Moderator: Moderatorer
Sanna wrote:Jag har bara spelat de tre första palatsen idag sen tog jag livet av Link (för att spara) och spelade Snake Rattle N Roll.Har du några tips på tredje palatset? Hur ska jag deala med dom blå riddarna + bossen?
Ska väl fortsätta Link äventyret lite senare i kväll. Jag spelar oxå GBA versionen.
Sanna wrote:Jag går alltid fel i palatsen.. t om i det första (så även denna gång). :oops: Det enda palatset som jag minns vägen är det sista.Det gör jag också, men det är ju det som är charmen med dom tidiga Zelda-spelen. Den dagen jag har lärt mig Zelda II och alla palats utantill så kommer jag nog inte spela det längre.
Vigdul wrote: Har du några tips på tredje palatset? Hur ska jag deala med dom blå riddarna + bossen?Jag gör som med de andra riddarna; hoppa och slå på nervägen så att du träffar toppen av huvudet på dem. 100%-igt när man väl får in den rätta snitsen. Kan dock vara lite klurigt att tajma mitt i ett kastanfall. Så blocka tills han lugnat ner sig lite.
Vigdul wrote:Gixen: Tack för tipset! Så fort jag skrivit klart det här inlägget ska jag göra ett nytt försök.http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=1862
En fråga bara. I ditt förra inlägg hade du just påbörjat andra varvet. Nu har du alltså spelat igenom det, på så kort tid?? Och jag som fortfarande står och stampar utanför tredje palatset...
Vigdul wrote:Det var som fan!Grattis!
Nu har jag hursomhelst klarat 3:e palatset, tack vare dig Gixen. (Fast jag var förstås tvungen att fega och springa runt och samla på mig erfarenhetspoäng och gå upp en level innan jag vågade gå in.) Jag hade konstigt nog aldrig tänkt på det förut, att man kan hoppa och slå riddarjävlarna i skallen. Inte konstigt att jag haft så stora problem med dom innan...