• hjälp zelda 1 frågor

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #29283  by Gsmhacker
 
sitter och lirar zelda japansk special editon på arbetstid (givetvis :wink:


vad gör den blåa ringen?

hur hittar jag level 2 ?

har hitta level 8 kan man klara det utan att sammla alla triforce :roll:


säker 10år sen jag klarade spelet

 #29284  by Nystroem
 
Den blå ringen gör att du får en vit dräkt. Du tar mindre i skada om du blir träffad.

Andra palatset hittar du enkelt om du går ut i öknen. Sen ska du NERÅT från öknen. Sen 1 eller 2 rutor ner går du vänster och sen upp för trappan. Vet inte exakt var den ligger, men något sånt är det i alla fall.

Nej du kan inte klara 8:e palatset, för du behöver garanterat stegen i det palatset. Kanske något annat med.

 #29291  by BelfegorC4
 
Måste lägga till lite info :D
Level 9 är där du möter Ganon. Och då måste du ha hela triforcen.
Den blåa ringen kan man köpa för 254 eller 255 guldmynt :O (MAX)
Stå i "öppnings" rutan
Gå Upp, vänster, vänster, vänster, upp, upp, upp. "Väck" statyn högst upp till höger. Där finns en hemlig affär som du kan köpa ringen.

 #29294  by Nystroem
 
250 kostar den faktiskt där ;)

Ganska random att antalet mynt man kan ha är 255... varför just 255 liksom? :S

 #29295  by BelfegorC4
 
Nystroem wrote:250 kostar den faktiskt där ;)
ok. Jag hade fel ;)
Nystroem wrote:Ganska random att antalet mynt man kan ha är 255... varför just 255 liksom? :S
För att en byte längd ligger på mellan 0-254. Bara en gissning men det verkar vara så ;)

Att tillägga om du spelar på nes. Håll inne reset knappen medans du trycker på off knappen. Annars försvinner din sparfil. Hände just mig :evil:

 #29296  by Nystroem
 
Asså, det där med att hålla inne reset. Det är skumt för jag har hört massor som säger det, men jag själv har aldrig råkat ut för det ^^

 #29299  by AndiOne
 
Inte ja heller, o ja har bara 19 års zelda spelande i kroppen (kanske inte effektiv tid men iaf ;) )

Ja har aldrig blivit av med sparfiler

 #29303  by Tawny
 
me neither

 #29304  by BelfegorC4
 
Testade ni att bara stänga av nintendot med powerknappen? :(
Alltså det har aldrig hänt mig heller förens idag. Ganska jobbigt. Får börja om igen :(

 #29306  by Nystroem
 
Ja jag stänger alltid av direkt med powerknappen. Håller inte på att fega med Reset ;) Ifs är det ju inte hela världen om man förlorar allt så länge man inte kommit förbi sjätte palatset. Det är därifrån och framåt som spelet börjar bli svårt :P

 #29307  by Ufouria
 
Har aldrig hänt mig heller. Stänger alltid av med bara powerknappen.

Lustigt att ni kommer ihåg att den blå ringen kostar 250 mynt. :)

 #29308  by BelfegorC4
 
Nystroem wrote:Ja jag stänger alltid av direkt med powerknappen. Håller inte på att fega med Reset ;) Ifs är det ju inte hela världen om man förlorar allt så länge man inte kommit förbi sjätte palatset. Det är därifrån och framåt som spelet börjar bli svårt :P
Om vi säger så här :( Jag skulle rocka loss i Level 9. Aldrig varvat Zelda 1 och kan inte varva det idag pågrund av detta :evil:

edit: Sanna: Vi är nördar. Siffror på items, och annat fastnar lättare än gånger tabellen =P

 #29309  by Nystroem
 
Sanna:
Haha och jag som sade till ER att NI var nördar ;)

Belfegor:
Fan vad drygt :/ Hoppas du klarar det snart iaf! Level 9 är sjukt dryg.. tycker jag. Level 6 och 9 är svårast enligt mig.

