• 5 skruvar ????

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #10721  by Odium
 
Hej, jag har spelat Nintendo sedan jag var 10 ( Är nu 28 ) Sålde mitt Nintendo för länge sedan och har nu köpt en igen av nostalgiska själ....Jag har börjat att köpa lite spel till Nintendot men fattar inte en sak. 5 skruvar ? Detta verkar vara en viktig grej för vissa när dom köper spel. Alla mina har 3 är dom helt värdelösa eller ? Jag har även ett gammalt link som jag köpte 88 ( Tror jag ) Detta är ju garanterat orginal men har ändå bara 3 skruvar.....Kan någon av er nintendo gurus upplysa mig.

Mvh Daniel

 #10725  by Kreese
 
De första spelen, tror det bara är från svarta serien, och några äldre till... De har 5 skruvar på baksidan. Det är egentligen inte alls viktigt, om man inte vill ha första versionen av spelet. Zelda 2 kom nog aldrig med 5 skruvar, men jag kan ha fel... Tror att det är för nytt spel. Alla spel hade 3 skruvar på senare tid.

 #10730  by Bonomaul
 
Zelda 2 kom inte med 5 skruvar nä. Och jag tror inte ettan gjorde det heller.
Är Svarta serien (alltså dom första spelen som kom med dom svarta kartongerna, tex Ice Climber) och ett par enstaka till som har 5 vanliga skruvar.

 #10732  by Odium
 
AAA okej. Tackar.
 #10773  by Riwallen
 
Odium wrote: .Kan någon av er nintendo gurus upplysa mig.

Mvh Daniel

När du är så trevlig och kallar oss det vi är :lol: så hjälper vi dig gärna :wink:

 #38090  by Widar
 
Skrev tidigare i en annan tråd om 5-skruvigt (som jag inte kan hitta nu) att jag har ett Pro Wrestling FRA med 5 skruvar, fick idag hem även en Hogan's Allye-kassett och en Popeye med 5 skruvar.
Undrar om alla svarta serien-spelen släpptes som 5-skruvigt i Frankrike?

Instagram #sndb.se