• Kul rykte om ett spel som aldrig släpptes.

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #26957  by kralleman
 
En kille på NESWorld skapade en tråd om detta spel, Ponymon, som aldrig släpptes. Kolla in bilderna, fantastiskt fula. Tänk om man hade behövt ha detta spelet i hyllan :) .
Citerar direkt från nesworld.com här:
Does anyone know this game?

http://i16.photobucket.com/albums/b14/m ... -front.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b14/m ... n-back.jpg

It was posted in some German Boards. And they wrote, that it was planed to release it in Sweden, but Nintendo got problems with the company, which produced "my little pony". So the game was never released, but Bergsala had 10'000 peaces on stock. They have sent them back to Japan, where Nintendo used the boards and cards for other games. But Bergsala keept hold of about 120 pieces. Beacause of the Game Cube release in 2002, Bergsala cleared their stock and gave them to their employees.

 #26959  by WERY
 
Tänk att ha det. Det mest värdefulla SCN spelet då ingen kan köpa det så där bara. wow

 #26966  by jalla
 
Hehe, var faktisk en kille som jag känner lite som frågade om det här spelet för ett tag sen. Spelet är helt klart fake :) Bara och se på screenshots bak på kartongen. Jag tvivlar NES klarar att skapa ett så detaljerad nät t.ex.

 #26967  by kralleman
 
Visst är det fake, men ändå ett ganska kul skämt tycker jag.

 #26975  by BelfegorC4
 
Lite kul skämt var det allt :D Men han borde ha gjort det i sämre grafik, ändrat storyn och ändrat upplägget :D Så hade jag nog gått på det.

 #26979  by AndiOne
 
Ja man ser ju itne att banorna är kopierade direkt från SMB ;)

 #26982  by Nagai
 
Fy fasen vilken ful box.. :shock:
Hade blivit skrämd om varje gång man drog ut den ur hyllan :lol:
Men vem tar sin tid och gör en sån ful box med hjälp av paint.. ?
Haha.. klart hade varit skoj och se hur bra spelet är..
:wink:

 #26987  by Den där Marcus
 
Undrar vem som ligger bakom bilderna? På ett par av de andra svenska tv-spelsforumen finns det ju en tjej som kallas Rosse som samlar på My Little Pony så man undrar ju om det är mer än bara ett sammanträffande.

 #26995  by Nystroem
 
Den Där Marcus:
Tror inte det är Rosse. Men hon skulle nog bli helt till sig om det hade funnits ett sånt spel däremot :)

Fan vad läskigt det såg ut. Boxen... Jag hade fan mått psykiskt dåligt av att se den hela tiden..

Sen namnet... Ponymon.. bara det skriker ju fake. Stulet från Pokemon, obviously.. och Pokemon var inte ens påtänkt när svarta serien var aktuell :P
Sen var det lite för fin grafik och lite för dåligt "pixlat" för att det skulle se äkta ut ;>

Fast personen som gjort boxen (om den ens finns. Kan ju vara någon som redigerat en bild i photoshop bara) hade nog kul när h*n gjorde den. Rätt skoj att pilla ihop en egen NES-box sådär. Kanske är en hobby man borde börja med :)

 #26999  by Bonomaul
 
Hmm.. ja jag tänkte ju direkt att den där var gjord för "Rosse".
Kommer hennes nick från någon My Little Pony figur? Jag har ju alltid trott att det är från hennes namn (vilket är rätt logiskt). Är det från namnet så måste ju den där kartongen vara gjord med henne i åtanke då det knappats inte slumpar sig så klockrent annars.

 #27000  by BelfegorC4
 
Har någon tänkt på att kartongen (Baksidan i högra härnet) känns väldig mjuk? Om det nu var intryckt där så borde kartongen se annorlunda ut (mer slitage) Just my 2 cent :)

 #27001  by Den där Marcus
 
Bonomaul wrote:Hmm.. ja jag tänkte ju direkt att den där var gjord för "Rosse".
Kommer hennes nick från någon My Little Pony figur? Jag har ju alltid trott att det är från hennes namn (vilket är rätt logiskt). Är det från namnet så måste ju den där kartongen vara gjord med henne i åtanke då det knappats inte slumpar sig så klockrent annars.
Hon heter Rosmarie så nicket kommer ju från namnet så att säga.

