• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#698411  by Ludu

Jag tycker Shadow Warriors är lättare än DD1 :) Fast det kan vara psykiskt och att all trial and error känns tyngre när man måste starta om från början efter tre försök. Att köra om sista banan i Shadow Warriors känns som en rimlig utmaning men fortfarande jobbig!
 #698428  by aerobert

Har ingen koll på aktuella tider men det var nåt på youtube som visade 13 minuter. Han använde nån glitch(?) på bossar med spin-attacken så kraften formligen försvann på nån sekund.
 #698505  by Ludu

Jag orkar inge mer ikväll :evil:

Det är en sak när jag tar mig längre och längre i ett svårt spel, då blir jag bara motiverad. När jag istället dör VARJE %#@& GÅNG på ett ställe jag innan sprungit förbi oskadd flera gånger tär på nerverna nå djuriskt! Jag har inte ens fått försöka mig på sista bossen ikväll bara för att jag slösar två liv på vardera dubbel-Abobo och sen ett till på den där värdelösa väggen. Det finns inget mönster och det går inte att förutse alls vart de ska komma förrän man blir träffad. Orättvist är bara förnamnet :evil:

Nä, imorrn blir det nya tag..
 #699356  by Grynold

Aha då måste det vara på en sån jag spelat det på. Polaren hade 31in1 när jag var liten och brukade ibland låna en annan kassett med 100+ spel på..

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
 #699372  by Ufouria

Svinlätt finns det väl inte men stå på "rätt" ställe och ha tungan rätt i mun för att se i vilken position han skjuter för att veta om man ska t ex ducka eller hoppa för skottet.
 #699374  by Shigeru

Okej :) jag har svårt för det, såg att på NTSCversionen kan man bara gå fram o ducka under hans arm så är man safe men på PAL är det ju en plattform istället där som man inte hinner ut till innan han skjuter en

Edit: Hmmm, var visst inte så svår när man verkligen fokuserade på hur han pekade :P har dock läst Singe ska vara sjukligt svår, sen verkar det sista hoppet innan han jobbigt att naila också utan att råka ta daggers :/
Last edited by segasonic on 26 May 2014, 14:30, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost.
 #699580  by Jojjeborre

Hehe. Plocka honom när han inte ser dig, går åt några pilar, men håll dig så han inte ser dig! Då är saken biff. Favvospelet btw, måste få tag på det igen känner jag :)

Skickas från min iPad via Tapatalk
 #699618  by Shor

Ha så kul med Kid Icarus och lycka till!
Jag klarade det för första gången tidigare i år. Jag tycker det svåraste är från början...efter du klarar 1:a världen så blir det enklare. Dels för att man blir bättre på spelet i sig, och sen att du får uppgraderingar som gör det lättare (nästan lite för lätt :p) att hålla sig vid liv.
 #699757  by Kahn

Jojjeborre wrote:Faan va sugen jag blev nu... Ingen dubblett på kid icarus åt mig än Kahn? ;)
Tyvärr!
Mitt ex är till salu för rätt pris som sagt ;)
Det går lösa ett ex, skapa en köp-tråd i viewforum.php?f=4 :good:
 #699793  by 3gengamern

Har tagit mig till bana tre och fått den första uppgraderingen av pilbågen och det blev genast lättare precis som ni sa. Dock stör jag mig lite på att alla affärsinnehavare är så giriga, även de billigaste sakerna kostar flera hundra hjärtan. Lite rabatt borde man väl kunna få då man ju faktiskt är ute på uppdrag för att rädda världen. :P
 #701075  by aerobert

aerobert wrote:Körde lite Over Horizon igår, och spelets olika ljudkanaler tappar synk om man kör med laser mycket. Musiken låter helt knasigt efter en liten stund. :lol:
Är det nån mer som upplever detta med OH? Sjukt jobbigt ärligt talat. Spelet är fantastiskt men att musiken tappar synk är ju faktiskt bedrövligt. Vill gärna tro att det är nåt knas med min kassett men känns väääääldigt osannolikt.
 #702604  by Shigeru

Har äntligen tagit mig an Battle kid, det blir svårt jäkligt snabbt trots att jag bara kör på normal, men verkar kul! Tar det lång tid att klara ut för en spelare som besitter skills på en medelnivå? :)
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 81

Instagram #sndb.se