• Sämsta spel

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#78507  by Pinge

Sanna wrote:Är Trojan och Fester's Quest VERKLIGEN så dåliga som ryktet säger??
Absolut INTE!
Har inte spelat något av dom på flera år men såvitt jag minns är det spel som hamnar på typ 6-7 på en tiogradig skala där 10 är bäst!

Kanske borde spela lite trojan för att se om det är så kul som jag minns, fast det får bli en annan dag, snart kommer frun hem och vi har 1-årig förlovningsdag idag, så det blir hämtpizza och film :)

#78508  by duga

Fester's Quest var rätt bra, vill minnas att jag kom till slutbossen som jag dock inte klarade.

#78509  by duga

Golf och Lee Trevinos Fighting Golf är rätt dåliga om jag inte minns fel. Jack Nicklaus Golf har jag inte testat, NES Open Golf är riktigt bra.

#78510  by Ufouria

Jag spelade både Trojan och Fester's Quest som barn och jag har för mig att de var rätt skoj.
Har bara hört att de är apdåliga men det kanske mest är rykten då.

#78531  by Gsmhacker

duga wrote:
Fester's Quest var rätt bra, vill minnas att jag kom till slutbossen som jag dock inte klarade.
ställer mig i samma led , sjukt svår :(

#78532  by Tawny

jag tycker mr gimmick är tråkigt

#78533  by Ufouria

Mr Gimmick är ett av de bästa spelen tycker jag. Bra musik, härlig grafik, gulligt spel och lite udda.

#78535  by Gsmhacker

Sanna wrote:Mr Gimmick är ett av de bästa spelen tycker jag. Bra musik, härlig grafik, gulligt spel och lite udda.
skulle man inte lista dåliga spel :wink:

#78538  by *Andreas*

Gsmhacker wrote:
duga wrote:
ställer mig i samma led , sjukt svår :(
Han går allt att besegra.. se till att ha bästa piskan och 4 liv bara.

#78539  by Tawny

jo så ingen får säga emot en i denna tråden :twisted:

MR GIMMICK SUGER!
fult och tråkigt, skev kontroll, ser ut som nån 5-åring har försökt designa det..

pro am 2 är också tråkigt.. ettan är kul, men tvåan är riktigt dåligt..

#78545  by Pålle1

håller med Tawny, är inte direkt impad av mr gimmick

#78557  by Pinge

Tawny wrote:.. ettan är kul,
så fick man ju inte skriva :D

Jag tycker Wrath of the black manta är ett riktigt skitspel!

#78563  by Gixen

Road Fighter måste ju helt klart vara bland de sämsta....iaf av de som släpptes i Sverige. Finns annars hur mycket skit som helst man provat på div. multikassetter.

#78567  by Tawny

ja typ mappy :)

#78865  by nissling

Jordan Vs. Bird: One on One

Det sorgliga är att jag har spelet :(

#78939  by Nagai

Oja, fick ju hem lite nes spel för ett tag sen,, kan med både sorg och glädje säga:

KÖP INTE ROBOCOP 2!!!

Robocop 2: Kontrollen är seg som fan då menar jag att man bokstavligen tror att det är nåt fel med kontrollen när man spelar det.
Omöjliga uppdrag i spelet, bl.a första banan samla alla bomber.. misslyckas man får man träningsskjuta, gör man dåligt ifrån sig, tillbaks till första banan.

#78945  by Ufouria

Jag kikade på youtube på något Robocop, tror det var 1:an och det såg verkligen ut att gå segare än segast (precis som du säger). Dessutom verkar det riktigt kasst.

#79072  by Linamos

Jag brukade spela ett spel när jag var liten. Kommer inte ihåg vad det hette. Det fanns med på mitt 100-spel. Man var en liten kille som gick omkring och åkte hiss i gruvor. Man skulle samla nyklar i olika färger till lås i samma färg för att komma vidare. Spelet var egentligen roligt. Men man dog bara om man gick ur hissen på fel sätt eller råkade hoppa av ett rep istället för att klättra ända ner. Man hade bara ett liv och fick börja om från början om man dog. Jag hade ett väldigt tålamod när jag var liten och kom riktigt långt, även om jag fick börja om flera gånger. Någon som vet vilket spel jag pratar om? Det stod nåt om det i Level för ett tag sen. Jag tror man skulle kunna köpa det i Wiit, genom virtual console.

#79084  by SirDjorgo

Elevator Action kanske?

#79223  by Pinge

SirDjorgo wrote:Elevator Action kanske?
Är ju inga grottor eller nycklar i elevator action, och inga rep heller...
och där dör man om man blir skjuten också... och man har fler liv.

#79252  by Linamos

Nej nej.. Jag ska försöka kolla upp vad det heter. Jag tror jag har det på ett 300-spel till gameboy sp.

#79276  by Tawny

hehe
ska dock inte spela det :)

#79283  by Nagai

Linamos wrote:Jag brukade spela ett spel när jag var liten. Kommer inte ihåg vad det hette. Det fanns med på mitt 100-spel. Man var en liten kille som gick omkring och åkte hiss i gruvor. Man skulle samla nyklar i olika färger till lås i samma färg för att komma vidare. Spelet var egentligen roligt. Men man dog bara om man gick ur hissen på fel sätt eller råkade hoppa av ett rep istället för att klättra ända ner. Man hade bara ett liv och fick börja om från början om man dog. Jag hade ett väldigt tålamod när jag var liten och kom riktigt långt, även om jag fick börja om flera gånger. Någon som vet vilket spel jag pratar om? Det stod nåt om det i Level för ett tag sen. Jag tror man skulle kunna köpa det i Wiit, genom virtual console.
Låter som Montezuma's revenge, det släpptes till Coleco Vision och andra olika konsoler,, kan det vara det spelet?

Eller är det Spelunker?

#79287  by Ufouria

Tawny wrote:hehe
ska dock inte spela det :)
Plus att du inte kommer att vinna det. ;)

#79290  by Tawny

nej :)
jag bjuder nog inte ens mer nu.. tänkte som en liten lott.. vinner jag den så vinner jag den :)

#79301  by Pinge

Tawny: du köper en hel del tradera lotter va? tycker ditt namn dyker upp lika ofta som Super_marko :D

#79302  by Tawny

jo en del blir det väl :?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se