först och främst vill dela med mig av den här "bragden":
image.jpg
image.jpg (709.09 KiB) Viewed 7061 times
Det var dock inte det försöket som jag klarade ut det på, men att ta sig förbi väggarna utan att bli träffad händer inte ofta! Med två liv kvar dessutom.

Lite väl frustrerande spel, jag fick en smärre härdsmälta igår men en god natts sömn gjorde susen. Jag hittade äntligen en relativt bra strategi mot alla Abobo och trots att misstag fortfarande gjordes var de inte alls lika frekventa :) Det jag hade mest problem med i morse var då vanliga fiender började överanvända hoppsparkar men under det sista försöket hade jag rätt tur och slapp det.

I min mening ett väldigt svårt spel. Om det av allmänheten anses vara lätt erkänner jag mig vara väldigt dålig på Double Dragon :lol:
image.jpg
image.jpg (789.01 KiB) Viewed 7061 times
 #698630  by Ufouria

Är det långt kvar efter de där stockarna som flyger ut ur väggen (din bild)? Jag har kommit dit de få gångerna jag har spelat men förlorat alla mina liv där.

Grattis btw! :good:
 #698646  by Ludu

Tackar :) Jo det är rätt långt kvar där, dock inte fysisk längd. Rummen man kommer till har bara väldigt många fiender i sig men de är aldrig mer än två samtidigt. I mitten av banan är det även en plattformssektion så det finns ändå många tillfällen att snubbla till på!
 #698648  by Ufouria

Okej, då spelar jag nog DD till GB istället :lol: Antar att det är kortare (och därmed lättare). Man ska inte anstränga sig i onödan! Är inte så förtjust i denna typ av spel. Blir väldigt uttråkad.
 #699016  by Ludu

Jag vet inte om det är jättemycket kortare faktiskt, men lättare i alla fall :)

Innan helgen spelade jag igenom McDonaldland som jag för ett par år sedan snubblade på mållinjen i. Den gången skulle jag möta sista bossen men kände att ett liv kvar var lite väl optimistiskt så jag gick tillbaka till banan där man kan samla tre liv åt gången vid starten. Problemet var bara att jag valde fel bana och dog på kuppen #-o Hurra, alla insamlade kort är borta!

Den här gången var jag mer försiktig och ju längre jag kom började jag märka att jag hittade Secret Cards. Tydligen fanns det några banor jag inte visste om så det som skulle bli en relativt snabb affär tog mycket längre tid än väntat. Dels att leta reda på alla kort och sen att de sista banorna var vansinnigt svåra jämfört med tidigare banor, men det gick :D :
image.jpg
image.jpg (771.22 KiB) Viewed 7022 times
Jag brukade spela det här hos en granne då jag var liten så köpet baserades mycket på nostalgi eftersom jag senare fått intrycket att det inte ska vara något att skriva hem om, mestadels pga AVGN. Jag blev glatt överraskad över att spelet faktiskt är fruktansvärt roligt :D Snygg grafik (trots att Ronald är läskig), svängig musik och korta banor som bara blir så långa man gör dem. Med andra ord blir letandet av kort aldrig frustrerande eftersom man inte kan gå vilse, sen när man hittat det är det inte överdrivet svårt att snabbt ta sig till slutet :good:

Rekommenderas varmt!
image.jpg
image.jpg (633.9 KiB) Viewed 7022 times
 #699045  by Ufouria

Bra jobbat! :good:

Har bara spelat det en gång och stängde av på en bana där man var i vattnet och skulle tajma något hopp som var omöjligt. Gick inte att hoppa tillräckligt högt.

Tyckte det var som en billig kopia av SMB 3. Har för mig att banorna kändes väldigt tomma., Som att de inte orkat lägga till saker i bakgrunden.
 #699049  by Ludu

Jag kommer inte på nåt ställe där man inte tog med sig båten för att ta sig över långa sträckor med vatten :-k Sen ska man inte glömma att det finns ett duckhopp a la SMB2 :good:

Det har du nog rätt i, jag blev nog mest hänförd av att det fanns mycket glada färger i spelet till skillnad från Gradius å Double Dragon :yes:
 #699057  by Ufouria

Jaha, då kanske det var duckhoppet jag skulle ha tagit till där. Kanske var en båt jag åkte. Minns bara att det var vatten och att jag inte kunde hoppa tillräckligt högt. Får ta och spela det igen i framtiden.
 #699059  by Shigeru

Jag har bara spelat det i runt 20 min men det kändes riktigt "torrt", hände liksom inget tyckte jag men då får jag kanske ge det en chans till!
 #699064  by segasonic

Musiken är härligt svängig iaf!
 #699259  by Nightstalker

Snyggt, Shigeru, Double Dragon är drygt som fan. Fast på Master System är jag rätt säker på att man möter fler än två fiender samtidigt! Där dör jag...

Senast avklarade NES spel är...PROBOTECTOR ](*,)
kapa tiiiiid. Ikväll blir det inte bättre. Sista rundan körde jag utan powerups...23 minuter tog det ungifär. pewpewpew, min hjärna.
 #699325  by Nightstalker

Ja probotector är otroligt roligt men när man tappar "S" på Energy Zone heeela tiden så blir man lite trött :D varje jävla gång, wooooh!
Otroligt många reset på första banan igår med...så många korkade misstag.
 #699327  by Ufouria

Dör du någon gång när du spelar men ändå får sådan bra tid? Iofs så tappar man väl ingen tid när man dör mer än att man måste plocka hem ett "S" igen :)
 #699335  by Nightstalker

Jag dör nästan alltid på Energy Zone och där finns inga S :D Man får plocka den mot slutet av Hangar sen. Bossen på Energy Zone kan med vara riktigt dryg, dåliga mönster osv.

Det hade varit kul om någon annan lirade Probotector så man kunde peppa varandra 8)
Alla som kör speedruns kör ju Contra...
 #699341  by Longson

Jag klarade av Probotechtor nu nyligen men tog aldrig tiden, kanske borde göra det?

Grymt att se folk klara av spelen man trodde var omöjliga.
Köpt hem en massa "löjliga" spel som man inte har klarat när man var yngre, har märkt att när man väll lägger ner tid på den och försöker klara dem så blir dem faktisk roliga.

Adamofapple just nu är du min förebild, att klara massa konstiga spel =D
 #699345  by Nightstalker

Om man inte har ett NTSC nes och Contra så får man ju köra på det man har.
Gjorde precis 19:41 utan powerups och med en hund som försökte äta kontrollen vid ett par tillfällen.
 #699385  by Ludu

Longson: :D :birdo:

Radioaktiv: Man får väl se det som att Contra är 1km på löparbana medan Probotector är 1km i terräng. Banrekordet på sistnämnda blir nog inte lika snabbt men en bragd i sig :good:
 #699397  by radioaktiv_hamster

Nightstalker : Ladda hem Wsplit ett bra program för att ta tid på runs.

Apple : Nja ser nog Contra mer som terrängbanan då spelet är sinnesjukt optimerat för tillfället. 10:02 är tiden att slå och det går förbättra några sekunder så sub 10 är möjligt.
 #699401  by Ludu

Då hängde du nog inte riktigt med på min liknelse då jag menar att uppförsbackar, rötter, ojämn mark och annat elände saktar ner likt en lägre bildfrekvens ;)
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 227

Instagram #sndb.se