• Vilken är mest värd?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #40709  by Sörbom
 
Av en boxad Famicom R.O.B och en amerikansk boxad R.O.B ?

Har nämligen en boxad Famicom R.O.B men vill hellre ha den till Nes (amerikansk alltså)

 #40749  by blaobear
 
du ska ha båda, enkelt va? :D

 #40756  by Sörbom
 
haha, nä det skall jag icke.

 #40762  by kralleman
 
Den amerikanska Robben är väl betydligt dyrare än densamma till FC.

 #40790  by Sörbom
 
aj fan, är det så? Hade hoppats på motsatsen, så jag kunde sälja min ROB å skaffa en amerikansk ROB å kanske få några kronor över.. :(

Hmm, nån som har en lös amerikansk ROB till salu tro?

 #40892  by WERY
 
Fråga Hundägaren. Han har en sån fast den är PAL om jag minns rätt

 #40922  by Hundägaren
 
Jag har ingen boxad ROB däremot ett komplett Deluxeset där ROB ingår och WERY minns rätt då det är en FRA och alltså PAL-B jag äger.
Hörde att det visst fanns en lös ROB på franska Ebay nu eller nyligen om den redan avslutats då så kolla där så får du ju en PAL-B som troligen är bra mkt ovanligare än både Famicom och US ROB.


MVH H Ä

 #41001  by Nagai
 
Vad jag har hört så kan man få en helt ny ROB för minst 3000-4000..
Som sagt vad jag har hört..
vet inte var.. :roll:

 #41443  by J. Lilja
 
Jag sålde min ROB på tradera och fick inte fullt så bra betalt som jag hoppats på. Tror den gick för strax över fyrahundra. Tjänade väl in en hundring på affären, men jag hade ju hoppats på mer. Den var oboxad ntsc.

 #41447  by jalla
 
Som Kralleman säger, NTSC versionen är värd mer än FC versionen. FC versionen är faktisk inte så svår att hitta i helt nytt skick. Var en på Tradera för nårra månader sen som sålde like 10 stycken helt nya R.O.B FC version för typ 600kr pr. stk.

 #41471  by kralleman
 
jalla wrote:Som Kralleman säger, NTSC versionen är värd mer än FC versionen. FC versionen är faktisk inte så svår att hitta i helt nytt skick. Var en på Tradera för nårra månader sen som sålde like 10 stycken helt nya R.O.B FC version för typ 600kr pr. stk.
Kommer inte ihåg några ROBs, men Stack-Up och Gyromite i Famicom-versioner. 500:- stycket, helt nya. Köpte en av varje själv. Sedan köpte jag av en annan samlare en till av varje för typ 230 kr stycket. Och egentligen är de väl inte värda så väldigt mycket mer. Men det är klart, det är ju alltid en fråga om tillgängligheten på sådana prylar. Har för mig att en ny FC-ROB såldes i våras av en svensk samlare på ebay för typ 300:- till en medlem på detta forumet.

 #41487  by jalla
 
kralleman wrote:Kommer inte ihåg några ROBs, men Stack-Up och Gyromite i Famicom-versioner. 500:- stycket, helt nya. Köpte en av varje själv. Sedan köpte jag av en annan samlare en till av varje för typ 230 kr stycket. Och egentligen är de väl inte värda så väldigt mycket mer. Men det är klart, det är ju alltid en fråga om tillgängligheten på sådana prylar. Har för mig att en ny FC-ROB såldes i våras av en svensk samlare på ebay för typ 300:- till en medlem på detta forumet.
O fan, det var så det var ja. Du har helt rätt, jag blandade ihop dom, sorry :) Då skall jag inte säga vad som är mest sällsynt eller inte, men jag menar jag har sett nya R.O.B FC version på Ebay.

 #41570  by chris_vain
 
J. Lilja wrote:Jag sålde min ROB på tradera och fick inte fullt så bra betalt som jag hoppats på. Tror den gick för strax över fyrahundra. Tjänade väl in en hundring på affären, men jag hade ju hoppats på mer. Den var oboxad ntsc.

Jag minns att det var dig jag köpte min R.O.B av, synd att det bara var en sån hand till honom.
Finns det nån som vet var man kan köpa ett sånt Gyromite set till en R.O.B, hade varit kul att kunna spela det=)

 #41589  by Den där Marcus
 
Vet inte om det var mig du tänkte på Kralle, men den nya FC ROB jag köpte av Davidje i våras blev betydligt dyrare än så (runt 900 med frakten inräknad). Inget fynd direkt, men jag tippar på att det är något sånt man får betala för dem i det skicket. Tyvärr så blev min kartong lite fraktskadad, men innehållet är ju fortfarande "nytt".

 #41640  by kralleman
 
Det var dig jag tänkte på, men måste kommit ihåg fel. Ganska mycket fel tillochmed.

 #42650  by Tawny
 
saker är väl värda mycket för att samlare vill ha de, inte tvärtom...

 #42654  by WERY
 
Tillgång o efterfrågan

 #42877  by J. Lilja
 
chris_vain wrote:Jag minns att det var dig jag köpte min R.O.B av, synd att det bara var en sån hand till honom.
Finns det nån som vet var man kan köpa ett sånt Gyromite set till en R.O.B, hade varit kul att kunna spela det=)
Ah! Var det du som köpte den!? :) Fräsigt, hoppas du har skoj med den. Jo, det var ju trist det där med handen, men jag tyckte det var skoj att den överhuvudtaget funkade. Som sagt, en samlarpryl. ;) Välkommen hit förresten, tror inte jag hälsat på dig här tidigare.

 #42880  by nes_nerd_no_1
 
chris_vain wrote:
Jag minns att det var dig jag köpte min R.O.B av, synd att det bara var en sån hand till honom.
Finns det nån som vet var man kan köpa ett sånt Gyromite set till en R.O.B, hade varit kul att kunna spela det=)
Exakt VAD är det du saknar?
Jag har en del extra tillbehör till ROB som jag inte behöver.
Berätta vad du behöver mer specifikt :)

 #43106  by J. Lilja
 
Om jag minns rätt så var det vänster hand som saknades.. fast det kan ju förstås ha varit höger. :)

 #43113  by nes_nerd_no_1
 
Nä men! Precis vad jag har liggandes här hemma ju! ;)

Vad är en sån värd då? ;)

Instagram #sndb.se