 #29310  by Gsmhacker
 
nu har jag klarat

level 1, 2 , 4 vart hittar jag 3:an :?



har

blå ring
flotte
stege
armband

vita svärdet
blå ljus
köttben
storsköld
bomerang
pilbåge

har 5 timmar kvar på aerbetspasset :wink:

hjälp mig

 #29311  by AndiOne
 
Ja ska ta o klara Zelda 2 ikväll tror ja.
Har bossen kvar på nästsista palatset o lever l 8 på allt
o alla items nu så de bör väl gå om ja försöker lite :)

Inte spelat igenom spelet sen början av 90 talet.

 #29312  by Nystroem
 
Gsmhacker08 wrote:vart hittar jag 3:an :?
Gå vänster från där du börjar tills du kommer till en skog med bruna träd. (eller om de är gröna.. vet ej fan).. sen neråt en rute och sen höger.

 #29314  by Gsmhacker
 
å sorry det är 2:an jag inte har hittat , 3 an e klar

:D


jag va å jiddra i level 8 gick rättså bra med svårt utan hjärtan

 #29315  by Nystroem
 
Oj sorry. Jag ljög visst förut..

http://www.rpgfan.com/pics/zelda1/map1.gif

Kolla den kartan. Du ska ut till höger genom öknen.. sen direkt efter går du neråt två rutor, sen vänster och upp för trappan :>

 #29316  by BelfegorC4
 
huh :S
Visste inte om att det fanns en palats över "spelstubben" högst upp i högerhörn. Skumt skumt

 #29317  by Gsmhacker
 
BelfegorC4 wrote:huh :S
Visste inte om att det fanns en palats över "spelstubben" högst upp i högerhörn. Skumt skumt
man får 100 rupie där :D

 #29321  by BelfegorC4
 
Gött :D Bara att använda bomben? Eller ska man blåsa i trollflöjten? :lol:

 #29324  by AndiOne
 
Bara att knalla dit

 #29325  by Gsmhacker
 
BelfegorC4 wrote:Gött :D Bara att använda bomben? Eller ska man blåsa i trollflöjten? :lol:

asså man behöver inte suga av någon bara att gå imot väggen så hittar man den om du står höger om trädet är det rakt upp

 #29327  by BelfegorC4
 
Tackar :) förstod det första =P Gillar Nilecity så jag kunde inte hålla mig :)

 #29332  by WERY
 
Längesen jag varvade zelda 1. Jag varvade det utan sista ringen för jag hittade den aldrig. Det var värre på andra varvet.

 #29385  by Tawny
 
BelfegorC4 wrote:huh :S
Visste inte om att det fanns en palats över "spelstubben" högst upp i högerhörn. Skumt skumt
på första varvet är det väl 100 rupies där, men på andra varvet är det nåt annat..
har för mig att det är ett av svärden, men jag är inte säker...

 #29395  by BelfegorC4
 
WERY wrote:Längesen jag varvade zelda 1. Jag varvade det utan sista ringen för jag hittade den aldrig. Det var värre på andra varvet.
Jag klarade av level 1 till 8 utan den blåa ringen ;) Var kul men svårt :(

 #29463  by Gsmhacker
 
hur kommer man in till bossen på level 7 ?


måste man ha något från level 6 ? för jag hoppade över den

har bombat på varenda vägg :(

 #29465  by Nystroem
 
Får du inte flöjten i level 6 som du behöver för att ens kunna öppna level 7? :S Eller den kanske man får i femman...

Jag minns inte riktigt hur det ser ut där..

 #29468  by Gsmhacker
 
Nystroem wrote:Får du inte flöjten i level 6 som du behöver för att ens kunna öppna level 7? :S Eller den kanske man får i femman...

Jag minns inte riktigt hur det ser ut där..
på 5:an får man flöjten

man skulle flytta ett stenblock 7.a klar

6 , 8 , 9 to go! :twisted:

Instagram #sndb.se