• Bok om Nintendo i Sverige

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#94571  by Martin

keeke wrote:skulle vara intresserad av 1 ex.skickar du till finland?betalning med iban/bic?
Kul! Nu är dock tyvärr alla borta (såvida folk inte köper sitt ex på RG), så enklast är att beställa direkt från Vulkan (om de inte skeppar internationellt så tar det mig 2-3 veckor att leverans att nå till mig, så kan jag skicka vidare den sen).

Boken ligger för övrigt etta på Vulkan!

#94572  by Snutteliten

Martin wrote:Boken ligger för övrigt etta på Vulkan!
Vad roligt. GRATTIS! :D

#94583  by Ufouria

Oj det var inte illa, GRATTIS säger jag me. :D

#94585  by Pinge

Martin : Grattis! Du borde vara på bokmässan denna helgen och stjäla rampljuset från Lisa M. o allt vafan som nu heter ;)

#94590  by keeke

Martin wrote:
keeke wrote:skulle vara intresserad av 1 ex.skickar du till finland?betalning med iban/bic?
Kul! Nu är dock tyvärr alla borta (såvida folk inte köper sitt ex på RG), så enklast är att beställa direkt från Vulkan (om de inte skeppar internationellt så tar det mig 2-3 veckor att leverans att nå till mig, så kan jag skicka vidare den sen).

Boken ligger för övrigt etta på Vulkan!
har ingen brådska,ifall det blir nån över nångång så hör av dig!

#94617  by Widar

Grattis, Martin! :)

Synd att du inte tjänar mer pengar på det. Men nu är iallafall ditt namn ute i spel-Sverige!

#94673  by Azox

Läste precis ut boken, på en sen kväll och en tidig morgon! :P Fyfan vilken intressant läsning, gick ju inte lägga ifrån sig den, boken fångade verkligen upp min uppmärksamhet. Du lyckas få med ganska mycket på så litet format! Den här boken är guld värd tycker jag! Massa lärorikt man inte visste om tidigare. Väl genomtänkt bok innehålls mässigt!
Lär läsa om den flera gånger i framtiden och jag är egentligen ingen bok läsar mäniska. :P

Tack så mycket för boken å grattis till försäjlingen den lär slå högt! Det är ju trotts allt nintendo det handlar om och det finns 420 000 svenskar minst där ute som haft en NES till ägo och vet hur vilken underbar konsol det har varit och är!

Nästan så du borde översätta den här boken för de på Nintendo i Japan för en mer djup intressant läsning å tack för hur de egentligen gick till här.
De skulle kanske uppskatta den, vem vet? :P

:D

Mvh /Azox

#94675  by Vigdul

Grattis Martin! Såg precis att din bok är med i DN Kultur idag.

#94676  by Vigdul

Martin wrote:
Du har väl tillräckligt med exemplar för RG??

#94689  by Martin

Vigdul wrote:Du har väl tillräckligt med exemplar för RG??
Absolut, alla som anmält intresse har jag en lista på, så ingen som kommer på RG och i ett tidigt skede anmält intresse ska behöva gå hem utan en bok. Ditt namn står för övrigt på den listan. :wink:

#94707  by chris_vain

Azox wrote: Nästan så du borde översätta den här boken för de på Nintendo i Japan för en mer djup intressant läsning å tack för hur de egentligen gick till här.
De skulle kanske uppskatta den, vem vet? :P

:D

Mvh /Azox
Ja det låter ju faktiskt som en bra idé, de är ju tack vare bergsala som Nintendo kom till europa på allvar =)

#94766  by Smygarn

grattis och tack för en underbara bok :D

#95165  by Vigdul

Nu har jag sträckläst din bok Martin! Skitbra! Jag kommer läsa om den i ett mer sansat tempo inom dom närmaste dagarna.

Det enda jag har och klaga på är en del korrekturgrejer, men det har du väl redan gjorts uppmärksam på.

Om något förlag förr eller senare nappar så vore det grymt om bilderna kunde vara i färg.

I övrigt var den perfekt. Oumbärlig för alla nes-diggare. Tack!