 #27002  by Bonomaul
 
Ja precis, jag menar det. Nicket måste ju komma därifrån. Chansen att kartongen är gjord med någon/något annat än henne i åtanke känns skrämmande liten.

 #27120  by nes_nerd_no_1
 
AndiOne wrote:Ja man ser ju itne att banorna är kopierade direkt från SMB ;)
eller att menyn är stulen direkt från Rainbow Island :roll:

 #27138  by Azox
 
ser ut som ett aprill skämt :P bilden på framsidan stämmer inte riktigt med 80talets kultur.

 #27188  by Highwind
 
Plagiat på Pokémon? :P

 #27197  by Kreese
 
Jag har för mig att Rockard gjorde detta som en present/överaskning till just Rosse som det står om på baksidan. :)

Rosse och Rockard hittar man bl.a. här :)

http://nes20.kreese.com/mxs3.html

 #27206  by WERY
 
HAha såg mitt egna käk på den andra bilden. Förutom att jag o clusster skulle äta kebab till middag på den träffen så hade vi coca cola och morötter som frukost o kvällsmat :lol:

 #27254  by pravda
 
Hehe, det där kan jag garantera är ett rent påhitt, då jag arbetade på Bergsalas lager en kort tid just under det året när gamecube släpptes, och då fanns minsann både nes och snes-prylar kvar, det ytterst lilla som var kvar så att säga.

 #27256  by Bonomaul
 
På den sista bilden är Rockard väldigt lik Lasse Åberg på 70-talet. ;)

 #27263  by BelfegorC4
 
pravda wrote:Hehe, det där kan jag garantera är ett rent påhitt, då jag arbetade på Bergsalas lager en kort tid just under det året när gamecube släpptes, och då fanns minsann både nes och snes-prylar kvar, det ytterst lilla som var kvar så att säga.
Fick ni köpa godiset (nes, snes) som bara låg och skräpade? =)))))))

 #27267  by pravda
 
BelfegorC4 wrote:
pravda wrote:Hehe, det där kan jag garantera är ett rent påhitt, då jag arbetade på Bergsalas lager en kort tid just under det året när gamecube släpptes, och då fanns minsann både nes och snes-prylar kvar, det ytterst lilla som var kvar så att säga.
Fick ni köpa godiset (nes, snes) som bara låg och skräpade? =)))))))
Om jag hade frågat hade jag nog fått köpa, men det var inget som intresserade mig. Vad jag minns var det Tetris, kanske Super Mario Bros 3 till NES, Zelda till SNES och något mer. Men det sågs inte precis som något som "bara låg och skräpade", har för mig att de såldes genom Club Nintendos medlemshop.

Det som däremot inte var till salu utan som jag fick rentav var lite fabriksnya manualer på bl a Super Mario Bros, Soccer, Flintstones 2 och Solomon's Key 2. Jag har dem fortfarande obläddrade. :)

 #27268  by BelfegorC4
 
=) gött.

 #27273  by Bonomaul
 
pravda;
Anar att du vill sälja dem till mig nu.. är det inte så? :)

 #27277  by J. Lilja
 
pravda wrote:Det som däremot inte var till salu utan som jag fick rentav var lite fabriksnya manualer på bl a Super Mario Bros, Soccer, Flintstones 2 och Solomon's Key 2. Jag har dem fortfarande obläddrade. :)
Jag ställer mig väl på kö bakom Bono då och instämmer. Jag skulle gärna köpa en av varje om du är intresserad av att sälja? :)

 #27307  by pravda
 
Bonomaul wrote:pravda;
Anar att du vill sälja dem till mig nu.. är det inte så? :)
sry, det har jag inga planer, inte än så länge i alla fall.

Instagram #sndb.se