• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

#835338  by Nightstalker
 16 May 2018, 18:38
#57: ActRaiser.
Fyfan va svårt :s Trodde jag skulle bryta ihop på sista bossen så jag kollade videos på youtube men de jävlarna gör ju dubbel skada och slår snabbare :O
Jag antar att PAL folket fick den svårare versionen...
ActRaiser.jpg
ActRaiser.jpg (4.48 MiB) Viewed 1258 times
 #835340  by Ufouria
 16 May 2018, 18:41
Oj, snyggt jobbat! :o Det är skitsvårt, för svårt på ett dåligt sätt nästan. Jag fastnade tidigt i spelet och gav upp. Annars ett bra spel med bra musik.
 #835351  by Speedmouse
 16 May 2018, 21:25
Oj, jag har alltid gillat Actraiser och aldrig upplevt det som svårt! Smaken är som baken uppenbarligen. :good:

Har alltid kört PAL, är det skillnad på dem alltså? :)
 #835353  by Ufouria
 16 May 2018, 21:44
Jag tycker SNES spel överlag är mycket svårare än alla NES spel. Har även svårare för att nöta SNES spel. Kanske därför de upplevs som svårare.
 #835369  by Nightstalker
 17 May 2018, 12:03
Speedmouse wrote: 16 May 2018, 21:25 Oj, jag har alltid gillat Actraiser och aldrig upplevt det som svårt! Smaken är som baken uppenbarligen. :good:

Har alltid kört PAL, är det skillnad på dem alltså? :)
Vad jag kan läsa mig till så är det olika svårt i PAL, NA-NTSC och J-NTSC :s
Men kolla videos på sista bossen, det försvinner två pluttar på en träff...fusk :evil:
Om man slår en av de första "amöborna" som bossen skjuter ut och sedan hoppar fram och slår bak mot de andra han skjuter så gick det till slut iaf ^^ Safe-zone för de sex bollar han skjuter ut finns under "T" i "time" :good:
 #835370  by Speedmouse
 17 May 2018, 12:14
Jepp, den safe-zonen är avgörande för att klara bossen! Nästan lika viktigt är att lära sig knepet att levla upp karaktären till manxnivå (level 17) och att ha Magical Aura som vald magi när man hoppar in i Death Heim. Jag brukar ge kompassen till Fillmore, då får man en pryl som gör att man startar varje ny runda med fyra liv istället för tre. :)

Snyggt jobbat och GG på Actraiser! Håll dig borta från uppföljaren dock. :good:
 #835381  by Nightstalker
 17 May 2018, 14:49
Jag tog Magi ist för Liv! Captain hindsight sa "det var ju jävligt dumt" :D
Magical Aura äger ^^ Fågeln har inte en chans!
Jag retade mig på den fygande bossen som släpper taggiga platformar ifrån taket så man kan slå honom...han kastade blixt-boll på mig i säkert en minut en runda, tack RNG gudar :evil:

Jag har hört att tvåan ska vara skräp och har inte kollat upp det alls :DOG
 #842014  by WERY
 19 Aug 2018, 22:13
Efter ett långt uppehåll drog jag igång Super Nintendot igen. Det blev en runda genom Wild Guns på hard. Kommer att varva fler spel på formatet, som jag inte rört på år och dar.
 #846878  by Deku
 01 Dec 2018, 19:22
Klarade ÄNTLIGEN 'A Link to the Past' idag för första gången. Har haft det uppe i luften alldeles för länge och shit vad härligt det kändes. Ganonstriden var ascool och kändes extra pampigt då jag klarade den på första försöket. Allt jag saknade tror jag vad tre av de sista hjärtana men får gå tillbaka och fixa allt sen nån dag!

Sen efter det brände jag igenom 'Megaman X' för tusonde gången och 100-procentade det igen, Hadouken och allt.
Kändes kul att bara sitta och dundra igenom massa gamla spel med lite polare i korridoren en Lördag. Som när man var tio.
 #846880  by Lirod
 01 Dec 2018, 20:55
Jäklar vad kul, många många år sedan jag själv spelade igenom aLttP senast. Kanske dags snart igen?
 #846893  by Deku
 02 Dec 2018, 12:01
Du kommer nog inte ångra dig om du spelar om det. Uppskattade verkligen hur svårt det blev en bit in, då Zeldaspelen brukar vara relativt lätta, tycker jag.
Jag hade aldrig tagit mig längre än det andra palatset i Dark World, men upptäckte att jag ju inte behövde köra dem i en superspecifik ordning! Så ganska kort in i Dark World hade jag redan roffat åt mig guldhandskarna, det röda svärdet och blå rustning. Kändes plötsligt mycket roligare för att jag blev så pass kraftfull. :D
Last edited by Lirod on 02 Dec 2018, 12:02, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Instagram