#95175  by nes_nerd_no_1

I love it!
Du borde få nobelpris i litteratur om jag (vi?) fick bestämma! ;)

#95184  by Vigdul

nes_nerd_no_1 wrote:I love it!
Du borde få nobelpris i litteratur om jag (vi?) fick bestämma! ;)
Ja, i alla fall i facklitteratur. Om man nu kan få nobelpris i den genren.

#95195  by nes_nerd_no_1

Tack Vigdul! Självklart syftade jag på det... Image

#95296  by Simon_ifrån_Delsbo

Bra läsning Martin! =D>
Köpte boken av dig på RG igår! Det var jag som fick den näst sista boken!

#95301  by Simon_ifrån_Delsbo

Jag såg en person med en film-kamera i proffsformat på RG! Filmade han för den där NES-dokumentären som det snackades om i vår/sommar?

#95302  by Bonomaul

Bonomaul wrote:Jag kan nog tänka mig en liten bok hemskickad. Vore väl rätt dumt att missa det här antar jag.
Fanns det någon möjlighet till det? Orka registrera sig bara för att köpa på den där sidan då.. :P

#95419  by Martin

Bonomaul wrote:
Bonomaul wrote:Jag kan nog tänka mig en liten bok hemskickad. Vore väl rätt dumt att missa det här antar jag.
Fanns det någon möjlighet till det? Orka registrera sig bara för att köpa på den där sidan då.. :P
Sorry, missade det första inlägget. Tyvärr samma svar som till Keke. Efter Azox har jag inte haft några fler böcker, utan de jag sålde på RG var sådana som ej hämtades av folk.

Nu är det helt slut (sista som förhandsbokat och betalat in är ok, de har jag till er), men ni som fått pm och ej betalat vid det här laget har jag tyvärr ingen bok till.

Eventuellt kan jag beställa en liten omgång till, men dels har jag inte tid att syssla med logistik och administrera skickning, packning etc, det är därför jag vill använda Vulkan för att slippa försäljnings- och distributionsbiten (jag har redan för lite fritid, damn, jag spelar ju nästan aldrig NES för jag hinner inte längre! :shock: ), dels ska jag posta boken igen, vilket innebär dubbel frakt. Så det bästa är att beställa direkt på Vulkan (vilket är snabbare och smidigare). Men om någon mot all förmodan ändå inte vill beställa från Vulkan får ni väl skicka mig ett pm, så får vi väl lösa det på något sätt.

#95427  by Pinge

Martin: anledningen att många vill beställa genom dig verkar ju hittils ha varit att sticka till dig en extra tjuga eller så för väl genomfört arbete!

Men jag förstår dina fritidsproblem!
Men nu får du börja på nästa bok så vi har ngt att läsa till jul :D

#95539  by Martin

Mamma Mia! På RG fick jag förslag från Yoshy om att skriva om Sega. Just nu orkar jag inte, men vem vet i framtiden.

Däremot kan jag tipsa om en amerikansk bok (finns säkert på Amazon)
Game Over: How Nintendo zapped an American industry, captured you dollars and enslaved your children.

#95572  by Luzur

eller så skriver du om Commodore i sverige isället :wink:

tack för "Power Player" förresten, var lite oväntat då ja såg det inte förrens senare, trodde du skrev "Till Henrik" eller "Luzur" först. :lol:

#95633  by Vigdul

Han numrerade inte mitt exemplar i alla fall.
Last edited by Vigdul on 29 Sep 2008, 15:22, edited 1 time in total.

#95644  by Wezper

Har läst halva boken hittils :) mycket intressesant och bra bok :) bra jobbat martin.

#95655  by Smart Cat

Nej, inte mitt heller. Jag fick också till powerplayern. Kul!

#95671  by Gixen

Fick min bok idag. Tusen tack Martin!

Blir till att läsa inatt.... :D

#95769  by Omega Supreme

Det verkar som att jag har dragit det korta strået!

Jag beställde min bok från vulkan i torsdags för 11 dagar sedan och den har inte dykt upp ännu....skoj.....

Är det någon annan som har samma problem??
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Instagram #sndb.se