Fick hem det här igår. Började lossa lite på en klisterlapp på baksidan nu, och det går ganska lätt, men den lämnar massor med rester. Undrar om det är nån gammal "stöldmärkning" för butik, ser ut som den innehåller lite metallbeläggning. Hur tusan får man bort det? Man kanske borde ha låtit den vara.
Edit 10:19: Kommit en liten bit längre på vägen med hjälp av diskmedel och försiktiga topsmanövrar. Det sitter "metall-traces" i ett visst mönster som går in i en metall-kvadrat i mitten.
Edit 10:29: Det börjar arta sig! Detta lutar mer och mer åt nåt slags reflektor/antenn. Nån som vet vad såna här används till? Är det mot stöld eller nåt annat?
Edit 12:00: Har fått bort all "folie" och det är bara klister kvar. Det är oerhört trögt, tveksamt om jag ska gå längre nu. Plasten har blivit suddig av allt topsande och skrapande. Första och sista gången jag rör en sån här klisterlapp. Det borde se betydligt bättre ut om jag får bort klistret, ska försöka med isopropanol/isopropylalkohol, har dock inte det hemma. Uppdaterar med resultat när det blir gjort.