• Bärbara NES/Famicom konsoller

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #40067  by blaobear
 
om du kommer till RG i tokholm så kommer du få se ett hemmabyggt bärbart NES :)

ska försöka luska fram bilder...

 #40081  by Ufouria
 
Skoj. Det lutar åt att jag kommer. :)

 #40139  by Super-Marko
 
Verkade som en intresant bok, någon som har läst den?

 #40165  by BelfegorC4
 
Yo, I have 8)
Intressant bok, men jag kan inte löda :(

 #40203  by Super-Marko
 
Mm det kan inte jag heller...Är det svårt att lära sig?,

Har en svetsarkompis som kanske kan lära mig...

 #40205  by BelfegorC4
 
Det kan ju inte vara så svårt. Lödade elektronik i högstadiet på en kurs, (10 år sen) Men det kanske sitter kvar =D Tycker det var svårt att få det "droppa" på rätt ställen.

 #40235  by Filurkatten
 
Det är inget vidare svårt att löda om du har en lödkolv som håller temeratur och är något spetsig.

Dock så är det ju alltid bra om man köper lödgrejer att öva lite först innan man ger sig på något jätte litet, det är ju synd om man skulle råka göra fel.

 #40294  by blaobear
 
konsollen som kommer vara på RG!

Image

 #40980  by nissling
 
Hm. En bärbar Famicom. Har sett en sån.

http://www.spelfyndet.se/lib/details.ph ... od_id=1539

Inte för att säga att priset är det bästa, men det är ju lite skönare att handla av svenskar.

 #41005  by BelfegorC4
 
Men.................den......................suger.................. ;)

 #41014  by nissling
 
Vad suger? Butiken eller varan? Och jag fattar att du skämtar eftersom du använder en liten "Wink" i slutet. Enligt Nes_Nerd_No1 går det på räls när man ska spela Famicom, men den är allt lite svajig när man spelar vanliga Nes spel.

 #41016  by BelfegorC4
 
Det var det jag menade, det blir lite svajigt :) Men annars var jag positivt överaskad av NesNerdNo1 recension av konsolen. Hade man bara sluppit den där fula gula "plastförlängaren" Och satt in spelen direkt i konsolen så hade den varit ok :)

 #42087  by J. Lilja
 
Super-Marko wrote:Verkade som en intresant bok, någon som har läst den?
Har varit på min "att köpa" lista i över ett år nu. Kolla in Ben Hecks hemsida för massor med coola projekt! http://www.benheck.com Verkar ligga nere för stunden dock.

 #42093  by Gsmhacker
 
blaobear wrote:konsollen som kommer vara på RG!

Image
liar liar :(

 #42108  by blaobear
 
i know :(

han som skulle ta med den kunde inte komma... han sålde sitt hotellrum till highwind dessutom...

 #42781  by Gooden
 
jag har byggt ett eget bärbart nes med hjälp av den där boken...funkar kanon bra

 #42782  by Ufouria
 
Gooden; Skulle du kunna ordna bilder på ditt bärbara NES? Vore trevligt att se hur det ser ut. :)

 #42798  by Gooden
 
Vet inte hur jag ska göra för att lägga upp bilder så jag kan dessvärre inte göra det...För man kunde inte lägga upp från sin hårddisk väll?

 #42800  by BelfegorC4
 
lägg upp dom på pici :)

 #42803  by Gooden
 
Få se om det funkar

http://pici.se/155271

ska göra ett nytt snart, som jag lägger ned lite mer tid på utseendet, ville bara fådet att funka...

 #42807  by Ufouria
 
Shit vad läckert. :) En sån skulle jag vilja ha. Älskar bärbara konsoller.

 #42819  by Sörbom
 
trevligt!
Får man fråga vad kalaset gick på? Skärmen är väl dyrast kan jag tänka mig..

 #42826  by Gooden
 
skärmen va dyrast...1500 gick det på ungefär + 2st neskonsoller(brände ett kretskort) värt varenda krona..

 #42861  by Sörbom
 
ahh, där ser man. Önskar mig denna däringa boken i julklapp, får hoppas att man får den annars får jag väl beställa den själv 8)

Instagram #sndb.se